Prodej aut v Česku letos vzroste o pětinu, příští rok méně

14:01 | Redakce W4T | Diskuze

Prodej nových osobních aut v letošním roce bude zhruba o 20 procent vyšší než loni a přesáhne 230.000 vozů. V příštím roce čeká Česko další růst, který už ale nebude tak výrazný. Vyplývá to z odhadů ekonomů i automobilek pro ČTK. Prodej nových osobních aut v roce 2014 meziročně vzrostl o 16,7 procenta na 192.314 vozů.

Foto: Public Domain

 

 

Prodejci nových aut zaznamenávají letos rekordní rok. Pětinový růst podle poradenské společnosti PricewaterhouseCoopers způsobilo ekonomické oživení, jež podnítilo odloženou poptávku zejména u firemních zákazníků, kteří stojí za 75 procenty prodejů. Zároveň rostla i důvěra domácností v ekonomiku.

V uplynulém roce se také začal uplatňovat operativní leasing pro soukromé osoby. Ten podle odhadů Svazu dovozců automobilů (SDA) tvořil asi čtyři procenta z podílu prodejů firemnímu sektoru.

"Prodej nových osobních aut v Evropě poroste i v příštím roce. Jeho dynamika asi těžko překoná letošní úspěšný rok, ale několikaprocentní růst lze očekávat ve většině zemí," uvedl partner KPMG Jan Linhart.

Státy, které byly v minulosti postiženy rozpočtovou krizí, tedy především jižní křídlo eurozóny, porostou podle Linharta pravděpodobně o něco rychleji, protože výchozí základna zemí jako Itálie, Španělsko nebo Portugalsko je postavena výrazně níže, než třeba u Německa nebo Velké Británie. Německý trh bude zasažený kauzou Dieselgate. Ta se týká automobilky Volkswagen, která se potýká se skandálem kolem zkreslování testů emisí. Aféra otřásla důvěrou jedné z domácích ikon a bude záležet na tom, jak rychle se německý spotřebitel dokáže přes tuto krizi přenést.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

"Zkušenosti z ostatních kauz jiných výrobců nasvědčují tomu, že aktivní přístup k řešení může vést k poměrně rychlému obnovení důvěry. Klíč k řešení situace má tedy v rukách především samotný Volkswagen," dodal Linhart.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Výroba osobních vozů v ČR za první čtyři měsíce meziročně poklesla o 1,1 %.

Ilustrativní obrázek

Dodávky vozů Škoda meziročně poklesly o 10,5 %

Ilustrativní obrázek

Dopad emisní regulace bude vyšší: banka UBS čeká snížení zisku výrobců automobilu až o 7,4 mld. EUR

Ilustrativní obrázek

Volkswagen loni zůstal již pátým rokem za sebou největší světovou automobilkou

Ilustrativní obrázek

Volkswagen chce v roce 2026 přestat vyrábět vozy se spalovacími motory



Čti více
Ilustrativní obrázek

Hewlett Packard reportuje výsledky za 2QFY19 a upravuje výhled

Ilustrativní obrázek

ČEZ v pozvánce na valnou hromadu zveřejnil termíny k letošní dividendě

Ilustrativní obrázek

Wall Street v poklesech následuje zbytek světa, S&P -1,5%

Ilustrativní obrázek

Dividenda Vienna Insurance Group v roce 2019 a dalších letech

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza při pátečním ránu se zeleným číslem

Ilustrativní obrázek

Americké trhy odepisují přes procento

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.