Více než tři čtvrtiny společností nevyužívají růstové příležitosti v dodavatelském řetězci, zjistila nová zpráva Accenture

17:17 | B Z | Diskuze

Přesto, že se nacházíme v éře rostoucího zaměření na zákazníka, jen málo společností si uvědomuje jedinečnou příležitost, kterou by mohly využít jejich dodavatelské řetězce.

Ilustrativní obrázek
Foto: Ken Teegardin

Podle nové zprávy Accenture by měly nabízet služby, které lépe uspokojují potřeby zákazníků a povzbudit tak konkurenceschopnost a růst.

Na základě průzkumu provedeného mezi 1 350 výkonnými manažery, zpráva “From Inventory to Influencer: The Mover Becomes the Shaker” (Jak se stát influencerem a aktivní hybnou silou) uvádí, že více než tři čtvrtiny (78 %) vedoucích pracovníků a jejich firem – nazývaných „opozdilci“ – nevyužívají schopností dodavatelského řetězce jako hybné síly růstu. Zbývajících 22 % firem, označovaných jako „lídři“, je aktivní ve třech oblastech – digitální investice, zaměření na zákazníka a ekosystémy. To jim umožňuje přetvářet strategii jejich dodavatelského řetězce od řízení nákladů po využívání růstových příležitostí a dosahování konkurenceschopné aktivity. Podle zprávy musí opozdilci rychle transformovat svůj dodavatelský řetězec a fungování provozu tak, aby se stal motorem spolupráce, růstu a inovací.

„Zjistili jsme, že malá část firem má v dodavatelském řetězci a v provozní oblasti takové vedoucí pracovníky, kteří využívají digitalizaci i v rámci managementu či v obchodních funkcích, a vytvářejí tak strategie zaměřené na zákazníky, které jim umožňují růst,“ řekl Don Schulman, senior výkonný ředitel skupiny Supply Chain and Operations v Accenture. „Výsledkem je, že tito manažeři mají stále vlivnější úlohu v představenstvu a dávají mu novou a jedinečnou perspektivu.“

Budování digitálního podniku

Přestože většina vedoucích pracovníků v dodavatelském řetězci a provozu uznává výhody digitálních technologií, studie Accenture ukazuje, že pouze lídři digitální inteligenci aktivně využívají. Používají digitální řešení v dodavatelských řetězcích téměř ve stejné míře jako při návrhu produktů a ve funkcích zaměřených na zapojení zákazníků. Investice do této oblasti jsou dokonce vyšší než do prodejních funkcí. A jejich úsilí se vyplácí.

Spolupráce s vedením firmy v oblasti zaměření na zákazníka

Zpráva uvádí, že lídři mají jedinečný přístup k zaměření na zákazníka - tj. dávají zákazníka zcela do popředí všeho. Uznávají, že každý člen vedení firmy může těžit z poznatků, které vznikají v dodavatelském řetězci či provozu a umožňují celé společnosti více se zaměřovat na zákazníka. To staví „provozní“ vedoucí pracovníky do jedinečné pozice, navíc to vede k růstu, jehož hybnou silou je zákazník.


Maximalizace příležitostí ekosystémů

Většina lídrů (78 %) i opozdilců (64 %) vítá myšlenku toho, že se stanou organizátory ekosystému. Lídři však hledají kromě dodavatelů i netradiční partnery a uznávají, že např. partneři z oblasti technologií, univerzity, inovátoři, start-upy, dokonce i konkurenti, mohou pomoci co nejrychleji zavádět relevantní nové nabídky pro zákazníky. Jak uvádí zpráva, jedná se o klíčové poznatky nejen pro vedoucí pracovníky v dodavatelských řetězcích a provozu, ale i pro vrcholové vedení. Firmy tak mají příležitost transformovat to, co bylo dříve známo jako podpůrné funkce, do motoru růstu.

„Intenzivní zaměření na digitální oblast, na zákazníka a ekosystémy lídrům v naší studii umožnilo posunout jejich dodavatelskou strategii od výrazných úspor nákladů po vytváření nových hodnot, což je součástí přístupu s nulovým základem (Zbx - zero-based mindset), který podněcuje udržitelný růst,“ uvedl Kris Timmermans, senior výkonný ředitel a vedoucí Supply Chain, Operations & Sustainability Strategy v Accenture Strategy. „Jejich investice a zaměření na tyto oblasti jim pomáhají lépe chápat zákazníky s vysokou hodnotou, uspokojovat jejich potřeby, a tím zvyšovat svou konkurenceschopnost.“

Zdroj:Petr Jarkovský, ASPEN.PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Odpovědi na základní otázky k zákonu o realitním zprostředkování

Ilustrativní obrázek

O2 představilo výsledky za 3Q: Výnosy za odhady zaostaly, ziskovost naopak pozitivně překvapila

Ilustrativní obrázek

Delta Airlines zveřejnila výsledky za 3Q FY19; do konce roku 2020 přijme nejméně 12 tis. nových lidí

Ilustrativní obrázek

Volkswagen v minulém měsíci na německém trhu prodal meziročně o 73,9 % vozů více

Ilustrativní obrázek

AAA AUTO chce do konce roku 2020 téměř zdvojnásobit počet poboček v Polsku

Ilustrativní obrázek

K žádnému prolomení EET nedošlo



Čti více
Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k Saudi Aramco

Ilustrativní obrázek

Frankfurt se středečním dopolednem posiluje

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifické indexy spíše posilují; zasedání FEDu a nejistota okolo navýšení sazeb

Ilustrativní obrázek

DAX s úterním ránem oslabuje

Ilustrativní obrázek

Asijské indexy spíše klesají; nervozita pokračuje, am. ministr zemědělství nevěří v „celní hike"

Ilustrativní obrázek

Německé akcie se obchodují na záporné nule

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.