V Mexiku začaly vozit cestující nové trolejbusy s výbavou od Škoda Electric

19:17 | Redakce W4T | Diskuze

V druhém největším mexickém městě Guadalajara začaly vozit cestující nové trolejbusy, na jejichž výrobě se významně podílí Škoda Electric. Plzeňský podnik tam dodává 25 nových vozidel společně s místním výrobcem autobusů, firmou DINA, řekl ČTK obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Foto: Russ Bowling

 

"Flotila nových trolejbusů bude mít ekologický a ekonomický přínos, když nahradí asi 30 let provozované zastaralé vozy," uvedl. Od ledna jsou vozy součástí integrovaného dopravního systému města Linea 3, který denně přepraví až deset milionů pasažérů.

Škoda Electric dodala kompletní elektrovýzbroj. Vozy se montovaly v závodě DINA Camiones u hlavního města Mexico City za podpory škodováckých odborníků. Hodnota zakázky, která byla podepsaná loni v únoru, se pro Škodu pohybuje na úrovni 100 milionů Kč.

Guadalajara má přes 1,6 milionu obyvatel a v celé aglomeraci žije přes pět milionů lidí. "Věřím, že nám tato dodávka otevírá cestu do celé Latinské Ameriky, která je pro výrobce trolejbusů velmi zajímavým teritoriem," uvedl ředitel obchodu Škody Electric Karel Majer. Trolejbusy provozuje i metropole Mexico City, která také plánuje jejich modernizaci. "Mexico City je ohromným trhem, a to jak pro trolejbusy, tak i pro jiné dopravní prostředky," uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. Státy v Latinské Americe mají velkou perspektivu, ale jsou tam ochranářská opatření typu cla.

"Naše trolejbusy jsou vybaveny dieselovým generátorem a mohou tak být nasazeny i mimo dosah trolejí, a to až do vzdálenosti 30 kilometrů, což se využívá hlavně při průjezdech tunely, při pravidelných záplavách a při výpadku elektřiny," řekl projektant Vladimír Říha. Podle Kucha mají vozy zajímavé provozní náklady, jsou komfortnější pro cestující i řidiče.

Škoda Electric, jeden z největších světových výrobců trolejbusů, předloni vyrobila a prodala rekordních 298 trolejbusů, za loňský rok to mělo být 270 až 280 trolejbusů. Podnik loni plánoval tržby kolem 5,6 miliardy korun, meziročně o 600 milionů Kč nižší, z toho trolejbusy měly tvořit 3,1 miliardy Kč, zhruba stejně jako předloni.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k vývoji stavebnictví a průmyslu

Ilustrativní obrázek

Gebrüder Weiss provozuje pravidelnou sběrnou železniční linku z Číny do ČR

Ilustrativní obrázek

PMI ve zpracovatelském průmyslu, ČR - komentář Radomíra Jáče, Generali Investments

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k výsledkům stavebnictví a průmyslu v roce 2020

Ilustrativní obrázek

PMI ve zpracovatelském průmyslu, ČR - komentář Radomíra Jáče, Generali Investments



Čti více
Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza otevřela v zisku

Ilustrativní obrázek

Asie obchodovala smíšeně, výrobce čipů TSMC oznámil výsledky a očekává větší investice

Ilustrativní obrázek

Klíčové centrální banky tisknou peníze jako o závod

Ilustrativní obrázek

Německý DAX se drží nuly, SAP a Covestro zvýšily celoroční výhled

Ilustrativní obrázek

Asijský trh převážně v zeleném

Ilustrativní obrázek

Německá burza zahajuje mírným růstem

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.