Pracovní nasazení v době koronaviru

13:13 | E V | Diskuze

Češi pracují více a jsou pod větším tlakem, zaměstnavatelé tomu věnují menší pozornost.

Ilustrativní obrázek
Foto: pixabay

V současné době Češi pracují v průměru 502 minut denně. Kvůli pandemii koronaviru pracují častěji z domu, home office využívá třetina (31 %) ekonomicky aktivní populace. Skoro polovina zaměstnanců (45 %) vnímá, že doma stráví pracovními aktivitami více času než v zaměstnání. Navíc má každý čtvrtý Čech (24 %) pocit, že ho zaměstnavatel během práce z domu vytěžuje mnohem více. Personalisté tuto skutečnost potvrzují, zaměstnanci podle dvou pětin z nich dostávají domů více práce než běžně. Vyplývá to z průzkumu outsourcingové společnosti myTimi, který analyzoval změnu pracovní aktivity a návyků zaměstnanců a z ankety, kterou provedli mezi personalisty téměř 50 tuzemských firem.

 

Pracujeme více, než kolik máme ve smlouvě

Češi průměrně věnují práci 502 minut denně, přestože běžná pracovní doba činí 480 minut. Z dat myTimi vyplývá, že 42 % lidí pravidelně pracuje více než by měli, zejména muži a třicátníci. Čtvrtina zaměstnanců (23 %) pracuje více jak 9 hodin každý den. Mění se nejen doba, ale i způsob práce, Češi častěji přecházejí v době pandemie na home office. Čtvrtina (24 %) pracujících z domu uvedla, že je zaměstnavatel vytěžuje více než v zaměstnání. „Personalisté nám tento trend potvrzují, podle 44 % z nich pracují zaměstnanci na home office více. Cítí se přetížení a zavaleni úkoly, jejichž deadline nemohou stihnout. Stále častěji evidujeme zájem o virtuální asistenci, která firmám, podnikatelům i běžným lidem ulehčuje práci v hektickém pracovním týdnu,” přibližuje Jan Skovajsa z myTimi.

 

Osobní čas? Ne, raději práce

Polovina zaměstnanců navíc doma nedokáže oddělit pracovní a osobní aktivity a pracovní závazky se jim prolínají do celého dne. Největší problémy s tím má generace čtyřicátníků (68 %), která nejčastěji prolíná svůj pracovní čas s péčí o děti při vzdálené výuce. Efektivnější je z domova necelá třetina (29 %) zaměstnanců. „V určitých případech je prolínání pracovních a osobních aktivit logické, jinde je ale potřeba zlepšit time management. Jako prevence před vyhořením či nezvládáním pracovní náplně se nabízí na jedné straně konzultace s psychologem, na druhé straně delegování některých úkolů na speciální služby,“ radí Jan Skovajsa, zakladatel outsourcingové služby myTimi, na kterou se během posledního roku obrací stále více firem. Z výsledků průzkumu vyplývá, že o služby virtuálního asistenta projevilo zájem 64 % zaměstnanců. Využívat je mohou například formou firemního benefitu.

 

Řada zaměstnavatelů problémy neřeší

Ne každé vedení firmy ale tyto problémy vnímá, nebo aktivně řeší. Každý čtvrtý zaměstnanec (25 %) má pocit, že se zaměstnavatel v posledním roce méně zajímá o to, jak zvládá každodenní nápor práce, v porovnáním s dobou před vypuknutím pandemie. Zároveň vedení firem minimálně v pětině případů nedostatečně předchází obavám zaměstnanců ohledně jejich pozice a samotné budoucnosti firmy.

 

 

O výzkumu myTimi mezi zaměstnanci:

Kvantitativní reprezentativní výzkum provedený společností IPSOS byl zaměřený na popis postojů zaměstnanců k práci, pracovnímu vytížení a preference ohledně benefitů. Proběhl prostřednictvím online dotazování 550 respondentů se zaměstnáním ve věku 18-60 let. Sběr dat probíhal na začátku prosince 2020. Projekt vznikl za podpory Pražského voucheru Magistrátu hl. m. Prahy.

 

O anketě myTimi mezi personalisty:

Kvalitativní anketu mezi téměř 50 personalisty českých firem provedla společnost myTimi na začátku prosince. Personalistů se ptala na změny preferencí a přístupu k benefitům, na pracovní vytížení zaměstnanců během koronaviru a další související změny. Aby bylo docíleno co nejreprezentativnjšího vzorku, byla anketa předložena personalistům z různě velikých podniků a oborů. 

 

O myTimi:

myTimi je projekt, který nabízí pomoc při řešení každodenních povinností jak běžným lidem, tak i firmám (firmy služeb využívají napřímo nebo přes SODEXO). Zákazníci mohou využít služeb osobního asistenta, který za ně dokáže vyřešit úkoly, s nimiž nechtějí ztrácet čas, nechtějí se jim dělat, nebo v případě firmy na to nemají specialistu. Služba myTimi vznikla v 2018 a od té doby plní tisíce různorodých úkolů. Zakladatelem projektu je Jan Skovajsa, který spolupracuje s investory Matějem Turkem a Františkem Zemanem.

Zdroj:Martina Jiroušová, AMI Communications
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Nezaměstnanost, ČR - komentář Radomíra Jáče, Generali Investments

Ilustrativní obrázek

Ranní restart 5.3.2021

Ilustrativní obrázek

Třetina zaměstnanců uvažuje pod vlivem pandemie o změně zaměstnání

Ilustrativní obrázek

Ranní zpráva z finančního trhu 2.3.2021

Ilustrativní obrázek

Krize proměnila kancelářský trh

Ilustrativní obrázek

Budou vakcíny a testování součástí novodobých firemních benefitů?



Čti více
Ilustrativní obrázek

Kroger reportoval ve 4Q růst porovnatelných tržeb nad odhady analytiků

Ilustrativní obrázek

BJ's Wholesale reportoval zisk na akcii nad očekáváním, ale neposkytl výhled na rok 2021

Ilustrativní obrázek

RSTS poskytuje na družstevní bydlení až 2 miliony bez zajištění, Splatnost úvěru prodlužuje až na 25 let

Ilustrativní obrázek

E-shop Mujkoberec navýšil obrat o 150 % na 100 milionů

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS ke zdražování ropy a pohonných hmot

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.