Poznáte, kdy jste obětí manipulativní reklamy na Twitteru? Nový algoritmus to dokáže

12.06.2016 13:01 | wa pe | Diskuze

Ne každá reklama na internetu je přiznaná a metody marketingové manipulace jsou stále rafinovanější. Pokročilý algoritmus vědců z University of Southern California dokáže na sociální síti Twitter s úspěchem rozpoznat sponzorovaný hashtag či meme.

Foto: Esther Vargas

 

Placené příspěvky na Twitteru jsou standardně označeny jako sponzorované, některé hashtagy se však setkávají s nepřirozeně velkým zájmem a rozšířením. Odhalit reklamní peníze, které se za nimi skrývají, může být obtížné. Hashtag, tedy symbol #, se podle konvence přidává před termíny označující skupinu, komunitu, značku nebo téma a pomáhají k lepší orientaci a vyhledávání na sociálních sítích.

Již před nějakou dobou se marketingová oddělení a společnosti naučily hashtagy využívat jako pevnou součást svých reklamních kampaní nejenom na sociálních sítích, ale také na dalších internetových stránkách či v televizi. Nový algoritmus výzkumného týmu University of Souther California dokáže díky několika charakteristikám podobné reklamní hashtagy rozpoznat, příkladem za všechny může být například #GameofThrones propagující známou televizní sérii stanice HBO.

V případě Twitterem oficiálně přiznaných placených hashtagů a meme se algoritmus mýlil v pouhých 5 %.  Úspěch je to o to větší, že pracuje s příspěvky skutečných lidí z masa a kostí, nikoli automatických botů často využívaných v reklamních kampaních. Lidé často zkopírují hashtag aniž by si byli vědomi, že tak nevědomky pomáhají šířit placenou reklamu.

Algoritmus má do dokonalosti stále daleko. V některých specifických případech placená reklama na sociálních sítích vzniká a šíří se naprosto stejně jako autentické příspěvky, jejich rozlišení je poté takřka nemožné.  Jedním z příkladů může být například tweet některé slavné osobnosti, placené za propagaci produktu jisté společnosti. Její příspěvky na sociální síti týkající se například nového smartphonu od Apple budou nerozlišitelné od privátních tweetů o jejím novém psovi, přesto dokázali softwaroví vývojáři z University of Southern California alespoň částečně vyrovnat nerovné podmínky v boji mezi manipulativní reklamou a spotřebitelem.

 

Zdroj:newscientist, redakce
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

TOP 10 nejlépe placených hvězd YouTube

Facebook dosáhl dvoumiliardového počtu uživatelů

Amazon přidal telefony Nokia a Alcatel mezi akční zboží

JCDecaux a America Movil založí společný podnik v Mexiku

Technologické megakorporace se společně zapojily do boje proti terorismu

Nejzajímavější akcie pro dnešní den, Facebook, Nestlé, Deutsche Bank, Red Hat a další...



Čti více

Forex analytici z BMO očekávají, že kanadská centrální banka v červenci zvedne sazby

Ilustrační foto

Deutsche Bank nyní očekává, že do konce roku si euro vůči dolaru svou sílu udrží

Americké ocelárenské akcie posilují kvůli možnému zavedení cel na čínskou ocel

Forex analytici z TD očekávají, že se euro dá na ústup

Ilustrační foto

Evropští provozovatelé plynovodů varují před Nord Stream 2. Je to jen strach z konkurence?

Euro reaguje na Draghiho komentář růstem

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.