Tři čtvrtiny Čechů mají své peníze u více než jedné finanční instituce

14.10.2016 13:50 | fa ra | Diskuze

Nejčastěji od své banky odcházejí kvůli poplatkům, sazbám a kvalitě služeb.

Foto: Web4Trader

Vyplývá to z průzkumu EY Global Consumer Banking Survey 2016 společnosti EY, zaměřujícího se na chování drobných klientů bankovního sektoru.

Češi rozdělují své finance stále častěji mezi více finančních institucí, a to i proto, že je zajímají nové možnosti, které nabízejí banky i takzvané FinTech společnosti. Na 43 procent klientů českých bank má letos své peníze rozdělené dokonce mezi tři a více finančních institucí, v roce 2012 to byla pětina klientů. Svou primární banku však stále vnímají jako bezpečný přístav, důvěřuje jí 99 procent Čechů.

Banky by se však podle průzkumu měly co nejvíce přizpůsobit měnícímu se trhu. Důvěra v banku je přímo úměrná pozitivní zkušenosti klienta s ní. "V ČR jsou bankovní poplatky a úrokové sazby stále nejčastějším důvodem motivujícím klienta k odchodu od banky," uvedl vedoucí partner oddělení poradenství pro finanční instituce EY v ČR Pavel Riegger.

Vyšší citlivost v otázce bankovních poplatků je českým specifikem. Zatímco globálně považuje poplatky za hlavní důvod zvážení odchodu od banky 38 procent respondentů, v Česku je to až 47 procent. Mezi dalšími důvody pro změnu banky Češi jmenovali lepší kvalitu služeb (34 procent), jednoduchost založení účtu (30 procent) a lepší online zkušenost a funkcionalitu (27 procent). Z toho vyplývá, že Češi kladou velký důraz také na pozitivní klientskou zkušenost.

Díky různým online nástrojům si Češi dokážou své finance spravovat sami. Zároveň ale 46 procent českých klientů přiznává, že díky tomu je pro ně těžší se ve svých financích orientovat. Nicméně digitální gramotnost a komfort, který se proti předchozím rokům významně zvýšil, vedou Čechy k ochotě využívat nové technologické služby i v bankovnictví.

"Cestou pro banky je zjednodušit nabízené služby a poskytnout klientům příjemnou klientskou zkušenost. Je třeba být flexibilní a zkoušet uvádět na trh inovativní online služby, které budou pro klienty atraktivní, jednoduché a ušetří jim čas. Banky si to již začínají uvědomovat a uvádějí na trh nové revoluční produkty, a to v časových termínech, které dříve nebyly obvyklé," upozornil Riegger.

Průzkum EY 2016 Global Consumer Banking Survey shromáždil názory 55.000 respondentů z 32 zemí světa. EY v ČR provedla mezi klienty českých bank paralelně lokální průzkum, na základě stejných kritérií a dotazů, jehož se zúčastnilo 1000 respondentů z řad českých drobných klientů bank.

V ČR působí bez České národní banky celkem 45 bank a poboček zahraničních bank.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrační foto

Wolfgang Schäuble kritizuje způsob záchrany italských bank, rizika stále nesou daňoví poplatníci

Ilustrační foto

Fed schválil plány všech bank ohledně dividend a zpětných odkupů

Bankovní akcie dnes zažívají rally před zveřejněním závěrů CCAR

Nizozemí prodá dalších 7 % ABN Amro Group NV

Ilustrační foto

Britská centrální banka zpřísňuje pravidla pro poskytování úvěrů

Blockchain pronikne do světa financí



Čti více

Brazilský reál po odstoupení předsedy senátu posiluje

Akcie HSBC rostou po pozitivních výsledcích přezkumu CCAR

Tržby Constellation Brands zaostaly za očekáváním

Ilustrační foto

ČEZ obdržel povolení na provoz druhého bloku Dukovan na dobu neurčitou

Tržby ConAgra Brands překonaly očekávání

Walgreens a Rite Aid uzavřely novou dohodu

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.