Z Ostravy řídí RWE celý svůj zákaznický servis. Po loňském otevření call centra v Opavě chystá otevření dalšího ve Zlíně.
Obchodní ředitel RWE Tomáš Varcop řekl, že ostravské call centrum vyřídí za rok téměř 1,5 milionu hovorů. "Průměrný počet hovorů denně je tři až čtyři tisíce. Dny, které jsou nejnáročnější, tam bývá až 4500," řekl ředitel call centra Tomáš Jungmann. Nejčastějšími požadavky zákazníků podle něj jsou například změna výše zálohy nebo nastavení či změna fakturačních údajů.
Jednatelka Jitka Adámková řekla, že na nové pozice firma hledá středoškoláky i vysokoškoláky. Nástupní plat podle ní činí asi 20.000 korun. Firma svým zaměstnancům poskytuje výhody, jako jsou například možnost práce z domova nebo zkrácené úvazky. Průměrný věk zaměstnanců v call centru je 30 let.
Varcop řekl, že Moravskoslezský kraj firma považuje za klíčovou lokalitu. "Kromě toho, že se zde nachází centrum našeho zákaznického servisu, provozujeme v regionu podzemní zásobníky plynu," uvedl.
RWE Zákaznické služby má nyní 780 zaměstnanců, z toho 500 jich pracuje v Moravskoslezském kraji. Provozuje 29 zákaznických center, sedm kontaktních center a dvě call centra.
Skupina RWE v Česku zajišťuje dodávky zemního plynu, elektřiny a další služby pro 1,7 milionu zákazníků. Provozuje 64.000 kilometrů distribučních sítí a šest podzemních zásobníků plynu o kapacitě 2,7 miliardy metrů krychlových. Skupina zaměstnává 4000 lidí.