Z regálů na webové stránky: Obchodní řetězce si oblíbily eshopy, přesto zaostávají

01.02.2017 11:12 | fa ra | Diskuze

Téměř tři čtvrtiny (73 procent) největších obchodních řetězců v Česku mají vlastní e-shop. V sedmi kategoriích zboží mají internetový obchod všichni největší prodejci, jde mj. o hračky, knihy či sportovní vybavení.

Ilustrační foto
Foto: W4T

Nejvíce v on-line prodejích zaostávají řetězce z oborů drogerie, potraviny a oděvy. Vyplývá to z výzkumu konzultační společnosti Acomware a Vysoké školy ekonomické v Praze, který dnes autoři představili na konferenci Retail Summit.

V sedmi segmentech platí, že na internetu prodávají své zboží všichni největší obchodníci. "Zatímco loni bylo takových segmentů pět, letos je jich již sedm. Konkrétně přibylo sportovní vybavení a zboží pro zdraví a krásu. Kromě nich nabízejí své produkty na internetu také všichni významní prodejci hraček, knih, koberců, zverimexu či vybavení do koupelen," uvedl vedoucí marketingu společnosti Acomware Ondřej Klega.

Mezi prodejci oděvů neprovozují vlastní e-shop v ČR z největších hráčů C&A Moda, Kara Trutnov, KiK, Marks & Spencer, New Yorker, S.Oliver či Tally Weijl. Z potravinářských řetězců to jsou Albert, Billa, Globus, Hruška, Kaufland, Lidl, Makro, Norma či Penny Market. Ani jedna ze tří největších drogerií - dm drogerie, Rossmann a Teta - přes internet také neprodávají.

Mobilní nebo responzivní web, který se přizpůsobí technickému zařízení uživatele, má 70 procent firem. Možnost vyzvednout si zboží objednané na internetu v kamenné prodejně nabízí, podobně jako loni, 75 procent velkých obchodníků. Výrazně se zvýšilo množství prodejců, kteří v e-shopu uvádějí informaci, zda je dané zboží v prodejně skladem - nabízí to 49 procent e-shopů.

Možnost reklamovat zboží v kamenné prodejně umožňují dvě třetiny prodejců. Přímo vrátit zboží jde ale jen u 45 procent obchodníků. Nejhledanějším prodejcem na internetu zůstal i loni Lidl, který ale svůj e-shop plánuje spustit až v letošním roce.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Česká obchodní inspekce udělila ve 2. čtvrtletí pokuty za 5,4 milionu korun

Ilustrační foto

Lidl spustil v Česku pilotní provoz e-shopu, zatím jen pro zaměstnance

Na konci roku 2016 působilo na českém trhu 740 supermarketů

Německé vedení Lidl lituje vyretušování křížů na baleních potravin

Ahold a Kaufland mají zaplatit pokuty za prodej nekvalitních potravin a klamání spotřebitelů

Ilustrační foto

Ode dneška si řada státních zaměstnanců polepší, mzdy porostou napříč obory



Čti více

Cena ropy v úterý dosáhla pětiměsíčního maxima

Hedge fondy sázejí na světlou budoucnost kovů

Čínská logistická společnost Best radikálně změnila své IPO

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.