Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy

15:15 | E V | Diskuze

Češi ve středu 9. prosince nakoupili v internetových obchodech zboží za zhruba jeden a půl miliardy korun, a to převážně v odpoledních hodinách.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

Překonali tak loňské denní maximum předvánočních nákupů, které v e-shopech dosáhlo objemu 1,1 miliardy korun. Vyplývá to z monitoringu objemu online nákupů v reálném čase společnosti Shoptet, největší české e-shopové platformy. Vrcholný nákupní den sezony tak přišel o den dříve než loni. Hlavní důvodem jsou obavy zákazníků o včasné doručení vánočních dárků kvůli přetíženým přepravním službám.

Včerejší rekord v celkové hodnotě nákupů v e-shopech v jediném dni překonal zhruba o půl miliardy korun i letošní Black Friday. Podle odhadů společnosti Shoptet, jejíž platformu využívá přibližně polovina českých e-shopů, totiž během něj zákazníci utratili ve slevových akcích téměř miliardu korun. „Podle analýzy našich dat v reálném čase jsme vrchol předvánočních nákupů zažili již devátého prosince, zatímco v loňském roce to bylo až o den později. Přičítáme to zejména snaze spotřebitelů nakoupit vánoční dárky dříve, aby jim vzhledem k přetíženým dopravcům dorazily včas,“ vysvětluje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

 

Průměrný nákup za téměř dva tisíce

Data Shoptetu o středečních nákupech v e-shopech také ukazují, že průměrná útrata na jednoho nakupujícího dosahovala zhruba 1 900 korun. Tedy velmi podobné výše jako v loňském roce, kdy průměrný nákup stál ještě o stokorunu více. A stejně jako loni, i letos mezi nakupujícími převládaly ženy nad muži, a to přibližně v poměru 6:4. Podíl plateb kartou dosahoval téměř 40 %, zatímco dobírka jen zhruba 25 %. „Několikanásobné objemy nákupů oproti běžnému stavu budou internetové obchody evidovat ještě do poloviny příštího týdne, který už je pro včasné doručení zboží opravdu hraniční. Denní maxima už ale nebudou dosahovat takové úrovně jako ve středu,“ dodává Miroslav Uďan.

 

Otevření obchodů e-commerce neoslabí

Údaje o online nákupech před Vánoci, tedy stěžejním období roku pro e-shopy i návazné služby jako logistika, potvrzují letošní rekordní rok pro e-commerce. Vedle stoupající obliby online nakupování obecně letos hrají významnou roli také preventivní opatření proti šíření koronaviru, zejména uzavírání kamenných obchodů. „Před Vánoci se do určité míry opakuje situace z jara, kdy lidé z preventivních důvodů výrazně více nakupují online. A to i v situaci, kdy jsou již kamenné obchody otevřené. Ani kvůli tomu tedy významnější ochlazení v e-commerce neočekáváme,“ doplňuje Miroslav Uďan z Shoptetu.

Zdroj:Roman Macháček, Dark Side a.s.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Češi si v pandemii zvykli na nákupy v e-shopech, čtyři z deseti lidí budou nakupovat převážně online i po návratu k normálu

Ilustrativní obrázek

Expandující české e-shopy už mají jen měsíc na změnu fakturace v Maďarsku.

Ilustrativní obrázek

Před Valentýnem se v e-shopech daří, online nákupy květin vzrostou až o třetinu

Ilustrativní obrázek

Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online

Ilustrativní obrázek

Obchody stále přijímají brigádníky na předvánoční prodej, nábor táhnou zejména e-shopy

Ilustrativní obrázek

Na Black Friday byly e-shopy osmkrát vytíženější než v jiné dny.



Čti více
Ilustrativní obrázek

MONETA varuje před vlnou podvodných mailů

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza otevřela v zisku

Ilustrativní obrázek

Asie obchodovala smíšeně, výrobce čipů TSMC oznámil výsledky a očekává větší investice

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.