Průzkum-Online marketing není všelékem. Někde se stále ještě vyplatí sales

15:15 | E V | Diskuze

91 % firem používá digitální marketing, přičemž nejčastějším marketingovým nástrojem na internetu jsou webové stránky.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

Průměrně vedou marketingové aktivity ke zvýšení obratu o 34 %. Přesto marketing není nejvýhodnější pro všechny. „Výjimku představují úzce specializované B2B firmy, pro které může být mnohem výhodnější strategií sales,“ říká CEO firmy myTimi Jan Skovajsa. Obrat těchto podniků se díky sales aktivitám zvyšuje v průměru o 29 % a vlivem marketingových aktivit o pouhých 12 %. Průzkumu společnosti myTimi se zúčastnilo 653 malých a středních podniků z České republiky.

 

Drtivá většina firem využívá digitální marketing

Digitální marketing používá 9 z 10 firem. Nejpoužívanějším nástrojem online marketingu jsou webové stránky, v závěsu se drží sociální sítě, SEO, PPC a mailing.

 

Nejvyužívanější sociální sítí je Facebook

Nejčastěji využívanou sociální sítí mezi malými a středními podniky je Facebook, pro marketingové účely ho využívá 89 % dotázaných firem. Druhou nejvyužívanější sociální sítí je YouTube (54 %), třetí a čtvrtou příčku obsadil LinkedIn (48 %) a Instagram (36 %). Především u B2B firem je zřetelný rozdíl při využívání sociálních sítí: oproti ostatním firmám jsou aktivnější na LinkedIn. K propagaci ho používá 62 % dotázaných B2B firem.

„Dá se říct, že Facebook už je dnes standard. I firmy, které zde neinvestují do reklamy, mají alespoň facebookovou stránku, aby skrze ni mohly komunikovat se zákazníky. To, že je firma vyhledatelná na různých sociálních sítích, také zvyšuje její důvěryhodnost. Pravdou však je, že ne každé podnikání se hodí pro všechny sociální sítě a aktivitu na nich je vždy třeba důkladně promyslet,“ komentuje Jan Skovajsa, CEO firmy myTimi.

 

Dvě třetiny firem využívají sales

Sales ke své propagaci využívá 61 % malých a středních firem, většina z nich podniká v B2B prostředí. Nejčastější technikou je cold calling. Využívá ho 69 % firem, které uvedly, že jsou v oblasti sales aktivní.

 

 

Nejvýhodnější je sales pro B2B firmy s úzkou specializací

Navýšení obratu se opět liší dle zaměření firmy – stejně jako u předchozích otázek, i zde vybočují úzce specializované B2B podniky, kterým sales zvyšuje obrat v průměru o 29 %. Tyto firmy uvádí, že při využití sales mají až 3x vyšší míru konverzí než u ostatních marketingových aktivit. Ostatním firmám přináší sales navýšení obratu v průměru o 15 %.

 

 

O myTimi:

Firma myTimi vznikla v roce 2017 a ve svých počátcích nabízela zejména služby virtuální asistence jedincům a firmám, kteří si zde mohli nechat zpracovat nejrůznější drobné úkoly jako vyřizování byrokracie na úřadech, rezervace v restauracích a hotelech, pořádání oslav a spoustu dalšího. Kromě těchto původních služeb začala firma myTimi v roce 2019 nabízet také marketingové služby, které nyní tvoří většinu jejích aktivit. CEO a spolumajitelem firmy je Jan Skovajsa, který celý projekt založil na základě svých vlastních potřeb delegovat nejrůznější úkoly, pracovat efektivně a šetřit tak čas.

Zdroj:Renata Faltejsková, KasparPR
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Do BSC nastupuje nová marketingová manažerka

Ilustrativní obrázek

Výběr správného influencera nepodceňujte. Vyhnete se ostudě, radí odborníci

Ilustrativní obrázek

Investice do internetové reklamy se loni zvýšily o 18 procent na zhruba 23,3 miliardy korun

Ilustrativní obrázek

Marketingová hodnota české snowboardistky a lyžařky Ester Ledecké vystřelila strmě vzhůru

Ilustrativní obrázek

Podle průzkumu lidem v ČR nejvíce vadí reklama v komerčních televizích



Čti více
Ilustrativní obrázek

Asijské akcie převážně rostly

Ilustrativní obrázek

Jednání zemí OPEC bylo odloženo o dva dny

Ilustrativní obrázek

Německá burza otevřela růstem

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.