Trh s on-line nákupem potravin v tuzemsku roste každý měsíc o desítky procent

12:35 | Redakce W4T | Diskuze

Trh s on-line nákupem potravin v tuzemsku roste každý měsíc o desítky procent. Loni Češi utratili v e-shopech s potravinami zhruba dvě miliardy korun, letos by se obrat mohl zvýšit na čtyři miliardy korun. V rozhovoru s ČTK to dnes řekl šéf on-line supermarketu Kolonial.cz Petr Vyhnálek.

Foto: Public Domain

 

Rok 2016 bude podle něj pro e-shopy s potravinami zlomový. Jednak se v Praze a středních Čechách, kde působí nejvíc on-line prodejců, trh již dostatečně zaplnil. S nákupem potravin přes internet tak má podle průzkumů zkušenost více než polovina Pražanů a Středočechů. "Zadruhé se potraviny staly nejčastěji opakovaně nakupovaným artiklem na internetu a sesadily z prvního místa dlouholetého šampiona - módu," uvedl Vyhnálek, který dříve vedl hypermarkety Globus. A za třetí trh s rozvozem jídla roste v desítkách procent každý měsíc, dodal.

Nejčastěji on-line nakupovanými položkami ze sortimentu potravin jsou podle Vyhnálka nápoje, ovoce a zelenina, káva a mléko. Průměrná objednávka na e-shopu s potravinami je násobně vyšší než v kamenné prodejně.

Celkem sortiment e-shopu zahrnuje 9000 položek od 200 dodavatelů. Logistické centrum obchodu v Rudné u Prahy má užitnou plochu 5300 metrů čtverečních a je prý největším skladem mezi českými potravinovými e-shopy. Podle Vyhnálka je předností Kolonialu systém okamžitých dodávek (tzv. "just-in-time"), kdy nemusí čerstvé potraviny držet skladem. Po převzetí od dodavatele tak ihned putují k zákazníkovi.

"Tento systém zajišťuje vyšší čerstvost zboží, než je běžné nejen u e-shopů s potravinami, ale také u supermarketů a hypermarketů. K zákazníkovi se čerstvé potraviny dostanou v řádech hodin od chvíle, kdy je dodavatel přiveze," dodal ředitel.

Kolonial.cz má nyní desítky rozvozových aut, do konce roku chce jejich počet zdvojnásobit. E-shop nyní funguje na trhu osm měsíců a zaváží oblast Prahy, části středních Čech a Plzeňska. V dalších měsících by se oblast rozvozu měla rozšířit o další regiony.

Prodeji potravin přes internet odborníci předpovídají rychlý rozvoj obratu. Zatím ale jde jen o zlomek celkových výdajů za rychloobrátkové zboží. Nejdéle na trhu působí "Potraviny on-line" obchodního řetězce Tesco, služba je dostupná v sedmi krajích a má přes 200.000 registrovaných uživatelů. Počet hráčů na on-line trhu s potravinami loni rychle rostl, působí zde také například Rohlik.cz, Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Plýtvání potravinami ve školních jídelnách pokračuje, některé školy ale ukazují, že existují možnosti zlepšení

Ilustrativní obrázek

Rok 2018 byl příznivý pro obchodníky. Tržby vzrostly o 4,8 procenta

Ilustrativní obrázek

Amazon se v roce 2021 v tržbách vyrovná společnosti Walmart, tvrdí analytici JPMorgan

Ilustrativní obrázek

Odrazily se již akcie Walmart ode dna? Názory analytiků Credit Suisse, Morgan Stanley a dalších...

Ilustrativní obrázek

Costco posiluje v segmentu online prodeje, solidní výsledky však vykazují i kamenné prodejny



Čti více
Ilustrativní obrázek

Panika na finančních trzích sílí

Ilustrativní obrázek

Wall Street v poklesech následuje zbytek světa, S&P -1,5%

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza při pátečním ránu se zeleným číslem

Ilustrativní obrázek

Americké trhy odepisují přes procento

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k aktuálnímu vývoji cen pohonných hmot a ropy

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.