Starší klienti ČSOB a Poštovní spořitelny začali řešit finanční služby mnohem více online

14:41 | E V | Diskuze

Senioři se v době karantény podle doporučení vyhýbali osobním návštěvám poboček a dávali přednost internetovému a mobilnímu bankovnictví a vzdálené komunikaci.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

Na pobočky ČSOB a Poštovní spořitelny nechodilo 84 procent z dotazovaných seniorů, před pandemií to bylo 64 procent. Další desetina návštěvy v bance omezila. Vyplývá to z průzkumu mezi klienty ČSOB a Poštovní spořitelny ve věku 58 a více let, kteří používají internet.

Pravidelné nebo občasné používání internetového nebo mobilního bankovnictví narostlo o 6 %, oproti době před pandemií covid-19.

„Vždy se rádi klientům osobně věnujeme, ale v současné době je prioritou zdraví a bezpečí. Starší lidé patří k nejohroženější skupině obyvatel a nikdo nyní neví, jak dlouho budeme muset s hrozbou nákazy žít. Internetové bankovnictví nebo mobilní Smartbanking seniorům nejen šetří čas, ale umožní jim své finanční služby vyřizovat pohodlně a rychle z bezpečí domova,“ říká Jan Sadil, člen představenstva ČSOB zodpovědný za Retail.

Pobočky ČSOB zůstaly v nouzovém stavu až na několik nutných výjimek otevřené, jen se kvůli bezpečnostnímu režimu, častějšímu úklidu a dezinfikování omezila provozní doba. „Ukázalo se ale, že bankovní online služby jsou nyní už na takové úrovni, že služby přepážek v mnohém nahrazují,“ doplnil Jan Sadil.

V dubnu ČSOB podpořila online bankovnictví kampaní na sociálních sítích. Vyzvala v ní mladou generaci, aby vysvětlovala svým rodičům a prarodičům výhody vzdáleného přístupu do banky, jako jsou okamžité zobrazení zůstatku na účtu, odesílání plateb nebo bezpečnostní pravidla. S kampaní se obrátila i na své zaměstnance, kteří se tím stali jejími ambasadory.

Pandemie má vliv i na nákupní zvyklosti. Více než dříve nyní nakupuje na internetu čtvrtina oslovených seniorů, a řada z nich vůbec poprvé začala online kupovat potraviny. Většina hradí nákupy kartou. Navýšil se také počet osob, které si nechávají posílat důchod na běžný účet. Pro ty, kteří o tom uvažují, má ČSOB s Poštovní spořitelnou jednu mimořádnou odměnu. Pokud si klient sjedná Plus Konto nebo Poštovní účet v červnu a začne si na něj zasílat důchod, získá poukaz na nákup v supermarketu Albert v hodnotě 500 Kč.

Zdroj:Patrik Madle, ČSOB
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Tuzemská aktiva innogy získala maďarská společnost MVM Group

Ilustrativní obrázek

Raiffeisenbank dokončila rozsáhlou modernizaci sítě svých bankomatů

Ilustrativní obrázek

Karanténa a vzdálená práce – byla nedávná krize dostatečným impulsem něco změnit?

Ilustrativní obrázek

Americké ministerstvo financí se s několika aerolinkami dohodlo na podmínkách záchranné půjčky

Ilustrativní obrázek

MONETA Money Bank spolupracuje na projektu CHYTRÁ KRAJINA 2030+

Ilustrativní obrázek

Deutsche Bank zvažuje finanční podporu Wirecard Bank



Čti více
Ilustrativní obrázek

Zlatý index: ČNB v červnu navýšila devizové rezervy o 1,2 tuny zlata

Ilustrativní obrázek

Německý DAX na úvod týdne posiluje

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifický region odstartoval týden růstem

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k vysokému zájmu o zlato

Ilustrativní obrázek

Německo na kladné nule

Ilustrativní obrázek

Asijské akcie pokračovaly v růstu, Čína představila silné PMI

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.