Vodíkový automobil Hyundai brzy dosáhne úrovně 4 autonomního řízení. Řidič může za volantem i spát...

09:14 | wa pe | Diskuze

Nový vůz na vodík Nexo automobilky Hyundai by kolem roku 2021 měl dosáhnout čtvrté úrovně autonomního řízení, což znamená, že v podporovaných oblastech se člověk za volantem již vůbec nemusí řízení věnovat. 

Ilustrativní obrázek
Foto: Revolve Eco-Rally

Jihokorejská automobilka Hyundai je jednou z mála, která dnes vedle elektromobilů vyvíjí také auta na vodík. Podle ní budou oba typy pohonu v budoucnu existovat vedle sebe, aniž by došlo k výlučnému prosazení jednoho z nich.

Na veletrhu CES letos Hyundai představila svůj nový vůz na vodík Nexo, který kromě dojezdu 800 km na jednu nádrž překvapil také notně vylepšenými schopnostmi svého systému pro autonomní řízení. Toto elegantní SUV má již dnes za sebou rekordních 190 km na dálnici bez jediného zásahu řidiče.  Jedná se také o první vůz, který v samořídícím módu jel rychlostí vyšší jak 100 km/h. Během testu vůz sám předjížděl pomalejší účastníky provozu či měnil jízdní pruhy.

zdroj: HyundaiWorldwide

Vedení Hyundai uvedlo, že její samořízené vozy mají za sebou na dálnicích stovky tisíc ujetých kilometrů, přičemž již nasbíraná data umožnila výrazné vylepšení schopností systému autonomního řízení. Takovýto výrazný pokrok je podle Hyundai umožněn unikátním spojením vodíkových palivových článků a technologie pro autonomní řízení.

Dnes používané baterie pro elektromobily poskytují pouze omezený zdroj energie, který je navíc náročný na čas dobití. Oproti tomu vodíková auta mají více než dostatek energie nejen na dlouhý dojezd na jedno načerpání, ale také pro výkonný počítač pro autonomní řízení, který musí zvládnout operace s 200-300 terabajty dat. 

„Čistě elektrické vozidlo nemá baterii, která by byla (pro tyto účely) dostatečná, takže možná palivový článek by mohl pokrýt takovýto objem zpracování dat,“ vysvětlil na veletrhu CES zástupce předsedy představenstva Hyundai, Chung Eui-sun. Tento typ pohonu má navíc tu výhodu, že jeho emisí je pouze vodní pára, která může být shromažďována pro pozdější použití.

 

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.