"Domníváme se, že by se nemělo plýtvat žádným jídlem, které není možné sníst. Proto jsme se rozhodli, že žádné přebytečné jídlo z našich obchodů nemá přijít nazmar," uvedl generální ředitel společnosti Tesco Dave Lewis, který se podle agentury Reuters po účetním skandálu snaží vylepšit pověst podniku.
Tesco v posledních šesti měsících zkoušelo nový program, který vyústil v 22 tun potravin, což odpovídá zhruba 50.000 pokrmům. Program podnik testoval ve 14 obchodech. Do konce tohoto roku jej hodlá rozšířit na všechny svoje velké obchody v Británii a do konce příštího roku na celou svoji britskou síť obchodů.
Tesco v této věci spolupracuje s charitativní organizací FareShare, která se zabývá přerozdělováním potravin. Obě partnerské organizace chtějí navázat spolupráci s až 5000 charitami a místními skupinami, kterým by přebytečné potraviny dávaly zdarma.
Britský list The Guardian na webu napsal, že více než 50.000 tun vyhozených potravin ročně představuje zhruba jedno procento všech potravin, které firmou projdou. Tesco, které je největší britskou maloobchodní společností, je podle listu rovněž jediným maloobchodníkem v zemi, který údaje o potravinách změněných v odpad zveřejňuje.