Přední čínské automobilky pronikají na indický automobilový trh

06.04.2016 11:32 | Redakce W4T | Diskuze

Přední čínské automobilky SAIC Motor a Great Wall Motor stojí v čele prvního velkého průniku čínských výrobců aut na indický automobilový trh, který je nyní jedním z nejrychleji rostoucích na světě, zatímco růst v Číně začíná stagnovat. Analytici však varují, že vstup na trh přichází pozdě a je riskantní. Globální automobilky jako Volkswagen, Ford Motor a General Motors mají problémy se zvýšením prodeje v Indii, přestože jsou zde již více než deset let, a čínská auta budou mít rovněž problém kvůli tomu, že jsou v Indii vnímána jako auta špatné kvality.

Foto: Public Domain

 

Indický automobilový trh je jedním z mála, který by mohl nadále silně růst. Do roku 2020 se země zřejmě stane třetím největším automobilovým trhem na světě, nyní je pátá. Roční prodej aut se zde má téměř zdvojnásobit na pět milionů z loňských 2,7 milionu.

Čínské automobilky mají v plánu zaútočit na indické zákazníky svými levnými osobními a sportovně užitkovými automobily. Budou zde konkurovat zavedeným výrobcům, jako Suzuki Motor a Hyundai Motor, které mají dominantní postavení na mnoha trzích jihovýchodní Asie.

SAIC a Great Wall jednají o zřízení továrny v centru automobilového průmyslu, městě Púna. Informovaný zdroj agentuře Reuters řekl, že SAIC zvažuje i jiná místa a továrnu v Indii chce postavit do tří let. SAIC údajně také jedná o možnosti kupit továrnu, kterou v současnosti provozuje americká GM a kterou chce GM v rámci plánu konsolidace svých operací do konce června zavřít.

SAIC vyrábí vozy značek MG a Roewe. Vstup do Indie je naplánován po vstupu automobilky do Indonésie a měl by se uskutečnit předtím, než vstoupí na ruský trh, na trhy dalších evropských zemí nebo do USA.

Vedení Great Wall Motor, která je největším čínským výrobcem SUV, na začátku března rozhodlo, že zřídí v Indii dceřinou společnost. Žádné další plány ohledně vstupu na indický trh však zatím nejsou známé.

Zájem o Indii má také čtvrtá největší čínská automobilka Chongqing Changan Automobile, která v lednu začala hledat poradce, který by jí pomohl se vstupem na indický trh. Prezident společnosti Ču Chua-žung novinářům řekl, že automobilka považuje Indii za jeden ze tří strategických zahraničních trhů pro investice a plánuje zde zahájit výrobu aut do roku 2020.

Světové automobilky jako Toyota Motor a Volkswagen mají problémy se zvýšením prodeje v Indii, z části kvůli nedostatečné nabídce kompaktních vozů bohatých na množství funkcí v ceně 5000 až 7000 USD (119.000 až 167.000 Kč), tedy v segmentu, kde je vysoká poptávka. Na indickém trhu je také důležité mít širokou síť služeb a držet nízko náklady na opravu. To by podle analytiků mohla být obrovská výhoda čínských automobilek, pokud se jim podaří překonat rozšířený dojem o špatné kvalitě jejich vozů.

Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Zisk čínského průmyslu roste

Ilustrační foto

Vedení Volkswagenu ustoupilo na Slovensku odborářům, výroba je obnovena

Ilustrační foto

Japonský výrobce airbagů Takata požádal v USA a Japonsku o bankrotovou ochranu před věřiteli

Tesla a Šanghaj podepsaly dohodu o možné výrobě v Číně

Ilustrační foto

Takata údajně požádá v pondělí o ochranu před věřiteli

Lockheed Martin se chystá vyrábět stíhací letouny F-16 v Indii



Čti více

Kybernetický útok vymáhající výkupné se rozšířil do celého světa

TOP 10 nejlépe placených hvězd YouTube

Ilustrační foto

Monsanto představilo výsledky za 3Q, pomohla mu rekordní výsadba sóji

Ilustrační foto

Budvar se obává poklesu tržeb kvůli registru smluv

Nejzajímavější akcie pro dnešní den, Western Digital, Dow Chemical, Qualcomm, Alibaba a další...

Ilustrační foto

Tesco přistoupí k redukci pracovních pozic ve Velké Británii

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.