Těchto sedm zemí se hodlá rozloučit s vozidly na fosilní paliva

12:35 | Ne Ro | Diskuze

Momentálně již 192 zemí světa ratifikovalo Pařížskou dohodu o klimatu a snaží se zvýšit své úsilí, vedoucí k omezení emisí oxidu uhličitého.

Foto: frankieleon

Pařížskou klimatickou dohodu někteří - i z řad odborné vědecké veřejnosti - nicméně kritizují, jelikož usiluje o kompletní odstranění vozidel na fosilní paliva vesměs ve prospěch jediného byznysu - elektromobilů. Poněkud se tak zapomíná investovat na posílení vývoje jiných, možná i slibněji vypadajících alternativních pohonů, například vodíku aj. Současně tato klimatická dohoda až příliš zdůrazňuje údajně negativní dopad emisí oxidu uhličitého, ačkoli jde pouze o jednu z možných příčin změny našeho klimatu a k tomu navíc dosud neexistuje jediný vědecký důkaz, že by mělo jít o příčinu hlavní, na což někteří vědci upozorňují. Mimoto, co se konkrétně emisí oxidu uhličitého týče, zapomíná se zmínit, že například několik největších zámořských lodí má údajně větší emise, než všechna auta světa dohromady. Nehledě na byznyslobby, která za touto klimatickou dohodou bezesporu stojí a stáčí ji určitým směrem, je však snaha o zlepšení klimatu naší planety neoddiskutovatelně důležitá a potřebná.

Čistá doprava

Na celém světě momentálně probíhá energetická revoluce, jejíž součástí je i revoluce v dopravě. A tato revoluce je limitována byznysem, který logicky vyzobává a upřednostňuje především ty aspekty čistších a tzv. obnovitelných energií, které lze zpeněžit. A vlády světa mu jdou na ruku, ať už je kritici z řad vědecké obce či mimo ni viní z neznalosti pozadí anebo naopak ze znalosti.

Doprava se údajně podílí 15 % na člověkem zapříčiněných emisích oxidu uhličitého celosvětově. Snížení emisí o 15 % by tedy logicky mělo vést k větší změně klimatu. Tedy za předpokladu, že je oxid uhličitý jedním z hlavních faktorů změny klimatu, což dosud vědecky prokázáno nebylo. Ale to je druhá věc. Teď ale konec láteření. Níže následuje sedm zemí světa, které se rozhodly dát fosilním palivům na vozovkách vale:

Německo

Německo sice nebylo první, kdo začal zákaz vozidel na fosilní paliva zvažovat, nicméně bylo první, kdo začal tento zákaz implementovat. V říjnu roku 2016 Německá spolková rada (Bundesrat) navrhla a následně schválila rezoluci, která volá po totálním zákazu spalovacích motorů v zemi do roku 2030. Toto rozhodnutí není důležité jen proto, že je první podobného typu, nicméně především z toho důvodu, že Německo je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě. Také je sídlem vůbec největšího automobilového koncernu světa. Tradiční německé automobilové korporace jako je Mercedes Benz či Volkswagen zareagovaly na chystanou změnu posílením vývoje svých vlastních elektromobilů a vodíkových aut. V případě Německa navíc nelze vyloučit, že se svou politiku záhy nebude snažit vnutit i zbytku Evropy...

Norsko

V únoru 2017 Norsko rozhodlo, že bude následovat německého příkladu, co se zákazu vozidel na fosilní paliva týče. Navíc chce Norsko ve své zemi zakázat veškeré vozy na fosilní paliva ještě v kratším termínu než Německo, a sice do roku 2025. Po tomto roce musejí být všechna vozidla elektromobily. Norský plán je smělý ale nikoli nemožný. Navíc lze čerpat tzv. ekologické daňové zvýhodnění. Norský dopravní inspektorát uvedl, že do roku 2030 musejí být nákladní dodávky, 75 % dálkových autobusů a 50 % nových kamionů vozidly s nulovými emisemi.

Indie

Je obdivuhodné, že Indie zavádí podobnou politiku jako Německo s Norskem. Indie hodlá po roce 2030 povolovat prodej výhradně elektromobilů. Tato iniciativa má finanční podporu indické vlády. Podle jejího vyjádření hodlá celá Indie přejít na elektromobily ve velkém stylu. V Indii navíc chtějí, aby elektromobily byly naprosto soběstačné, podobně jako UJALA. Žádné auto na benzín či naftu by se v Indii po roce 2030 již nemělo prodávat.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Konec elektřiny z uhlí může přijít za 15 let, naděje se upínají k chytrým technologiím

Ilustrativní obrázek

Česko zaostává v energetických úsporách

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k vývoji emisí v energetice

Ilustrativní obrázek

Ekologické ostrovní domy jsou mimo zákon, první přesto vznikají.

Ilustrativní obrázek

Do roku 2030 zanikne v evropských uhelných regionech 160 tisíc pracovních míst, těžbu tlumí i Česko



Čti více
Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza v pátek oslabuje

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifické indexy spíše ztrácejí

Ilustrativní obrázek

Akcie na Wall Street nakonec zavřely blízko svých denních maxim

Ilustrativní obrázek

Čína začala nakupovat ropu do státních hmotných rezerv; cílem objem ekvivalentní 90denním dovozům

Ilustrativní obrázek

Německý DAX se začátkem čtvrteční obchodní seance přidává 0,3 %

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.