V rámci COVID podpory českým podnikům a živnostníkům přijala MONETA žádosti za více než 3,1 miliardy

12:12 | E V | Diskuze

Celkem 1 143 žádostí o objemu 3,11 miliard korun přijala skupina MONETA v rámci záručních programů COVID II, COVID PRAHA, COVID III a COVID Plus.

Ilustrativní obrázek
Foto: shutterstock

Průměrný podíl banky na všech v tuzemsku schválených žádostech v programech COVID II, COVID III a COVID Praha činí 15 %. Banka také zrealizovala jeden z vůbec prvních úvěrů programu COVID Plus v zemi, klientem se stala kopřivnická automobilka Tatra Trucks. 

Průměrný podíl úvěrování podniků a živnostníků v programech COVID II, COVID III a COVID Praha činí 15 %. Výrazně tak převyšuje standardní podíl banky na úvěrování komerčního segmentu, který činí necelých 6 %. Banka byla také schopna poskytnout více než 600 úvěrů z programu PGRLF v hodnotě téměř 0,3 miliardy korun, které směřovaly k českým zemědělcům. 

MONETA je zároveň jednou z prvních bank, které poskytly významné exportní financování v rámci záručního programu COVID Plus. V něm mohou prostřednictvím bank žádat o půjčky velké firmy s více než 250 zaměstnanci a minimálně pětinovým podílem vývozu na loňských tržbách. Prvním klientem banky v tomto programu se stala kopřivnická Tatra Trucks. 

„Výsledky TATRA TRUCKS jsou v prvním pololetí 2020 nejlepší za poslední tři roky a Tatře se dokonce podařilo meziročně zvýšit výrobu. Přesto pocítila druhotné účinky koronaviru v tom, že někteří dodavatelé přestali dodávat a tím pádem nebylo možné část rozpracovaných vozidel zkompletovat. I jediný chybějící díl znamená, že vozidlo nelze předat zákazníkovi. Tatra tento problém vyřešila přeskládáním zakázek a situace u dodavatelů se postupně zlepšuje. Nedokončená výroba a materiál na skladě vytvořily tlak na cash flow. Proto si Tatra bere bankovní úvěr se státní garancí v rámci programu COVID Plus, který představuje efektivní řešení pro zvýšení likvidity, než se situace v dodavatelském řetězci plně stabilizuje,“ uvedl v této souvislosti ekonomický ředitel společnosti Tatra Trucks Miloslav Mahut. 

V rámci programu COVID Plus banka v tuto chvíli jedná s dalšími zájemci ze strany velkých firem o podporu ve výši přesahující 700 milionů korun. Podniky mohou žádat o půjčky od pěti milionů do 2 miliard korun. Osmdesát procent jistiny garantuje zárukami státní pojišťovna EGAP. „Cílem je dodat českým firmám potřebnou likviditu. Peníze mohou využít na financování provozních nákladů i na investiční účely,“ potvrdil předseda představenstva EGAP Jan Procházka. 

Jsme hrdí, že MONETA velmi úspěšně pomáhá českým podnikům i živnostníkům společně s Českomoravskou záruční a rozvojovou bankou, EGAP i PGRLF. Nesmírně si vážíme spolupráce těchto instituci i výsledků, které s nimi dosahujeme v podpoře a nastartování české ekonomiky. Stát opravdu nyní činí maximum pro to, aby zmírnil dopady covidové pandemie. Tímto se řadíme mezi vyspělé státy Evropy i světa,“ prohlásil předseda představenstva MONETA Money Bank Tomáš Spurný. 

Bankovní skupina MONETA je jednou z největších firem obchodovaných na pražské burze. Podle počtu klientů je čtvrtou největší bankou v Česku a pátým největším poskytovatelem hypoték u nás. Dlouhodobě se orientuje na financování firem, živnostníků a domácností, je lídrem tuzemského digitálního bankovnictví. Její aplikace mobilního bankovnictví Smart Banka dvakrát za sebou získala ocenění Bankovní inovátor a odborná porota soutěže Zlatá koruna ji ocenila jako nejlepší mobilní aplikaci na trhu. Jako první z tuzemských bank umožnila MONETA svým klientům platby prostřednictvím chytrých hodinek Garmin a Fitbit, spustila Google Pay a Apple Pay a Smart Banka je také první bankovní aplikací na světě dostupná na všech Apple zařízeních. Mezi prvními se MONETA také připojila k vládním programům COVID na pomoc firmám a živnostníkům, jako vůbec první pak svým klientům nabídla plně automatizovaný proces odkladů splátek měsíc před tím, než o tzv. platebním moratoriu rozhodla vláda. 

Tatra Trucks je jedním z nejstarších výrobců dopravních prostředků s nepřetržitou historií na světě a také jedním z nejstarších výrobců nákladních a osobních vozů se spalovacími motory. Podnik je od roku 2013 prostřednictvím vlastníků Michala Strnada a Reného Matery napojen na přední české holdingové skupiny Czechoslovak Group a Promet Group. Značka je vnímána jako spolehlivý obchodní partner a veřejnost ji dlouhodobě považuje za součást národního dědictví. Pravidelně se umisťuje na prvních příčkách ve veřejných anketách „Značka, na kterou jsou Češi nejvíce hrdí“ a „Tradiční česká značka“.

 

Zdroj:Jan Cihlář, BEAUFORT s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Češi jsou nejvášnivější chataři v Evropě, na chaty a chalupy vyráží až na 8 milionů pobytů ročně

Ilustrativní obrázek

GLP představuje svůj první logistický projekt v České republice

Ilustrativní obrázek

MONETA spouští stavební spoření online, v plánu má i digitalizaci sjednávání hypoték

Ilustrativní obrázek

Cebia má 195 milionů nových dat o haváriích a tachometrech k ojetým vozům ze zahraničí

Ilustrativní obrázek

Jak jsou restaurace připraveny na druhou vlnu covidu

Ilustrativní obrázek

General Mills zveřejnila výsledky za 1Q, růst tržeb zpomalil, přesto překonaly očekávání



Čti více
Ilustrativní obrázek

IPO Česká zbrojovka Group: Fio banka začala přijímat pokyny k úpisu

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza otevřela v záporu

Ilustrativní obrázek

Pražská burza otevřela se ztrátou

Ilustrativní obrázek

Akciové trhy - denní zpráva 24.9.2020

Ilustrativní obrázek

Asijské indexy dnes pokračovaly v poklesech

Ilustrativní obrázek

Akciový výhled 24.9.2020

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.