Ředitelka bankovní pobočky: Pobočky dodávají bankám v době internetu kredit

26.04.2017 05:55 | Ivo Horváth | Diskuze

Chvilku na kus řeči si našla Iva Jurgová, ředitelka bankovní pobočky ČSOB v Hodoníně.

Foto: Iva Jurgová

Domníváte se, že bankovní pobočky jsou v době internetu spíše na ústupu, jaká bude nadále jejich role? Na bankovní pobočky chodí spíše senioři, kteří práci s internetovým bankovnictvím nezvládají?

Bankovnictví je dnes příkladem spojení tradičních hodnot a inovací. Svět online jde ruku v ruce s pobočkovou sítí. O pobočky ale strach nemáme a vychází to i z našich průzkumů. Ne všichni klienti se chtějí radit o investicích nebo rodinných úsporách online, přes e-mail či přes telefon. Bankéře chtějí vidět, mluvit s ním, chtějí ho poznat. Využívají ho skoro jako svého rodinného lékaře. I proto klasické bankovnictví přežije, a není to jen otázka věku klientů.

 

Jaká je přesně úloha pobočkové sítě vaší banky, co se přes internet v bance stále ještě zařídit nedá?

Jak říkám, složitější úkony, ve kterých se klient například zavazuje na léta dopředu, zkrátka raději probere s bankéřem osobně. Málokdo by si vzal hypotéku na pět milionů, kdyby neznal podrobně podmínky, za kterých bude splácet. Pobočky a jejich pracovníci navíc dodávají bance kredit. Spíš si půjčíte u banky, kde s vámi někdo mluví, než tam, kde se všechno děje jen online a nikoho z banky osobně neznáte. Důkazem je i to, že přes vysokou rozšířenost elektronického bankovnictví návštěvnost na pobočkách příliš neklesá. Navíc pro nás jako pro ČSOB je výhoda, že na jedné pobočce, tedy na jednom místě, umíme nabídnout řadu produktů – od bankovních přes pojišťovací až třeba po leasing. Zařídit online se dá skoro všechno, ale jsou produkty, u kterých zkrátka klienti bankéře vyžadují. A i my se chceme znát s našimi klienty osobně.

 

Co obnáší práce vedoucí pobočky vaší banky?

Musí být tak trochu produkční, obchodník, manažer a také HR specialista. Musí znát všechny produkty, které pobočka nabízí, mít kolem sebe tým lidí, kteří se dokážou postarat jak o firemní, tak běžné klienty. Celý tým vedoucí musí řídit, vyhodnocovat jeho práci, jednat s klienty a neustále být připraven na změny procesů, které přicházejí z centrály. Je to práce náročná, různorodá a velmi mě baví.

 

Jaké předpoklady musí zaměstnanec splnit, aby se vedoucím pobočky mohl stát? Jaké jsou například kvalifikační předpoklady? Je spíše důležité klasické vzdělání, nebo to interní - bankovní?

Vedoucí pobočky má u nás obrovskou odpovědnost, protože má na starosti tým lidí, který je v bezprostředním kontaktu s klientem. Je tedy na něm, jaké lidi v týmu má. Sám musí přitom mít manažerské a komunikační schopnosti. Musí také umět práci svého týmu prezentovat liniovým manažerům. Tyto předpoklady banka u manažerů dále rozvíjí třeba individuálním coachingem, jazykovými kurzy, ale i tzv. soft skills a hard skills kurzy.

Není úplně potřeba, aby vedoucí pobočky přišel z podobné pozice z jiné banky. Nejvhodnější samozřejmě je, když jde o člověka, který v dané pobočce ČSOB vyrostl a do funkce vedoucího dospěl. Já osobně jsem začala jako klientský pracovník, poté vedoucí malého týmu a nyní mám na starost multibrandovou pobočku ČSOB a Ery Poštovní spořitelny.

 

Stále se díky různým novelám mění legislativa - ať už jde o poskytování úvěrů, hypoték, pojištění či o nakládání s údaji klientů nebo o samotnou komunikaci s klienty. Obor financí mění také zákon 253/2008 Sb. proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu - jaké je to, když se vašich klientů musíte ptát, odkud vzali peníze? Jak často se s tím setkáváte a jak na to lidé reagují?

Je pravda, že změn legislativy je v poslední době hodně, od hypoték až po bezpečnost údajů. My se s tím ale vyrovnat musíme a určitě i umíme. I v tom máme jako banka s dlouholetou zkušeností výhodu. Navíc naše klienty známe, takže se jich opravdu nemusíme doptávat, kde vzali peníze, případně co chtějí financovat úvěrem. Právě v tomto je výhoda osobního přístupu bankéřů. Jsou to oni, kdo vyhodnocuje případná rizika. Proto se prakticky ani nesetkáváme s negativními reakcemi klientů. Jakékoli změny vždy dokážeme vysvětlit.

 

Jsou přesto změny legislativy tím, co vás hodně zaměstnává? Nebo je to spíše nějaká obměna finančních produktů a běžný klientský provoz?

Pro nás jsou to jednorázové záležitosti, s nimiž se při naší velikosti a právním zázemím dokážeme vyrovnat. Větší potíže se změnami mají ale občas naši klienti. Proto jim vycházíme vstříc. K hypotékám a pořízení nemovitosti například od letošního roku nabízíme právní pomoc. Umíme asistovat při odhadu ceny nemovitostí, sepisování smluv, pojištění a podobně. Firmám a prodejcům, kteří potřebují EET, jsme nabídli jednoduché a také jedno z nejlevnějších řešení online pokladen. Pro nás je tedy každá taková změna výzvou, jak pomoci a s jakou novinkou přijít.

 

Co je na práci zaměstnanců pobočkové sítě a jejich vedoucích nejnáročnější?

Nejnáročnější je opravdu asi udržet krok a mít přehled o všech produktech a změnách, které se na trh valí. Právě na vedoucích je, aby dokázali pobočkovým zaměstnancům vše vysvětlit a sestavit si týmy tak, aby se v nich lidé doplňovali. Nejnáročnější je takový tým udržet a motivovat. Pokud ale vedoucího práce opravdu baví, baví práce i celý tým a je jen málo situací, které by to dokázaly zvrátit.

 

Zejména pokladním, ale možná i jiným pracovníkům bank protékají rukama obrovské finanční obnosy. Není chuť si občas něco nechat?

My máme vnitřní předpisy nastavené tak, že se nic podobného nemůže stát a ani si nepamatuji, kdy se něco podobného odehrálo. Lidé v bankovnictví jsou profesionálové. Já sama si defraudaci nějakých peněz dokážu představit někde v menší firmě, kde se objevuje vyšší hotovost. Ve velkých firmách ani v bankách se už tolik s hotovostí nepracuje. To je vlastně další výhoda technologických inovací.

 

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Akcie Monety na 75Kč jsou spíše k nákupu než k prodeji. Dividendová politika Monety je nastavena více než atraktivně

Šéf komise, co se zabývá Babišem a Přibilem: Svoboda médií už tu zase pokulhává. Svými vstupy dokonce možná narušují svobodnou politickou soutěž

Devadesát procent zákonů jde proti občanovi. Andrej Babiš obhospodařuje 120 tis. hektarů a devastuje půdu…

Mr. Doporučitel: Využíváme fenoménu osobního doporučení, lidé doporučují lidem přes Dinoprofit.com

Hacker a kryptoanarchista: Na kryptoměny nedosáhne ani exekuce a peníze jsou díky nim ve větším bezpečí, než v bance, která může zkrachovat

Jakub Skryja z Verdi Capital: Kvůli levným penězům se dnes investuje do čehokoli a všichni nemohou uspět



Čti více

GE a ABB obnovily rozhovory o prodeji divize průmyslových řešení

Reuters: Audi zamíchá se složením vedení společnosti

Ilustrační foto

Aktivistka vybírá miliardu dolarů na nákup akcií Twitteru, chce pak zablokovat účet Donaldu Trumpovi

Americké akcie dnes oslabily. Trhy znejistěly po výrocích Donalda Trumpa

Elon Musk zveřejnil první fotografii skutečného skafandru SpaceX

Chytrý reproduktor Google Home už umí nakupovat v obchodech Wal-Mart

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.