"Flotila nových trolejbusů bude mít ekologický a ekonomický přínos, když nahradí asi 30 let provozované zastaralé vozy," uvedl. Od ledna jsou vozy součástí integrovaného dopravního systému města Linea 3, který denně přepraví až deset milionů pasažérů.
Škoda Electric dodala kompletní elektrovýzbroj. Vozy se montovaly v závodě DINA Camiones u hlavního města Mexico City za podpory škodováckých odborníků. Hodnota zakázky, která byla podepsaná loni v únoru, se pro Škodu pohybuje na úrovni 100 milionů Kč.
Guadalajara má přes 1,6 milionu obyvatel a v celé aglomeraci žije přes pět milionů lidí. "Věřím, že nám tato dodávka otevírá cestu do celé Latinské Ameriky, která je pro výrobce trolejbusů velmi zajímavým teritoriem," uvedl ředitel obchodu Škody Electric Karel Majer. Trolejbusy provozuje i metropole Mexico City, která také plánuje jejich modernizaci. "Mexico City je ohromným trhem, a to jak pro trolejbusy, tak i pro jiné dopravní prostředky," uvedl generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek. Státy v Latinské Americe mají velkou perspektivu, ale jsou tam ochranářská opatření typu cla.
"Naše trolejbusy jsou vybaveny dieselovým generátorem a mohou tak být nasazeny i mimo dosah trolejí, a to až do vzdálenosti 30 kilometrů, což se využívá hlavně při průjezdech tunely, při pravidelných záplavách a při výpadku elektřiny," řekl projektant Vladimír Říha. Podle Kucha mají vozy zajímavé provozní náklady, jsou komfortnější pro cestující i řidiče.
Škoda Electric, jeden z největších světových výrobců trolejbusů, předloni vyrobila a prodala rekordních 298 trolejbusů, za loňský rok to mělo být 270 až 280 trolejbusů. Podnik loni plánoval tržby kolem 5,6 miliardy korun, meziročně o 600 milionů Kč nižší, z toho trolejbusy měly tvořit 3,1 miliardy Kč, zhruba stejně jako předloni.