Společnosti Hyundai a Kia vyvinuly jako první na světě síťově propojené řízení převodovky

16:16 | E V | Diskuze

Společnosti Hyundai Motor Company a Kia Motors Corporation oznámily, že vyvinuly síťově propojené řízení převodovky („ICT Connected Shift System“).

Ilustrativní obrázek
Foto: MÉDEA PUBLIC RELATIONS, s.r.o

Jako první systém svého druhu na světě využívá informační a komunikační technologie ICT (Information and Communication Technology) pro předvídavé řazení. Vozidlo s tímto systémem dokáže s předstihem automaticky zařadit optimální převodový stupeň na základě topografických vlastností projížděné trasy a aktuálního stavu dopravy. Systém zvyšuje úroveň jízdního komfortu a hospodárnosti. Značky Hyundai a Kia plánují využití této technologie ve svých budoucích nových vozidlech. Společnosti získaly během vývoje systému cca 40 významných patentů v Jižní Koreji a zahraničí.

Dosavadní technologie automatického řazení zohledňují preference řidiče. Do této skupiny řídicích systémů převodovek patří například chytrý provozní režim „Smart Drive Mode“, nabízený ve většině aktuálních modelů Hyundai a Kia. Nové síťově propojené řízení převodovky jako první využívá informační a komunikační technologie pro automatické řazení v závislosti na průběhu trasy a dopravních podmínkách.

Síťově propojené řízení převodovky „ICT Connected Shift System“ používá řídicí jednotku převodovky TCU (Transmission Control Unit) s inteligentním softwarem, který v reálném čase dostává a vyhodnocuje vstupní data od důležitých systémů včetně navigačního systému s precizními mapami silniční sítě ve formátu 3D, kamer a radarového senzoru chytrého tempomatu. Navigační systém s prostorovými mapami poskytuje také data o výšce a sklonu vozovky, jakož i o poloměrech zatáček. Využívány jsou rovněž aktuální informace o různých událostech v silniční dopravě a její hustotě. Radarový senzor rozpoznává rychlost jízdy ostatních vozidel a jejich vzdálenost, zatímco přední kamera poskytuje informace o jízdních pruzích.

TCU na základě výše uvedených vstupních údajů předvídavě vypočítává optimální průběh řazení pro jízdní situace v reálném čase pomocí algoritmu s umělou inteligencí a vydává příslušné pokyny pro řazení převodových stupňů. Pokud systém očekává například relativně dlouhý úsek, po němž bude nutné snížit rychlost jízdy, a radarový senzor nedetekuje žádné změny rychlosti vpředu jedoucího vozidla, zařadí převodovka přechodně neutrál, aby zvýšila hospodárnost.

V rámci testů vozidel Hyundai a Kia se síťově propojeným řízením převodovky na silnicích s mnoha zatáčkami se četnost řazení v zatáčkách snížila přibližně o 43 procent v porovnání s vozidly bez tohoto systému. Systém tím také snížil četnost používání brzdové soustavy o cca 11 procent, čímž minimalizoval opotřebení brzd a zatížení i únavu řidiče.

Při požadavku intenzivního zrychlení na vjezdu na dálnici přešla převodovka automaticky do sportovního režimu, čímž usnadnila řidiči zařazení mezi ostatní vozidla v průběžném jízdním pruhu. Poté se vozidlo automaticky vrátilo ke svému původnímu jízdnímu režimu pro bezpečnou a hospodárnou jízdu.

Před očekávanými změnami rychlosti jízdy, například před zpomalovacími prahy, úseky s odlišným rychlostním limitem nebo klesáním, bylo po uvolnění pedálu plynu aktivováno brzdění motorem. Radarový senzor vpředu detekoval změny vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a na základě toho docházelo v případě potřeby k automatické změně převodového stupně, která zvyšovala kvalitu jízdy.

Systém je také kompatibilní s technologií autonomní jízdy, která prochází intenzivním vývojem. Síťově propojené řízení převodovky sníží v éře autonomních vozidel spotřebu paliva a zajistí zážitky hladké jízdy díky pohotovým reakcím na průběh trasy a dopravní podmínky v reálném čase.

Hyundai a Kia plánují další vývoj síťově propojeného řízení převodovky. Cílem je ještě inteligentnější řízení převodovky, které dokáže komunikovat s dopravní signalizací na základě komunikačních sítí LTE nebo 5G a rozpoznávat požadavky řidiče. Výsledkem bude ještě dokonalejší řízení činnosti převodovky.

„Vývoj vozidel směřuje od jednoduchých zařízení pro mobilitu k chytrým řešením mobility,“ řekl Byeong Wook Jeon, vedoucí výzkumné laboratoře pro inteligentní řízení poháněcího ústrojí. „Dokonce i tradiční součást automobilu, jakým je jeho pohon, se stává vyspělou technologií optimalizovanou pro chytrou mobilitu prostřednictvím informační a komunikační techniky a technologií s umělou inteligencí.“

Zdroj:Mgr. Jakub Černý, MÉDEA PUBLIC RELATIONS, s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

CertiCon vyvíjí moderní technologie využitelné pro boj s infekčními onemocněními

Ilustrativní obrázek

Hyundai přispěje České republice v boji proti nemoci COVID-19 finančními prostředky ve výši 10 miliónů korun a dodávkou 20.000 respirátorů

Ilustrativní obrázek

Tradiční značky ze segmentu kabelových a bezdrátových poskytovatelů již dohání v oblíbenosti u zákazníků velké technologické a digitální firmy

Ilustrativní obrázek

Accenture Technology Vision 2020

Ilustrativní obrázek

Hyundai na autosalonu v Ženevě ukáže, že „opravdový pokrok už je za dveřmi“

Ilustrativní obrázek

Banky budou muset hledat rovnováhu mezi technologickými inovacemi a snižováním rizika



Čti více
Ilustrativní obrázek

Ozvěny trhu: Dolar vítězí, viru navzdory

Ilustrativní obrázek

Německo v čele s automobilkami roste, index DAX posiluje o 1,8 %

Ilustrativní obrázek

Asijské akcie posílily

Ilustrativní obrázek

Index Dow Jones uzavírá středeční seanci mírnou korekcí -0,3%

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifický region se ve středu obchodoval smíšeně

Ilustrativní obrázek

Americké indexy uzavírají čtvrtletí na pozitivní vlně, Nasdaq mezikvartálně +30%

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.