Výrobci mění způsob distribuce zboží, na přímý prodej v e-shopech přecházejí i lihovary nebo nábytkáři

14:14 | E V | Diskuze

Výrobci z různých odvětví začali v posledních měsících výrazněji nahrazovat klasický model distribuce zboží prostřednictvím velkoobchodů a maloobchodních poboček online prodejem v e-shopech.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

Nový internetový obchod si podle poskytovatele e-shopových řešení Shoptet jen v dubnu zprovoznilo 210 takových podniků. Patří mezi ně například výrobci lihovin, hraček nebo nábytku. Hlavním důvodem je vytvoření jednoduchého prodejního kanálu, který může fungovat za jakékoliv situace.

Největší česká platforma pro e-shopová řešení Shoptet zaznamenala během dubna výrazný nárůst internetových obchodů mezi výrobci, kteří ještě donedávna využívali klasický model distribuce. Tedy takový, kdy zboží putuje do velkoobchodů a poté do maloobchodních prodejen. „Důvod vzniku těchto e-shopů vidíme částečně v reakci na aktuální situaci, kdy online prodeje výrazně rostou. Již před pandemií se u nás ale registrovaly různé výrobní firmy, které chtěly začít využívat výhodu jednoduchosti online prodeje. Jednalo se však o nižší desítky takových měsíčně, nyní je to několikanásobně více,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Lihovary, nábytkáři i řezníci

Mezi firmy, které se za minulý měsíc pustily do tvorby vlastního e-shopu, patří například výrobci alkoholu, hraček, designového nábytku, ale také třeba řeznictví. Online prodej se tedy začíná stále více týkat i produktů, jejichž koupě byla donedávna bez nutnosti vidět je na vlastní oči přinejmenším neobvyklá. „Pro výrobce je online prodej přes e-shop výhodný z finančního i časového hlediska. Představuje levný distribuční kanál s nízkými náklady na provoz. V případě uzavření kamenných poboček, jako tomu bylo během karantény, e-shop umožňuje i nadále pokračovat v podnikání. Zákazníkům navíc přináší pohodlnější způsob nakupování, zájem o nákupy přes internet je nezpochybnitelný,“ vysvětluje Miroslav Uďan.

Rostoucí online prodej potravin

Právě potraviny patří v letošním roce mezi segmenty, které zaznamenají největší meziroční nárůst objemu online prodejů. Podle dat portálu Česká e-commerce aktuálně tvoří sedm procent z veškerého sortimentu, který se prodává v českých e-shopech. „Růst online prodeje potravin je sice dlouhodobý trend, současná situace jej ale významně urychlí. Velká část spotřebitelů, kteří začali kupovat potraviny přes internet až během karantény, si na tento způsob zvykla a již u něj zůstane,“ dodává Miroslav Uďan z Shoptetu.

 

Zdroj:Roman Macháček, Dark Side a.s.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Fresenius SE koupí nemocnici v Bonnu

Ilustrativní obrázek

Volkswagen zainvestuje 2,1 mld. EUR do dvou čínských firem zabývajících se elektrickými vozy

Ilustrativní obrázek

Jaké jsou časté „skryté“ nástrahy při získání hypotéky?

Ilustrativní obrázek

Stát poskytne ČEZu úvěr na stavbu nového jaderného bloku, oznámila vláda (+rozšířený komentář)

Ilustrativní obrázek

Energetická skupina ČEZ zveřejnila pozvánku na valnou hromadu

Ilustrativní obrázek

Tři investiční poučení po koronavirové korekci. Přijde růst, či pokles?



Čti více
Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k bankrotům významných společností

Ilustrativní obrázek

Prodleva vyplácení ošetřovného nutí lidi ve finanční tísni půjčovat si peníze

Ilustrativní obrázek

Německý DAX v závěru týdne oslabuje

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.