V Mexiku začaly vozit cestující nové trolejbusy s výbavou od Škoda Electric

19:17 | Redakce W4T | Diskuze

V druhém největším mexickém městě Guadalajara začaly vozit cestující nové trolejbusy, na jejichž výrobě se významně podílí Škoda Electric. Plzeňský podnik tam dodává 25 nových vozidel společně s místním výrobcem autobusů, firmou DINA, řekl ČTK obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Foto: Russ Bowling

 

"Flotila nových trolejbusů bude mít ekologický a ekonomický přínos, když nahradí asi 30 let provozované zastaralé vozy," uvedl. Od ledna jsou vozy součástí integrovaného dopravního systému města Linea 3, který denně přepraví až deset milionů pasažérů.

Škoda Electric dodala kompletní elektrovýzbroj. Vozy se montovaly v závodě DINA Camiones u hlavního města Mexico City za podpory škodováckých odborníků. Hodnota zakázky, která byla podepsaná loni v únoru, se pro Škodu pohybuje na úrovni 100 milionů Kč.

Guadalajara má přes 1,6 milionu obyvatel a v celé aglomeraci žije přes pět milionů lidí. "Věřím, že nám tato dodávka otevírá cestu do celé Latinské Ameriky, která je pro výrobce trolejbusů velmi zajímavým teritoriem," uvedl ředitel obchodu Škody Electric Karel Majer. Trolejbusy provozuje i metropole Mexico City, která také plánuje jejich modernizaci. "Mexico City je ohromným trhem, a to jak pro trolejbusy, tak i pro jiné dopravní prostředky," uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. Státy v Latinské Americe mají velkou perspektivu, ale jsou tam ochranářská opatření typu cla.

"Naše trolejbusy jsou vybaveny dieselovým generátorem a mohou tak být nasazeny i mimo dosah trolejí, a to až do vzdálenosti 30 kilometrů, což se využívá hlavně při průjezdech tunely, při pravidelných záplavách a při výpadku elektřiny," řekl projektant Vladimír Říha. Podle Kucha mají vozy zajímavé provozní náklady, jsou komfortnější pro cestující i řidiče.

Škoda Electric, jeden z největších světových výrobců trolejbusů, předloni vyrobila a prodala rekordních 298 trolejbusů, za loňský rok to mělo být 270 až 280 trolejbusů. Podnik loni plánoval tržby kolem 5,6 miliardy korun, meziročně o 600 milionů Kč nižší, z toho trolejbusy měly tvořit 3,1 miliardy Kč, zhruba stejně jako předloni.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Komentář k makroekonomickým indikátorům

Ilustrativní obrázek

Evropa v datech: Evropskou ekonomiku táhne průmysl, nejvíce lidí ale pracuje v koronavirem silně zasažených službách

Ilustrativní obrázek

GLS podporuje seniory - ponechává platbu dobírky i v hotovosti

Ilustrativní obrázek

Jaké profese nejvíce ovlivní koronavirus?

Ilustrativní obrázek

Pohostinství a obchody tvoří šestinu české ekonomiky, koronaviru se ale obává i nejsilnější průmysl

Ilustrativní obrázek

MAKRO Bleskovka



Čti více
Ilustrativní obrázek

Covestro koupí divizi od DSM za 1,61 mld. EUR, kvůli akvizici upíše nové akcie

Ilustrativní obrázek

Projekt na Cínovci s novou dynamikou

Ilustrativní obrázek

Německo otevřelo v záporu

Ilustrativní obrázek

Asijské trhy obchodovaly smíšeně, nedařilo se Austrálii

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k pádu ceny zlata

Ilustrativní obrázek

Německo otevřelo v červených číslech

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.