Přední čínské automobilky pronikají na indický automobilový trh

06.04.2016 11:32 | Redakce W4T | Diskuze

Přední čínské automobilky SAIC Motor a Great Wall Motor stojí v čele prvního velkého průniku čínských výrobců aut na indický automobilový trh, který je nyní jedním z nejrychleji rostoucích na světě, zatímco růst v Číně začíná stagnovat. Analytici však varují, že vstup na trh přichází pozdě a je riskantní. Globální automobilky jako Volkswagen, Ford Motor a General Motors mají problémy se zvýšením prodeje v Indii, přestože jsou zde již více než deset let, a čínská auta budou mít rovněž problém kvůli tomu, že jsou v Indii vnímána jako auta špatné kvality.

Foto: Public Domain

 

Indický automobilový trh je jedním z mála, který by mohl nadále silně růst. Do roku 2020 se země zřejmě stane třetím největším automobilovým trhem na světě, nyní je pátá. Roční prodej aut se zde má téměř zdvojnásobit na pět milionů z loňských 2,7 milionu.

Čínské automobilky mají v plánu zaútočit na indické zákazníky svými levnými osobními a sportovně užitkovými automobily. Budou zde konkurovat zavedeným výrobcům, jako Suzuki Motor a Hyundai Motor, které mají dominantní postavení na mnoha trzích jihovýchodní Asie.

SAIC a Great Wall jednají o zřízení továrny v centru automobilového průmyslu, městě Púna. Informovaný zdroj agentuře Reuters řekl, že SAIC zvažuje i jiná místa a továrnu v Indii chce postavit do tří let. SAIC údajně také jedná o možnosti kupit továrnu, kterou v současnosti provozuje americká GM a kterou chce GM v rámci plánu konsolidace svých operací do konce června zavřít.

SAIC vyrábí vozy značek MG a Roewe. Vstup do Indie je naplánován po vstupu automobilky do Indonésie a měl by se uskutečnit předtím, než vstoupí na ruský trh, na trhy dalších evropských zemí nebo do USA.

Vedení Great Wall Motor, která je největším čínským výrobcem SUV, na začátku března rozhodlo, že zřídí v Indii dceřinou společnost. Žádné další plány ohledně vstupu na indický trh však zatím nejsou známé.

Zájem o Indii má také čtvrtá největší čínská automobilka Chongqing Changan Automobile, která v lednu začala hledat poradce, který by jí pomohl se vstupem na indický trh. Prezident společnosti Ču Chua-žung novinářům řekl, že automobilka považuje Indii za jeden ze tří strategických zahraničních trhů pro investice a plánuje zde zahájit výrobu aut do roku 2020.

Světové automobilky jako Toyota Motor a Volkswagen mají problémy se zvýšením prodeje v Indii, z části kvůli nedostatečné nabídce kompaktních vozů bohatých na množství funkcí v ceně 5000 až 7000 USD (119.000 až 167.000 Kč), tedy v segmentu, kde je vysoká poptávka. Na indickém trhu je také důležité mít širokou síť služeb a držet nízko náklady na opravu. To by podle analytiků mohla být obrovská výhoda čínských automobilek, pokud se jim podaří překonat rozšířený dojem o špatné kvalitě jejich vozů.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Boom čínského leteckého průmyslu ohrožuje falšování dokumentace a nízká kvalita výrobků

Ilustrační foto

Britský Vauxhall bude propouštět

Tesla propustila stovky zaměstnanců

Prodeje firmy Ford v Číně se meziročně nezměnily

Automobilka GM znovu vykázala v Číně výborné výsledky

BMW chce založit čínské joint venture s firmou Great Wall



Čti více

Rio Tinto snižuje odhad roční produkce mědi

Credit Suisse hrozí rozdělení

Ilustrační foto

Seznam.cz vykázal za loňský rok čistý zisk 1,1 miliardy korun

Qualcomm představil zařízení pro 5G síť

hardware

Intel testuje supravodivý čip kvantového počítače

Apple usiluje o expanzi do zdravotnictví

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.