Více než tři čtvrtiny Čechů mají zkušenost s poruchami těsně po záruční době.

16:16 | E V | Diskuze

Nejistotě, jak dlouho věci vydrží, se lze vzepřít.

Ilustrativní obrázek
Foto: Aspen.PR

Více než 75 % lidí se setkalo s tím, že se zejména elektrické výrobky rozbijí krátce po konci záruční lhůty, říká průzkum Opravme Česko. Při nákupu spotřebního zboží, zejména domácích spotřebičů a spotřební elektroniky, si nelze být jist, jak dlouho vydrží. V této souvislosti se dlouhodobě mluví o takzvaných „kazítkách“.

„Kazítko“ – možná existuje, možná je to jenom mýtus. „Kazítka jsou jako yetti nebo lochneska. Všichni o nich mluví, ale nikdo je neviděl,“ říká Radek Hacaperka, šéf Sdružení evropských výrobců domácích spotřebičů. Každopádně se jedná o „terminus technicus“ pro výrobek spotřebního zboží funkčně velmi důležité součástky, která má výrobcem plánovanou životnost a přestane fungovat většinou krátce po uplynutí záruční doby výrobku. Spotřebič je pak nepoužitelný a jeho oprava komplikovaná a drahá. Mezi časté formy kazítek patří umělohmotné součástky, které by měly být kovové. Ne každý tomu však věří.

Na druhé straně Jan Charvát se svými projekty opravarna.cz a Opravme Česko, které se zaměřují na opravy starších věcí, v průzkumu zjistil, že více než ¾ Čechů mají s poruchou krátce po zákonem stanovené záruční době osobní zkušenost. „Podporujeme tlak zdola a snažíme se lidi vzdělávat, aby věděli, co kupují. Pracujeme ale i s prodejci a legislativními subjekty,“ shrnuje Charvát.

Každopádně se proti takovémuto riziku lze pojistit. Nejvhodnějším typem pojištění je v tomto případě Pojištění prodloužené záruky, které se nejčastěji vyplatí u výrobků s vyšší pořizovací cenou. „Z domácích spotřebičů jsou vhodným příkladem pro pojištění pračky či sušičky a myčky nádobí. To jsou totiž spotřebiče, u kterých dochází, dle informací naší pojišťovny a prodejců, k těmto problémům nejčastěji,“ říká Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny.

Ve Francii mají již k této problematice několik let hotovou legislativu. Zákon hovoří o zakázaném „souhrnu technik, s jejichž pomocí výrobce, a to hlavně při samotné konstrukci výrobku, záměrně zkracuje jeho životnost nebo použitelnost, aby zákazníky přiměl k častější obměně“. Pak lze takovéto praktiky postihovat podobně jako jiné podvody.

 

Zdroj:Petr Jarkovský, ASPEN.PR s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Povinné ručení: zelená karta se mění na bílou

Ilustrativní obrázek

ČSOB vylepšuje pro své klienty cestovní pojištění a rozšiřuje jeho platnost i pro Česko

Ilustrativní obrázek

Uvolňují se omezení spojená s Covid-19 i ceny povinného ručení

Ilustrativní obrázek

Třetina Čechů se před odjezdem na dovolenou obrací kvůli bezpečnosti na sousedy

Ilustrativní obrázek

Co dělat, když živly poškodí majetek, a jak se správně pojistit?

Ilustrativní obrázek

Jak covid-19 ovlivňuje pojišťovnictví.



Čti více
Ilustrativní obrázek

Benzín bude přes léto zřejmě nejlevnější za posledních 20 let

Ilustrativní obrázek

Nemovitostní trh vyčkává, očekávání se mění (2. část)

Ilustrativní obrázek

Zjednodušte si život a plaťte mobilem

Ilustrativní obrázek

Práce na home office se stavebním společnostem neosvědčila

Ilustrativní obrázek

Stavební spoření není jen na rekonstrukce

Ilustrativní obrázek

Wirecard už zase funguje, Twisto ale i přes to odchází

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.