Provoz tunelového komplexu Blanka vyjde Prahu měsíčně asi na 20 milionů korun

16.09.2016 15:06 | Redakce W4T | Diskuze

Provoz tunelového komplexu Blanka vyjde Prahu měsíčně asi na 20 milionů korun. Novinářům to dnes řekli náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a Alexandr Butovič, ředitel společnosti Satra, která pro město tunel provozuje.

Foto: ODS

Blanka byla otevřena loni 19. září a dosud jí projelo na 30 milionů automobilů. Náklady na kontroverzní stavbu byly 43 miliard korun.

"Náklady na provoz tunelu bez energií jsou 16 milionů korun měsíčně. V ostrém provozu poklesnou, protože již nebude třeba vykonávat některé činnosti," řekl Dolínek. Náklady na energie jsou ročně asi 50 milionů korun, tedy zhruba čtyři miliony měsíčně. Celkem má Praha v rozpočtu na letošek na provoz Blanky 394 milionů korun. "Vzhledem k výši vyčleněné částky byly současné náklady očekávané. Nicméně přesná výše nákladů bude jasná až po vyúčtování za celý letošní rok," řekl Dolínek.

Blanku tvoří Bubenečský, Dejvický a Brusnický tunel. Rekordní počet aut v jeden den padl 12. července 2O16, kdy Technická správa komunikací (TSK) napočítala v Brusnickém tunelu 94.500 vozů. Podle Dolínka a Butoviče během ročního provozu nenastaly vážné technické či technologické problémy.

V souvislosti s otevřením stavby klesl provoz v ulici Milady Horákové, Argentinské, Veletržní, na nábřeží Kapitána Jaroše v Praze 7 a na Nuselském mostě. Zhoršil se naopak v ulici Jugoslávských partyzánů nebo v Patočkově a v oblasti kolem Vítězného náměstí. Řidiči také častěji využívají tunel Mrázovka a Strahovský tunel, které na Blanku bezprostředně navazují. Podle údajů TSK je v tunelovém komplexu o 72 procent nižší nehodovost, než bývala ve stejných úsecích na povrchu.

Blanka způsobila problémy zejména u výjezdu na Prašném mostě a na Vítězném náměstí v Praze 6. Radnice si na zhoršenou dopravní situaci stěžuje řadu měsíců. Vedení radnice minulý týden vyzvalo magistrát ke splnění několika opatření, mimo jiné k uzavření výjezdu na Prašném mostě. Potíže s počtem aut má Praha 6 také v Patočkově ulici. Nárůst počtu vozů postihl také ulici V Holešovičkách na Praze 8, kde vzrostl po otevření tunelu o 16.000 aut denně. Radnice proto po městě požaduje, aby byla ulice zahloubena, nebo vedla tunelem.

Satra musí do konce letošního roku vypracovat několik dokumentů, například předložit výsledky měření hluku a emisí. Teprve pak bude moci komplex fungovat v běžném, nikoli zkušebním režimu. Změna se samotného fungování tunelu nedotkne, jde o právní úkon. Zkušební provoz si vynutilo řízení, v kterém Praha získávala stavební povolení.

Podle Dolínka musí město pokračovat v dostavbě dalších návazných staveb. Vnitřní okruh by měl podle něho od Blanky pokračovat Povltavskou směrem do Malešic.

Blanka vyšla na 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Praha dosud vede s dodavateli arbitráže kvůli neproplaceným fakturám.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Podíl volných kanceláří v Praze klesl ke konci června na 8,6 %

Skanska prodala v Praze kancelářské centrum za 1,3 miliardy korun

Soud: Taxify nesmí provozovat v Praze taxislužbu s šoféry bez licence řidiče taxi

Prahu s Čínou by měla spojit další letecká linka

Ilustrační foto

PepsiCo spustila v Praze novou výrobní linku

Ilustrační foto

ČEZ prodá bytový fond společnosti CIB Group



Čti více

Akcie vonící nikotinem dnes těžce zasáhl záměr FDA

Jak obchodovat oficiální představení Modelu 3?

Ocenění SpaceX stoupá na 21 miliard dolarů

AT&T se chystá k největší nabídce podnikových dluhopisů roku 2017

Spojené státy zaznamenaly růst exportu uhlí

Výsledky American Airlines příjemně překvapily analytiky

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.