První česká business konference zaměřená na trh s rostlinnými produkty napomůže rozvoji potravinářského průmyslu

15:15 | E V | Diskuze

Už příští pondělí se v Česku bude konat historicky první ročník konference zaměřené čistě na rostoucí trend rostlinných produktů.

Ilustrativní obrázek
Foto: rostlinne.cz

Konferenci Plant-Powered Perspectives 2020 pořádá projekt Rostlinně a účast v programu už přislíbili hlavní hráči na trhu s rostlinnými produkty, například firmy Garden Gourmet, Lunter,  polská společnost Jogurty Magda nebo European Institute of Technology. Součástí konference bude také prezentace nejnovějších tržních dat agentury Nielsen i soutěž startupů, v rámci které budou začínající firmy prezentovat své nápady před odbornou porotou. Kvůli epidemiologické situaci se konference bude konat pouze online.  

Evoluce rostlinných produktů přináší nové výzvy a možnosti rozvoje celého potravinářského průmyslu. Podle nejnovějších průzkumů preferuje bezmasou kuchyni už 10 % mladých Čechů, flexitariánství je na vzestupu a celé dvě třetiny populace zaznamenaly, že v obchodech dochází k rozšiřování rostlinného sortimentu. 

Projekt Rostlinně se tak letos rozhodl uspořádat vůbec první byznysovou konferenci zaměřenou na rostlinné produkty v České republice. Ta se bude konat v pondělí 12. října ve virtuálním prostředí. Je určená zejména zástupcům potravinářského průmyslu, segmentu pohostinství, malo i velkoobchodu, startupům, investorům, ale například také zástupcům masného průmyslu hledajícím nová řešení.  

Konferenci pořádáme, protože cítíme poptávku ze strany společností po inspiraci a podpoře při vývoji a zavádění nových rostlinných produktů na trh. Pestrý program přinese odpovědi na otázky, zda jsou firmy dobře připraveny na novou vlnu zájmu o rostlinné výrobky, jak tyto výrobky co nejefektivněji zahrnout do svého portfolia, kde hledat inspiraci a trendy a co spotřebitelům na trhu nejvíce chybí. A navíc to bude i příležitost k vzájemnému seznámení a navázání spolupráce mezi jednotlivými účastníky a návštěvníky,” říká o konferenci  projektová manažerka Rostlinně Marianna Slováková 

Na konferenci už přislíbili účast zástupci vedoucích společností v oblasti rostlinných gastro produktů jako Garden Gourmet, Lunter, European Institute of Technology a polská firma Jogurty Magda, která se v roce 2020 transformuje z mlékárenské výroby do čistě rostlinné produkce.  

Konference je z mého pohledu důležitá pro emancipaci rostlinných produktů. Ty by měly z hlediska příjmů proteinů tvořit větší část našeho jídelníčku. Rostlinné produkty jsou často na pultech obchodů ty méně nápadné. Jsem rád, že tato konference vnímá jejich důležitost,” komentuje Jakub Lunter ze společnosti Alfa Bio přínos konference. 

V rámci panelové diskuze na téma "Budoucnost gastronomie je rostlinná" se pak potkají Jana Dorčáková z časopisu HOREKA, Luboš Vidlička z Forky's, Ondřej Panoš ze Spojky Karlín, Martin Kortus z Laboratoria a Libor Pozníček za projekt Rostlinně.  

Dalším bodem programu bude soutěž startupů z oblasti rostlinné výroby, do které se firmy mohly volně hlásit do 19. září. Takzvaný Plant-Powered MashUp přinese začínajícím podnikům možnost otestovat vlastní nápady před odbornou porotou, ve které budou zasedat například Martin Rozhoň nebo Václav Liška, a publikem složeným ze zástupců předních rostlinných značek. Vítěz získá jednorázovou finanční podporu, expertní konzultace a roční propagaci na sociálních sítích. Rozhodne se o něm z pětice vybraných projektů - Jídlo Baví, Bistro Střecha, Imaginární zmrzlina, Sellka a Etický online marketing. 


Lístky na online konferenci je možné pořídit na portálu GoOut při zadání hesla Plant Powered Perspectives 2020.  

 

 

Účastníci konference:

Andrea Vozníková - Ve výzkumu trhu se pohybuje více než 18 let, nejvíce se věnuje rychloobrátkovému spotřebnímu zboží a prodejním řetězcům (potraviny, drogerie, fast foody...). V agentuře NIELSEN zastřešuje oddělení spotřebitelského výzkumu pro ČR i SR. Je rovněž členkou výkonné rady POPAI/Shop! Global a Franšízingového klubu. 

Jakub Lunter - pracuje jako business development director a člen správní rady v rodinné firmě Alfa Bio, která produkuje tofu a rostlinné pomazánky pod značkou LUNTER. V současnosti je Alfa Bio největším producentem tofu ve střední Evropě a misí firmy je přispět ke změně stravovacích návyků. Jakub má na starosti rozvoj prodeje na nových trzích. 

Jana Dorčáková - Sedmým rokem vytváří časopis HOREKA, který na českém trhu působí již 17 let a je určen profesionálům z pohostinství. Jana se také podílí na přípravě největšího kongresu HOREKA 112 pro profesionály v HoReCa segmentu. Vystudovala žurnalistiku a mediální studia na Karolvě univerzitě v Praze. Kromě psaní ráda jí a mluví. 

Libor Pozníček - Moderátor panelové diskuze a konzultant projektu Rostlinně s důrazem na restaurační kampaň. Ale taky fitness trenér a lektor, který pomáhá lidem zamilovat se do pohybu a rostlinné kuchyně. 

Luboš Vidlička - Zakladatel a majitel mezinárodního frančízového řetězce Forky ́s nahlédl před asi 7 lety při podnikání pod pokličku masného a mlékárenského průmyslu, přehodnotil své stravování a začal jíst i s celou rodinou rostlinně. Okolí se mu za to smálo, jenže jemu se podařilo vybudovat podnik, o který se zajímá i svět. 

Martin Kortus - Gastronomii vnímá jako něco, co se stále vyvíjí a vytváří nové možnosti seberealizace. Rostlinná kuchyně jako taková podle něj nabírá na všeobecné popularitě a dnes výrazně ovlivňuje nejen naše stravovací návyky, ale i gastronomii jako takovou. Posledních pět let působí ve škole vaření Laboratorio jako Head Chef. Již druhým rokem je patronem projektu Rostlinně a zapojil se také do mezinárodní iniciativy Chefs for Change International. 

Martin Rozhoň - Založil a 18 let řídil miliardovou skupinu e-shopů VIVANTIS působící v několika zemích.Aktuálně investuje a pomáhá startupům - uLekare, Celostnimedicina.cz, Machavert, Econea, Scuk, Snuggs, VRGineers, Disivo, SatisMeter, Retino, Recruitis, Fabini, StartupYard, Mall Group… 

Nikoleta Kováčová - alias Surová dcérka je dlouholetá blogerka a youtuberka, která se převážně věnuje etickému veganství, rostlinným receptům a netestované kosmetice. V uplynulém roce jste ji mohli zaznamenat jako autorku úspěšné kuchařky Slovegán. Aktuálně připravuje druhý díl. 

Ondřej Panoš - Šéfkuchař Spojky Karlín, první flexitariánské restaurace v Česku. Před jejím otevřením také šéfkuchař(nejen) zahraničními turisty milovaného podniku Etnosvět. Mimo jiné patron projektu Rostlinně, který se neváhal zapojit do mezinárodní iniciativy Chefs for Change International. 

Václav Liška - V roce 2003 stál u zrodu portálu Aukro.cz. Má více než 17 let zkušeností s řízením e-commerce projektů ve střední a východní Evropě. Zajímá se o investice do projektů se společenským a ekologickým přesahem. 

Zuzana Magálová - věnuje se brand marketingu už téměř 10 let a po práci v spiritovém segmentu na značkách jako Becherovka a Absolut vodka na Slovensku spojila marketing se svou láskou k jídlu a i pomocí Garden Gourmet se snaží přesvědčit lidi, že veggie food je láska. 

Zbyněk Haindl - Pracuje jako marketingový manažer potravin v Nestlé. Zabývá se trendy ve výživě, potravinách, zkoumá a analyzuje potřeby českých a slovenských spotřebitelů. V roce 2019 spolu s týmem na český trh (2020 na slovenský) uvedl novou značku Garden Gourmet. Jeho cílem je, aby si i Češi zamilovali Veggie Food a tak se veganské a vegetariánské potraviny a jídla staly pravidelnou součástí českých jídelníčků. 

 

Harmonogram konference bude upřesněn 7. 10. na http://rostlinne.cz/konference

                                 

 

O Rostlinně

Projekt Rostlinně sleduje vývoj v oblasti nabídky rostlinných pokrmů, pomáhá obchodníkům i majitelům restaurací se v oblasti zorientovat, a tak lépe naplnit požadavky zákazníků v moderní době.  Zároveň slouží jako rádce pro zájemce o rostlinné stravování, ti mohou načerpat inspiraci na sociálních sítích projektu. V loňském roce vyhlásil projekt také první ročník ankety o rostlinný produkt roku, v níž zvítězil veganský nanuk značky Magnum od firmy Unilever. Letos projekt provedl hodnocení obchodních řetězců z hlediska jejich nabídky rostlinných produktů, tento první ročník opanoval Globus. Anketu rostlinný produkt roku i průzkum rostlinné nabídky řetězců plánují tvůrci projektu v budoucnu opakovat. V letošním hlasování o produkt roku uspělo mleté rostlinné Next Level Hack z Lidlu.

Zdroj:Ivo Krajc, Rostlinně
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k odhadu sklizní

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k úrodě obilovin

Ilustrativní obrázek

Článek BHS k vývoji sklizní od roku 1918 do roku 2019

Ilustrativní obrázek

Zemědělství - 4. čtvrtletí a rok 2019

Ilustrativní obrázek

Osevní plochy ozimých plodin pro sklizeň v roce 2020



Čti více
Ilustrativní obrázek

Jednání zemí OPEC bylo odloženo o dva dny

Ilustrativní obrázek

David Slezák: Zlato, máš na to!

Ilustrativní obrázek

Zásoby ropy vzrostly, její cena padá

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k cenám pohonných hmot a ropy

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k vývoji cen pohonných hmot a ropy

Ilustrativní obrázek

Projekt na Cínovci s novou dynamikou

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.