Poznáte, kdy jste obětí manipulativní reklamy na Twitteru? Nový algoritmus to dokáže

12.06.2016 13:01 | wa pe | Diskuze

Ne každá reklama na internetu je přiznaná a metody marketingové manipulace jsou stále rafinovanější. Pokročilý algoritmus vědců z University of Southern California dokáže na sociální síti Twitter s úspěchem rozpoznat sponzorovaný hashtag či meme.

Foto: Esther Vargas

 

Placené příspěvky na Twitteru jsou standardně označeny jako sponzorované, některé hashtagy se však setkávají s nepřirozeně velkým zájmem a rozšířením. Odhalit reklamní peníze, které se za nimi skrývají, může být obtížné. Hashtag, tedy symbol #, se podle konvence přidává před termíny označující skupinu, komunitu, značku nebo téma a pomáhají k lepší orientaci a vyhledávání na sociálních sítích.

Již před nějakou dobou se marketingová oddělení a společnosti naučily hashtagy využívat jako pevnou součást svých reklamních kampaní nejenom na sociálních sítích, ale také na dalších internetových stránkách či v televizi. Nový algoritmus výzkumného týmu University of Souther California dokáže díky několika charakteristikám podobné reklamní hashtagy rozpoznat, příkladem za všechny může být například #GameofThrones propagující známou televizní sérii stanice HBO.

V případě Twitterem oficiálně přiznaných placených hashtagů a meme se algoritmus mýlil v pouhých 5 %.  Úspěch je to o to větší, že pracuje s příspěvky skutečných lidí z masa a kostí, nikoli automatických botů často využívaných v reklamních kampaních. Lidé často zkopírují hashtag aniž by si byli vědomi, že tak nevědomky pomáhají šířit placenou reklamu.

Algoritmus má do dokonalosti stále daleko. V některých specifických případech placená reklama na sociálních sítích vzniká a šíří se naprosto stejně jako autentické příspěvky, jejich rozlišení je poté takřka nemožné.  Jedním z příkladů může být například tweet některé slavné osobnosti, placené za propagaci produktu jisté společnosti. Její příspěvky na sociální síti týkající se například nového smartphonu od Apple budou nerozlišitelné od privátních tweetů o jejím novém psovi, přesto dokázali softwaroví vývojáři z University of Southern California alespoň částečně vyrovnat nerovné podmínky v boji mezi manipulativní reklamou a spotřebitelem.

 

Zdroj:newscientist, redakce
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Vedení Facebook přiznává, že musí udělat více proti zneužívání sociální sítě v politických kampaních

Apokalypsa reklamního sektoru se odkládá

Ilustrační foto

Facebook koupil aplikaci tbh, která motivuje lidi, aby na sebe byli vlídní

Ilustrační foto

Vladimir Putin obdržel na twitteru řadu gratulací k narozeninám, mnoho z nich však z falešných účtů

Ilustrační foto

Facebook zahájil revizi svých inzertních platforem, chce zabránit vměšování do voleb

Ilustrační foto

Microsoft zahájil vyšetřování, zda nebyly jeho služby zneužity Ruskem k ovlivnění voleb



Čti více

Čínské rafinérky běží rekordním tempem

Igor Sechin: Návrat rovnováhy na trhu s ropou je „křehký“

Goldman Sachs: Bitcoin není nové zlato

Forex: NZD oslabil poté, co labouristé utvořili vládnoucí koalici

Ilustrační foto

Rusko zvyšuje ekonomický vliv v iráckém Kurdistánu

Co by znamenalo pro obchodování s USD zvolení Johna Taylora do čela FEDu?

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.