Vedoucí pobočky pojišťovny Allianz: Dokážeme pojistit i ještěrku

30.05.2017 05:55 | Ivo Horváth | Diskuze

Hovořili jsme s Andreou Březnovou, vedoucí pobočky pojišťovny Allianz v jednom z brněnských obchodních center.

Foto: Allianz

Jaké jsou současné trendy v oblasti pojišťovnictví? Pro co si k vám lidé chodí nejčastěji?

Dalo by se říci, že pojišťovnictví je konzervativním oborem. Lidé se na pojišťovny obracejí především proto, aby snížili dopad nepříjemných událostí. Nejčastěji za námi tedy přicházejí proto, aby si pojistili bydlení, život a zdraví a také automobily. Na druhou stranu se snažíme neustále dokazovat, že my v Allianz zase tak konzervativní nejsme a snažíme se reagovat na novinky, které si vyžadují naši pozornost. Proto se vrháme i do nových oborů jako je například pojišťování dronů, které před sebou mají velkou budoucnost.

Stále častěji se také setkáváme s tím, že pro klienty není nejdůležitější cena, ale i kvalita produktu.

 

Jaký smysl má v době internetu provozovat kamenné pobočky institucí, jako jsou právě pojišťovny?

V době, kdy spoustu věcí nakupujeme přes internet, se může zdát, že návštěva pobočky postrádá smysl. Jenže zatímco například nákupem telefonu na internetu ušetříte čas, u pojištění to neplatí. Ani s lékařem nevyřešíte vše po telefonu. Pokud byste chtěli získat dokonalý přehled, co naše produkty nabízejí, museli byste nějakou dobu sedět u počítače, abyste se s nimi dokonale seznámili. My obchodníci procházíme školením na jednotlivé produkty a můžeme klientům poradit, na jaké atributy pojištění se mají zaměřit. Mám zkušenost, že pokud se se mnou klienti neporadí, mají často tendenci některá rizika přeceňovat a jiná naopak podceňovat. My jim pomáháme jejich představy korigovat a to za nás zatím žádný vyhledávač neudělá. Na pobočce nabízíme našim klientům nadstandardní servis, například pomoc s nahlášením pojistné události, změnu osobních údajů a další administrativní úkony.

 

Jakou nejkurióznější pojistku jste na vaší pobočce zprostředkovali a také proplatili?

Nevím, jestli bych to nazvala kuriozitou, ale zajímavé bylo například pojištění motokár nebo vysokozdvižných plošin proti všem rizikům.

 

Existuje druh pojištění, který na vás klienti vyžadovali, a přitom v portfoliu vaší pojišťovny není?

Zatím jsem se nesetkala s klientem, kterému bychom nedokázali pojištění poskytnout. 

 

Asi každý si vzpomene na spot vaši pojišťovny, který byl sice působivý, protože se v něm ukazovaly samé gigantické stavby jako obří přehrady či mosty, které pojišťujete. Jenže pro samou velkolepost to působí, že jste zaměření na movitější klientelu, a obyčejní lidé u vás mnoho služeb nenajdou. Jak to tedy opravdu je? 

My si zakládáme na tom, že jsme solidní a férová pojišťovna. To, že pojišťujeme i zmiňované stavby, nevypovídá o tom, že bychom se zaměřovali na movitější klientelu, ale naopak si nás investoři vybírají jako významného partnera, u kterého nehrozí problémy v případě pojistné události. Skutečně se naším klientům do peněženky nedíváme a jsme přesvědčeni, že poskytneme služby každému klientovi. Naše nové autopojištění je toho důkazem. Sazby pojistného určujeme podle najetých kilometrů. Sváteční řidiči nebo ti, kdo si nemohou dovolit najezdit tisíce kilometrů měsíčně, u nás platí výrazně méně, než ti, kdo tráví na silnicích delší čas.

 

Před časem, například v roce 1997 a 2002 jsme byli svědky velkých povodní. Tehdy řada lidí neměla svůj majetek pojištěný vůbec. Dnes je to tak, že například nemovitosti v záplavovém území nelze pojistit. Někde pojištění ale možné je – změnila se situace, a dalo by se říci, že jsou lidé zodpovědnější a svůj majetek si pojišťují častěji?

Ano, lidé si po povodních uvědomili, že by měli svůj majetek lépe chránit. Ale je nutné říci, že pojišťovna jim nepomůže úplně ve všem. Pokud si postavili dům ve vysoce rizikové oblasti, kde se voda vylévá z břehů pravidelně, žádný ústav takový dům nepojistí. Na druhou stranu povodně nejsou jediné riziko, kterému jsou majitelé domů a bytů vystaveni. Těch rizik je celá řada a každý by měl zvážit, před jakými riziky se chce ochránit a zda to má smysl. Asi si nikdo nebude pojišťovat byt v 7. patře na kopci proti povodni, ale určitě si ho pojistí proti jiným rizikům. Přesně toto jsou věci, které si lidé často neuvědomují a zjistí je právě až na návštěvě na naší pobočce.

Situace se tedy sice zlepšila, ale stále ještě je spousta lidí, kteří považují pojištění obecně za zbytečné, což mi osobně přijde velmi nezodpovědné.

 

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Akcie Monety na 75Kč jsou spíše k nákupu než k prodeji. Dividendová politika Monety je nastavena více než atraktivně

Šéf komise, co se zabývá Babišem a Přibilem: Svoboda médií už tu zase pokulhává. Svými vstupy dokonce možná narušují svobodnou politickou soutěž

Devadesát procent zákonů jde proti občanovi. Andrej Babiš obhospodařuje 120 tis. hektarů a devastuje půdu…

Mr. Doporučitel: Využíváme fenoménu osobního doporučení, lidé doporučují lidem přes Dinoprofit.com

Hacker a kryptoanarchista: Na kryptoměny nedosáhne ani exekuce a peníze jsou díky nim ve větším bezpečí, než v bance, která může zkrachovat

Jakub Skryja z Verdi Capital: Kvůli levným penězům se dnes investuje do čehokoli a všichni nemohou uspět



Čti více

GE a ABB obnovily rozhovory o prodeji divize průmyslových řešení

Reuters: Audi zamíchá se složením vedení společnosti

Ilustrační foto

Aktivistka vybírá miliardu dolarů na nákup akcií Twitteru, chce pak zablokovat účet Donaldu Trumpovi

Americké akcie dnes oslabily. Trhy znejistěly po výrocích Donalda Trumpa

Elon Musk zveřejnil první fotografii skutečného skafandru SpaceX

Chytrý reproduktor Google Home už umí nakupovat v obchodech Wal-Mart

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.