Prodej reklamního prostoru v ČR skřípe, loni poklesl o 3 %

12:45 | fa ra | Diskuze

Výdaje do internetové display reklamy v ceníkových cenách v loňském roce klesly meziročně zhruba o tři procenta na 6,3 miliardy korun. Výdaje byly nižší především v první polovině roku. Vyplývá to z údajů projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere. V ceníkových cenách nejsou zohledněné slevy.

Foto: Gerd Altmann

 

 

V prosinci vzrostla bannerová inzerce meziročně o šest procent na 664 milionů korun. Proti předchozímu měsíci ale výdaje o zhruba 76 milionů klesly. Největším zadavatelem byl internetový obchod Alza.cz.

Alza.cz v prosinci utratila za bannerovou reklamu 29,8 milionu korun. Na druhé příčce skončil s inzercí za 20,1 milionu korun další internetový obchodník Internet Mall. Třetím největším zadavatelem byla společnost Naspers OCS Czech Republic s reklamním prostorem v hodnotě 18,7 milionu korun.

Největší část z reklamních příjmů získal Seznam.cz, a to zhruba 281 milionů korun, což byl jedenáctiprocentní pokles proti listopadu. Vydavatelství Economia vydělalo v prosinci na internetové reklamě 80,7 milionu korun, meziměsíčně o 22 procent více. Třetí skončilo vydavatelství Mafra s příjmy ve výši 56,8 milionu korun.

 

TOP 10 provozovatelů - inzertní výkon v prosinci 2015:

Provozovatel Inzertní výkon CELKEM Meziměsíční změna (v procentech)
Seznam.cz 281,002.000 Kč -11
Economia 80,719.000 Kč 22
Mafra 56,876.000 Kč -15
Mladá fronta 44,409.000 Kč -3
Allegro AdMarket 31,531.000 Kč 2
FTV Prima 28,723.000 Kč -42
CZECH NEWS CENTER 26,980.000 Kč -17
CET 21 25,144.000 Kč -17
Impression Media 22,819.000 Kč -6
AdActive.cz 20,588.000 Kč -32

Zdroj: AdMonitoring - SPIR/Nielsen Admosphere, 11/2015 - 12/2015

 

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Smlouva s Inercomem zůstává v platnosti, ČEZ paralelně jedná se společností India Power

Ilustrativní obrázek

Očekávané události: Indexy nákupních manažerů (ČR, SRN, EMU, USA); ISM ve výrobě (USA)

Ilustrativní obrázek

ČEZ: Vláda se přiklání k tomu, aby nové jádro stavěl sám ČEZ

Ilustrativní obrázek

Prodat nemovitost znamená najít kupce. Kde ho najít?

Ilustrativní obrázek

Internetoví giganti kritizují Evropskou komisi

Ilustrativní obrázek

Televizní reklama je stále "in"



Čti více
Ilustrativní obrázek

Akciový výhled

Ilustrativní obrázek

Amerika uzavírá na červené nule

Ilustrativní obrázek

Euro odepsalo dnešní zisky během tiskové konference prezidenta ECB

Ilustrativní obrázek

Wall Street zahajuje růstově, S&P 500 +0,43 %

Ilustrativní obrázek

Americké akciové futures mírně rostou

Ilustrativní obrázek

Německo: Index spotřebitelských cen CPI v listopadu meziročně vzrostl o 2,3 %

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.