Dánský ministr pro daňové záležitosti Karsten Lauritzen nedávno Teslu obvinil ze zneužití státních dotací poskytovaných na nákup ekologicky šetrných vozidel. Mazaný plán společnosti údajně počítal s nákupem vlastních vozů se státním příspěvkem, které by po vypršení dotačního programu obratem prodala jako nové vozy za trojnásobek pořizovací ceny.
Podezření vzniklo na základě neobvykle vysokého počtu 2500 státních poznávacích značek, které si automobilka objednala. V minulém roce přitom v Dánsku prodala pouze 1000 vozidel. I kdyby se automobilka chystala ve velkém využít státních dotací a následně vozy prodat za cenu nových, z hlediska zákona by se nejednalo o jeho porušení, i když by se to dalo označit za minimálně morálně sporné.
To však Tesla podle objasnění poskytnutému ministerstvu pro daňové záležitosti neměla v úmyslu. Vysvětlení celé aféry je poměrně prosté. Tesla zkrátka v příštím roce očekává skokové zvýšení poptávky po svých vozech, proto objednala více jak dvojnásobek poznávacích značek.
Prodeje vozů Tesla v Dánsku v poslední době skutečně vytrvale rostou. Firmě se podařilo vyřešit některé technické potíže u svých produktů a především rozptýlila obavy z krátkého dojezdu na jedno nabití. Především však firma počítá s efektem blízkého vypršení vládních dotačních programů, po jejichž skončení se cena vozů v průměru ztrojnásobí z 90 000 USD na 270 000 USD. Společnost tedy očekává, že Dánové ve snaze na poslední chvíli ušetřit vezmou prodejce vozů Tesla útokem.
Tesla Motors znovu, tentokrát neúmyslně, zčeřila mediální hladinu a je více než jisté, že o ni v nejbližší době ještě uslyšíme. Všechny hlavní automobilky očekávají pro rok 2016 stagnaci v počtu prodaných vozů, Tesla ve svém sektoru high-end elektromobilů však vykazuje sice skrovný, zato stálý růst.