Zajímavé investiční příležitosti

12:12 | E V | Diskuze

V této kapitole bychom rádi představili konkrétní akciové tipy, u nichž předpokládáme atraktivní zhodnocení v případě naplnění našeho scénáře. Doporučení a cílové ceny jsou založeny na fundamentální analýze kolegů ze Société Générale. Mezi tituly, které bychom rádi doporučili, se mimo jiné řadí i automobilka Daimler a těžař a zpracovatel komodit Glencore. Tyto společnosti jsme již představili v našich minulých akciových výhledech, které jsme vydali 26. července 2018.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

Aperam (Koupit, 12m cíl = 46,7 EUR, oč. výnos = 84,5 %)

Aperam je lucemburská společnost zabývající se výrobou speciálních druhů oceli a niklových slitin. Tržby za rok 2017 činily skoro 4,5 mld. EUR a čistý zisk byl ve výši 320 mil. EUR. Za celý rok 2018 se očekávají tržby na úrovni 4,7 mld. EUR a čistý zisk 340 mil. EUR. Výrobky společnosti se používají v řadě odvětví jako automobilový průmysl, stavebnictví, zdravotnictví či letectví. Aperam provozuje šest výrobních závodů ve Francii, Belgii a Brazílii. Společnost vznikla odštěpením od firmy ArcelorMittal v roce 2011. Aperam rozlišuje tři hlavní segmenty. Tím hlavním je produkce nerezové oceli, která se podílí na celkových tržbách přibližně 80 %. Zbylé segmenty jsou Služby & řešení na míru a speciální slitiny. Kolem 75 % tržeb společnosti je generováno v rozvinutých zemích, převážně v Evropě. Poslední zveřejněné výsledky hospodaření byly za třetí čtvrtletí 2018, kdy společnost překonala odhad trhu v čistém zisku o 20 % na 72 mil. EUR. Meziročně však poklesly tržby o téměř 10 % na 1,1 mld. EUR. Podle poslední analýzy Société Générale zveřejněné 1. listopadu je přibližně 30 % produkce oceli zatíženo dovozními cly ve výši 25 %. V případě ukončení obchodní války a zrušení cel by se jednalo o významný zásah do ziskovosti firmy. SG má pro akcie Aparamu doporučení Koupit s cílovou cenou 46,7 EUR za akcii.

ArcelorMittal (Koupit, 12m cíl = 44,4 EUR, oč. výnos = 132,9 %)

ArcelorMittal je další lucemburskou společností primárně zaměřenou na výrobu oceli. Jedná se o největší ocelářskou firmu na světě produkující přes devadesát milionů tun surové oceli ročně. To představuje okolo 6 % světové produkce. ArcelorMittal působí ve více jak 60 zemích po celém světě a vyrábí celou škálu ocelářských produktů od desek, cívek, přes plechy až po dráty. Společnost provozuje 15 dolů a je jedním z největších světových producentů železné rudy. V 18 zemích po světě má přes 50 výrobních zařízení. Generální ředitel a zakladatel firmy Lakshmi Mittal vlastní 39 % akcií společnosti. ArcelorMittal rozlišuje pět provozních segmentů, a to NAFTA (tj. severní Amerika), Evropa, Brazílie, Afrika a důlní činnost. Evropa je nejvýznamnějším segmentem generujícím téměř polovinu celkových tržeb. Na druhém místě je NAFTA, která představuje přibližně čtvrtinový podíl na tržbách společnosti. V roce 2017 ArcelorMittal utržil téměř 69 mld. USD, z čehož vygeneroval 4,6 mld. USD čistého zisku. Za rok 2018 jsou očekávány celkové tržby ve výši 77 mld. USD a čistý zisk 5,1 mld. USD. Poslední zveřejněné hospodářské výsledky za třetí kvartál 2018 investory příliš nepotěšily vzhledem k jejich velkým očekáváním. Nicméně meziročně tržby vzrostly o 6 % na 18,5 mld. USD (přičemž trh očekával růst na 19,6 mld. USD). Société Générale má pro akcie ArcelorMittal doporučení Koupit s cílovou cenou 44,4 EUR za akcii.

Constellium (Koupit, 12m cíl = 12,1 USD, oč. výnos = 56,3 %)

Společnost Constellium je globálním výrobcem hliníkových válcovaných výrobků, extrudovaných výrobků a konstrukčních dílů na základě široké škály pokročilých slitin. Více než polovina tržeb pochází z prémiových produktů s vysokou přidanou hodnotou, kde společnost drží první či druhou pozici na trhu. Společnost se nezabývá samotnou těžbou, rafinací či tavením, čímž může pružně reagovat na strukturální změny poptávky po hliníku z automobilového a leteckého segmentu. Mimo tato odvětví působí i v oblasti obalů. Mezi velké klienty patří Mercedes-Benz, Audi, BMW, Fiat Chrysler Automotive, Ford, Airbus, Boeing a Bombardier. Sídlo společnosti je v nizozemském Amsterdamu, společnost zaměstnává zhruba 12 tis. lidí a vyrábí na 24 linkách. Jeden ze závodů leží i v České republice v Děčíně. Société Générale přes sníženou cílovou cenu na konci října zvýšila své doporučení na Koupit. Důvodem bylo vyšší čisté zadlužení, které kompenzovalo zvýšené odhady EBITDA. Société Générale očekává nadále solidní tvorbu cash flow, která by mohla vést k zahájení výplaty dividendy, a to z letošního čistého zisku ve výši 33 % vygenerovaného volného cash flow, což by odpovídalo zhruba 4% výnosu.

Faurecia (Koupit, 12m cíl = 60 EUR, oč. výnos = 71,0 %)

Faurecia je jeden z nejvýznamnějších světových dodavatelů nejrůznějších komponent do automobilového sektoru se sídlem ve francouzském Nanterre. Každé třetí auto na světě je vybaveno díly a součástkami této společnosti. Je přední dodavatel sedadel, výfukových systémů, vnitřních systémů, jako jsou palubní desky, středové konzole, dveřní panely či akustické moduly, a dekorativních prvků z hliníku nebo dřeva. Mezi zákazníky společnosti Faurecia patří například skupiny Volkswagen, PSA Peugeot Citroën, Renault-Nissan, Ford, General Motors, BMW, Daimler, Fiat Chrysler, Toyota, Hyundai-Kia a BYD. Společnost Faurecia zaměstnává okolo 109 tis. lidí. Společnost provozuje zhruba 300 výrobních závodů a 30 center výzkumu a vývoje ve 35 zemích po celém světě. Zhruba polovina těchto výrobních linek pracuje na principu just-in-time. Firma působí i v České republice, kde provozuje sedm závodů v Písku, Plzni, Pardubicích, Bakově nad Jizerou a Mladé Boleslavi. Výsledky za třetí kvartál nepatrně předčily očekávání. Podstatné je, že se firmě dařilo výrazněji lépe než jejím konkurentům a management tak byl schopen potvrdit celoroční výhled. Přesto zejména s ohledem na okolnosti ve vyjednávání obchodní dohody mezi USA a Čínou a přísnější emisní limity s negativním dopadem na některé automobilky SG přistoupila ke snížení cílové ceny ze 70 EUR na 60 EUR na kus. Akcie nabízí slušný dividendový výnos 3,5 %. Société Générale i přes sníženou cílovou cenu drží doporučení Koupit.

Renault (Koupit, 12m cíl = 87 EUR, oč. výnos = 54,9 %)

Renault patří mezi nejznámější francouzské automobilky. Po celém světě zaměstnává zhruba 181 tis. lidí. Renault provozuje celou škálu činností od návrhu, přes výrobu, marketing, prodej až po opravy a financování svých osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel. Společnost vyrábí menší a středně velké automobily a menší dodávky pod třemi značkami: Renault, Dacia a Renault Samsung Motors (kde Renault vlastní 80 % a Samsung 20 %). Společnost vlastní automobilku Dacia (rumunského vedoucího výrobce aut) a necelou polovinu aliance Renault-Nissan. Rovněž je součástí aliance s ruským výrobcem automobilů AvtoVAZ a spolupodílí se na výrobě chytrých automobilů s německou společností Daimler. Renault provozuje na čtyřicet výrobních závodů v patnácti zemích a svoji produkci nabízí ve 120 zemích. Firma generuje 95 % svých tržeb z prodeje aut. Zbývajících 5 % připadá na segment financování prodejů. Hlavním geografickým zdrojem tržeb je Francie s 22 %. Evropa bez započtení Francie tvoří 36 % tržeb. V roce 2017 společnost vygenerovala 58,7 mld. EUR v tržbách, z čehož vytvořila 5,1 mld. EUR čistého zisku. Rok 2018 by měl pro oblast tržeb představovat spíše stagnaci. Renault nabízí vzhledem k aktuální tržní ceně atraktivní dividendové zhodnocení přes 6 %. Société Générale má pro akcie Renaultu doporučení Koupit s cílovou cenou 87 EUR za akcii.

Volkswagen (Koupit, 12m cíl = 208 EUR, oč. výnos = 43,1 %)

VW Group je jedním z předních světových výrobců automobilů a největším výrobcem automobilů v Evropě. V roce 2017 skupina VW dodala zákazníkům 10,74 mil. vozidel, vloni to bylo ještě o necelých 100 tis. více. Skupina dosud zaúčtovala odpisy ve výši 25,8 mld. EUR v souvislosti se skandálem okolo podvodů s měřením emisí. Většina souvisejících plateb byla již uhrazena v letech 2017 a 2018. Skupina se skládá z 12 značek, a to od nejlevnějších vozů řady Up! až po nejvýznačnější super-luxusní sportovní automobily Bentley, Lamborghini a Bugatti. V portfoliu je i široká škála užitkových vozidel prostřednictvím svých dceřiných společností Scania a MAN. Skupina plánuje na letošní rok veřejnou nabídku své divize zaměřenou na výrobů autobusů a tahačů VW Traton Truck & Bus, když management vloni uvedl, že nákladové synergie mezi nákladními a osobními vozy jsou jen na úrovni objednávek některých vstupů a že oddělení divize dává ekonomický smysl. Možná je to také jedna z dlouhodobých strategií firmy, když generální ředitel VW Herbert Diess v říjnu uvedl, že pokud chtějí němečtí výrobci automobilů přežít jako přední výrobci automobilů, je potřeba radikálních změn. V této souvislosti se mluví rovněž o IPO částečného podílu v Porsche. Kolegové drží akcie Volkswagenu na svém Premium listu nejpreferovanějších akcií s nákupním doporučením a cílovou cenou 208 EUR. Zároveň věří, že skandál ohledně podvodů s měřením emisí postupně vyprchává a že investoři se opět začnou soustředit na hodnotu firmy jako takové.

 

 

Zdroj:Jiří Kostka, Miroslav Frayer Ekonomický a strategický výzkum Komerční banka
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.