V prosinci vzrostla bannerová inzerce meziročně o šest procent na 664 milionů korun. Proti předchozímu měsíci ale výdaje o zhruba 76 milionů klesly. Největším zadavatelem byl internetový obchod Alza.cz.
Alza.cz v prosinci utratila za bannerovou reklamu 29,8 milionu korun. Na druhé příčce skončil s inzercí za 20,1 milionu korun další internetový obchodník Internet Mall. Třetím největším zadavatelem byla společnost Naspers OCS Czech Republic s reklamním prostorem v hodnotě 18,7 milionu korun.
Největší část z reklamních příjmů získal Seznam.cz, a to zhruba 281 milionů korun, což byl jedenáctiprocentní pokles proti listopadu. Vydavatelství Economia vydělalo v prosinci na internetové reklamě 80,7 milionu korun, meziměsíčně o 22 procent více. Třetí skončilo vydavatelství Mafra s příjmy ve výši 56,8 milionu korun.
TOP 10 provozovatelů - inzertní výkon v prosinci 2015:
Provozovatel | Inzertní výkon CELKEM | Meziměsíční změna (v procentech) |
Seznam.cz | 281,002.000 Kč | -11 |
Economia | 80,719.000 Kč | 22 |
Mafra | 56,876.000 Kč | -15 |
Mladá fronta | 44,409.000 Kč | -3 |
Allegro AdMarket | 31,531.000 Kč | 2 |
FTV Prima | 28,723.000 Kč | -42 |
CZECH NEWS CENTER | 26,980.000 Kč | -17 |
CET 21 | 25,144.000 Kč | -17 |
Impression Media | 22,819.000 Kč | -6 |
AdActive.cz | 20,588.000 Kč | -32 |
Zdroj: AdMonitoring - SPIR/Nielsen Admosphere, 11/2015 - 12/2015