Díky rozsáhlé pobočkové síti je Poštovní spořitelna aktuálně nejlépe dostupnou bankou na českém trhu, její služby jsou poskytovány na cca 3 200 obchodních místech po celé České republice. Kdo potřebuje osobní přístup, může využívat přes 220 poboček ČSOB nebo specializované přepážky Poštovní spořitelny na poště, kterých je po celém Česku více než 300 a jsou nově vybaveny i tablety, které umožňují klientům například názorně předvést online bankovnictví.
Klienti Poštovní spořitelny
Poštovní spořitelna poskytuje své služby přibližně 2 milionům klientů. Zaměřuje se na poskytování drobného bankovnictví, kde zajišťuje komplexní bankovní služby jak fyzickým osobám, tak i podnikatelským subjektům.
„Významnou část klientů Poštovní spořitelny tvoří senioři, proto se jim snažíme přizpůsobit nabídku produktů i služeb. Také jim pomáháme s přechodem do online prostředí, přičemž více než třetina našich klientů starších 58 let pravidelně využívá internetové bankovnictví,“ říká Přemysl Hanzelka, ředitel Poštovní spořitelny.
Období pandemie, přesun do online prostředí
„Kvůli koronaviru vzrostl zájem o internetové a mobilní bankovnictví, což je určitě nejbezpečnější i nejpohodlnější způsob, jak spravovat finance, a to i mezi staršími občany. Počet uživatelů mobilního bankovnictví meziročně narostl o 58 %. Počet klientů platících kartou se zvýšil o třetinu a objem transakcí vzrostl dokonce o 88 %,“ uvádí Přemysl Hanzelka.
Online přes počítač nebo mobil lze nyní vyřídit naprostou většinu bankovních i pojišťovacích služeb. Platí to také pro půjčky, které předloni řešilo online 41 % klientů, loni o půjčku online požádalo přibližně 63 % klientů. Na pobočce si o půjčku zažádalo 28 % klientů (v roce 2019 necelá polovina) a zbylých přibližně 10 % klientů požádá o půjčku telefonicky.
Orientace na seniory
Poštovní spořitelna v loňském roce připravila speciální sekci na webu věnovanou seniorům, která nese název „Pro důchod s úsměvem“. Lidé zde naleznou přehledné informace, jak zřídit a používat internetové či mobilní bankovnictví nebo platební karty, ale i užitečné tipy a doporučení k osobním financím. Nově zde také naleznou edukační video zaměřené zvláště na seniory, které ukazuje, výhody používání internetového bankovnictví a jak je jeho použití jednoduché a přehledné.
Seniorům také slouží i bezplatná informační linka, jejíž systém automaticky pozná, že volá klient, kterému je 70 a více let a přepojí jej na speciálně vyškoleného pracovníka. Linka vyřizuje zhruba 1 100 hovorů týdně, letos jich bylo uskutečněno již přes 67 tisíc.
Klienti starší 58 let mohou využívat zvýhodněný Poštovní účet se službami navíc, o který je mezi klienty dlouhodobě rostoucí zájem. Uzavření je velice snadné a je to možné na poštách nebo pobočkách ČSOB a stačí k tomu pouze 10 minut. Klienti mohou také zvolit variantu s doručením smlouvy kurýrem, až domů.
Pokud na účet přijde alespoň pět tisíc korun měsíčně, pak je jeho vedení zdarma. K účtu patří i donáška hotovosti, což znamená, že senior si může zdarma nechat jednou měsíčně donést například důchod, a to i například na chatu. O tuto službu má zájem přibližně tisíc klientů každý měsíc.
Výhled do roku 2021
V tomto roce se Poštovní spořitelna bude soustředit nadále na skupinu seniorů, vylepšování svých služeb a digitalizaci. „I nadále budeme nabízet moderní finanční služby v rámci široké distribuční sítě. Chceme být tou nejdostupnější bankou na českém trhu, budeme pokračovat v digitalizaci a edukaci seniorů. Připravujeme například přehledný e-book plný tipů a rad,“ uzavírá Přemysl Hanzelka, ředitel Poštovní spořitelny.