Prodej aut v Česku letos vzroste o pětinu, příští rok méně

14:01 | Redakce W4T | Diskuze

Prodej nových osobních aut v letošním roce bude zhruba o 20 procent vyšší než loni a přesáhne 230.000 vozů. V příštím roce čeká Česko další růst, který už ale nebude tak výrazný. Vyplývá to z odhadů ekonomů i automobilek pro ČTK. Prodej nových osobních aut v roce 2014 meziročně vzrostl o 16,7 procenta na 192.314 vozů.

Foto: Public Domain

 

 

Prodejci nových aut zaznamenávají letos rekordní rok. Pětinový růst podle poradenské společnosti PricewaterhouseCoopers způsobilo ekonomické oživení, jež podnítilo odloženou poptávku zejména u firemních zákazníků, kteří stojí za 75 procenty prodejů. Zároveň rostla i důvěra domácností v ekonomiku.

V uplynulém roce se také začal uplatňovat operativní leasing pro soukromé osoby. Ten podle odhadů Svazu dovozců automobilů (SDA) tvořil asi čtyři procenta z podílu prodejů firemnímu sektoru.

"Prodej nových osobních aut v Evropě poroste i v příštím roce. Jeho dynamika asi těžko překoná letošní úspěšný rok, ale několikaprocentní růst lze očekávat ve většině zemí," uvedl partner KPMG Jan Linhart.

Státy, které byly v minulosti postiženy rozpočtovou krizí, tedy především jižní křídlo eurozóny, porostou podle Linharta pravděpodobně o něco rychleji, protože výchozí základna zemí jako Itálie, Španělsko nebo Portugalsko je postavena výrazně níže, než třeba u Německa nebo Velké Británie. Německý trh bude zasažený kauzou Dieselgate. Ta se týká automobilky Volkswagen, která se potýká se skandálem kolem zkreslování testů emisí. Aféra otřásla důvěrou jedné z domácích ikon a bude záležet na tom, jak rychle se německý spotřebitel dokáže přes tuto krizi přenést.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

"Zkušenosti z ostatních kauz jiných výrobců nasvědčují tomu, že aktivní přístup k řešení může vést k poměrně rychlému obnovení důvěry. Klíč k řešení situace má tedy v rukách především samotný Volkswagen," dodal Linhart.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Volkswagen chce v roce 2026 přestat vyrábět vozy se spalovacími motory

Ilustrativní obrázek

Německý DAX uzavírá páteční seanci kladně

Ilustrativní obrázek

Německé automobilky se chystají investovat do elektromobility zhruba jeden bilion korun

Ilustrativní obrázek

Volvo přiznalo potenciální problémy s emisemi u svých nákladních automobilů

Ilustrativní obrázek

ŠKODA od ledna do září 2018 dodala zákazníkům 939 100 vozů

Ilustrativní obrázek

Ministři životního prostředí EU se dohodli na snížení uhlíkových emisí o 35 % do roku 2030



Čti více
Ilustrativní obrázek

Rudý závěr v zámoří

Ilustrativní obrázek

Index DAX na závěr týdne o půl procenta oslabil

Ilustrativní obrázek

Tomáš Spurný koupil 13 200 akcií Moneta Money Bank za průměrnou cenu 75,4 Kč

Ilustrativní obrázek

Johnson & Johnson - 7,5 % po zprávě o přítomnosti azbestu v dětském prášku

Ilustrativní obrázek

Hyundai představuje plány pro vodíkovou budoucnost, společně s dodavateli investuje 153 miliard korun

Ilustrativní obrázek

Akcie na Wall Street klesají

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.