Reklama na Super Bowl: Astronomické ceny a přehlídka top inzerentů

10:22 | fa ra | Diskuze

Finále zámořské ligy amerického fotbalu NFL v noci na dnešek bylo i utkáním velkých korporací o umístění co nejchytlavější reklamy v nejprestižnějším čase. Zatímco na hřišti se hráčům Philadelphia Eagles podařilo porazit obhájce trofeje New England Patriots, televizní obrazovky v reklamních přestávkách ovládli inzerenti jako Amazon, T-Mobile nebo PepsiCo.

Ilustrativní obrázek
Foto: Public Domain

V jejich reklamách nechyběly narážky na kampaň proti sexuálnímu obtěžování #MeToo nebo politiku amerického prezidenta Donalda Trumpa. Celkově přitom letos reklamy vyznívaly méně provokativně než při loňském Super Bowlu.

Finále NFL je pro velké firmy příležitostí, jak upoutat pozornost více než 110 milionů diváků ve Spojených státech. Do letošního 52. finále Super Bowl inzerenti investovali dohromady kolem 420 milionů dolarů (8,5 miliardy korun), takže půlminuta reklamního času je vyšla na více než pět milionů dolarů.

Loni mnoho reklam hrálo na politickou strunu. V USA vládla napjatá atmosféra krátce po uvedení Donalda Trumpa do úřadu. Letos byly reklamy zdrženlivější, i když ani letos v některé neskrývaly naléhavé poselství.

Telekomunikační společnost T-Mobile se podle agentury AFP otevřeně připojila ke kampani #MeToo nebo kritizovala klimatickou politiku USA. Ve spotu se sloganem "Změna začíná teď" promlouvá ženský hlas. "Přicházíte do světa otevřeného ducha a pocitu, že jsme si všichni rovni." Adresáty sdělení jsou zjevně také děti různých barev pleti. "Budete milovat, koho budete chtít, budete požadovat spravedlivou mzdu, nedovolíte, aby místo, odkud pocházíte, předurčovalo, kým budete," požaduje klip.

Automobilka Toyota uvedla na scénu rabína, který díky svému pick-upu objede své přátele - pastora, imáma a buddhistického mnicha - aby společně vyrazili na utkání amerického fotbalu. "Všichni vytvoříme tým," uzavřel na konci spotu japonský výrobce automobilů.

Podle agentury AP letos reklamám vévodil krotký humor a poselství týkající se společenských problémů. Reklamy prý bavily a přitom se snažily nikoho neurazit.

Mezi vítěze reklamního večera uvedla AP firmu Amazon, která uvedla celebrity jako herečku Rebel Wilsonovou, herce Anthonyho Hopkinse, zpěvačku Cardi B a šéfkuchaře Gordona Ramsaye v reklamě na hlasovou asistentku Alexa.

Mezi nápojovými značkami nechyběl Budweiser, ale také konkurenční výrobci nealkoholických nápojů Coca-Cola a Pepsi. První z nich se reklama na dietní kolu s podivně tančící ženou podle komentářů na sociálních sítích příliš nevydařila. Naopak herci Morgan Freeman a Peter Dinklage v rapující reklamě na značky PepsiCo Mountain Dew Ice a Doritos Blaze působili mnohem přirozeněji.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Saúdský princ údajně hacknul mobil šéfa Amazonu Bezose

Ilustrativní obrázek

Amazon přestává růst a začíná vydělávat

Ilustrativní obrázek

Společnost Amazon.com vydala výsledek svého hospodaření za 3Q FY 2018

Ilustrativní obrázek

Proč má Amazon bilionovou hodnotu a co to vypovídá o firmě a trhu?

Ilustrativní obrázek

Amazon se stal druhou společností v historii, jejíž tržní kapitalizace překonala hranici 1 bil. USD

Ilustrativní obrázek

Televizní reklama je stále "in"



Čti více
Ilustrativní obrázek

Německá burza otevřela na záporné nule

Ilustrativní obrázek

Asijské indexy dnes převážně rostly

Ilustrativní obrázek

Zámořské akcie uzavřely v červených číslech

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k cenám pohonných hmot a ropy

Ilustrativní obrázek

Německé akcie ztrácí

Ilustrativní obrázek

Asijské indexy po zasedání Fedu ztrácely

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.