Více než tři čtvrtiny společností nevyužívají růstové příležitosti v dodavatelském řetězci, zjistila nová zpráva Accenture

17:17 | B Z | Diskuze

Přesto, že se nacházíme v éře rostoucího zaměření na zákazníka, jen málo společností si uvědomuje jedinečnou příležitost, kterou by mohly využít jejich dodavatelské řetězce.

Ilustrativní obrázek
Foto: Ken Teegardin

Podle nové zprávy Accenture by měly nabízet služby, které lépe uspokojují potřeby zákazníků a povzbudit tak konkurenceschopnost a růst.

Na základě průzkumu provedeného mezi 1 350 výkonnými manažery, zpráva “From Inventory to Influencer: The Mover Becomes the Shaker” (Jak se stát influencerem a aktivní hybnou silou) uvádí, že více než tři čtvrtiny (78 %) vedoucích pracovníků a jejich firem – nazývaných „opozdilci“ – nevyužívají schopností dodavatelského řetězce jako hybné síly růstu. Zbývajících 22 % firem, označovaných jako „lídři“, je aktivní ve třech oblastech – digitální investice, zaměření na zákazníka a ekosystémy. To jim umožňuje přetvářet strategii jejich dodavatelského řetězce od řízení nákladů po využívání růstových příležitostí a dosahování konkurenceschopné aktivity. Podle zprávy musí opozdilci rychle transformovat svůj dodavatelský řetězec a fungování provozu tak, aby se stal motorem spolupráce, růstu a inovací.

„Zjistili jsme, že malá část firem má v dodavatelském řetězci a v provozní oblasti takové vedoucí pracovníky, kteří využívají digitalizaci i v rámci managementu či v obchodních funkcích, a vytvářejí tak strategie zaměřené na zákazníky, které jim umožňují růst,“ řekl Don Schulman, senior výkonný ředitel skupiny Supply Chain and Operations v Accenture. „Výsledkem je, že tito manažeři mají stále vlivnější úlohu v představenstvu a dávají mu novou a jedinečnou perspektivu.“

Budování digitálního podniku

Přestože většina vedoucích pracovníků v dodavatelském řetězci a provozu uznává výhody digitálních technologií, studie Accenture ukazuje, že pouze lídři digitální inteligenci aktivně využívají. Používají digitální řešení v dodavatelských řetězcích téměř ve stejné míře jako při návrhu produktů a ve funkcích zaměřených na zapojení zákazníků. Investice do této oblasti jsou dokonce vyšší než do prodejních funkcí. A jejich úsilí se vyplácí.

Spolupráce s vedením firmy v oblasti zaměření na zákazníka

Zpráva uvádí, že lídři mají jedinečný přístup k zaměření na zákazníka - tj. dávají zákazníka zcela do popředí všeho. Uznávají, že každý člen vedení firmy může těžit z poznatků, které vznikají v dodavatelském řetězci či provozu a umožňují celé společnosti více se zaměřovat na zákazníka. To staví „provozní“ vedoucí pracovníky do jedinečné pozice, navíc to vede k růstu, jehož hybnou silou je zákazník.


Maximalizace příležitostí ekosystémů

Většina lídrů (78 %) i opozdilců (64 %) vítá myšlenku toho, že se stanou organizátory ekosystému. Lídři však hledají kromě dodavatelů i netradiční partnery a uznávají, že např. partneři z oblasti technologií, univerzity, inovátoři, start-upy, dokonce i konkurenti, mohou pomoci co nejrychleji zavádět relevantní nové nabídky pro zákazníky. Jak uvádí zpráva, jedná se o klíčové poznatky nejen pro vedoucí pracovníky v dodavatelských řetězcích a provozu, ale i pro vrcholové vedení. Firmy tak mají příležitost transformovat to, co bylo dříve známo jako podpůrné funkce, do motoru růstu.

„Intenzivní zaměření na digitální oblast, na zákazníka a ekosystémy lídrům v naší studii umožnilo posunout jejich dodavatelskou strategii od výrazných úspor nákladů po vytváření nových hodnot, což je součástí přístupu s nulovým základem (Zbx - zero-based mindset), který podněcuje udržitelný růst,“ uvedl Kris Timmermans, senior výkonný ředitel a vedoucí Supply Chain, Operations & Sustainability Strategy v Accenture Strategy. „Jejich investice a zaměření na tyto oblasti jim pomáhají lépe chápat zákazníky s vysokou hodnotou, uspokojovat jejich potřeby, a tím zvyšovat svou konkurenceschopnost.“

Zdroj:Petr Jarkovský, ASPEN.PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Intuit reportuje pozitivní výsledky za 4Q FY 19

Ilustrativní obrázek

Ross Stores reportuje hospodářské výsledky, výhled EPS na následující kvartál pod očekáváním

Ilustrativní obrázek

salesforce.com přichází s pozitivními výsledky, společnost zvyšuje odhad tržeb na FY

Ilustrativní obrázek

Společnost Gap reportovala výsledek svého hospodaření za 2QFY20

Ilustrativní obrázek

Online poradna uLékaře.cz nabízí své služby také jako zaměstnanecký benefit

Ilustrativní obrázek

VMware souhlasil s koupí dvou softwarových společností za téměř 5 miliard USD



Čti více
Ilustrativní obrázek

Wall Street klesá

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza roste

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifické akciové indexy končí růstem

Ilustrativní obrázek

Americké indexy uzavřely čtvrteční seanci bez výraznějších změn, index S&P -0,05%

Ilustrativní obrázek

Wall Street v úvodu čtvrteční seance posiluje

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k cenám pohonných hmot a ropy

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.