Doposud se uvažovalo, že stát ČEZu poskytne na výstavbu bloku půjčku ve výši 70 % hodnoty projektu, zbylých 30 % financování by si pak ČEZ zajistil sám. Ještě výraznější zapojení státu do financování projektu by dále zlevnilo celkové náklady na úvěrování.
V rámci doposud schváleného modelu, kdy investorem stavby má být ČEZ na současném akcionářském půdorysu, jsou úvahy o každém dalším vylepšení státní podpory pozitivní zprávou pro ČEZ. Nicméně celý systém uvažovaných státních garancí včetně míry financování (dojednaný v prvních dvou smlouvách podepsaných mezi ČEZem a státem v červenci loňského roku, komentovali jsme zde) je a nadále bude předmětem schvalování ze strany Evropské unie v rámci tzv. notifikačního procesu, který podle našeho názoru může trvat ještě minimálně celý letošní rok. Proces potenciální výstavby nového jaderného bloku je stále na svém počátku, aktuálně se řeší podoba a termín vypsání tendru (podle posledních plánů by měl být vypsán letos). Znovu opakujeme, že přípravy výstavby nového bloku budou mít v příštích letech marginální dopady do cash flow ČEZu a neměly by tudíž nijak ovlivňovat dosavadní atraktivní nastavení dividendové politiky.