Pozdní proplacení faktury zažilo 89 procent podnikatelů. Pětina se setkala s neuhrazením faktury

14:24 | fa ra | Diskuze

S pozdním proplacením faktury se setkalo 89 procent tuzemských podnikatelů. Každý pátý zažil situaci, kdy jeho faktura nebyla proplacena vůbec. Zhruba 35 procent z nich takovou situaci řeší žalobou a 17 procent se snaží o kompromisní dohodu. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos, jehož výsledky má ČTK k dispozici.

Ilustrační foto
Foto: W4T

Každý desátý respondent neuhrazené faktury kvůli právní komplikovanosti podle průzkumu vůbec neřeší a raději se smíří se ztrátou. "Z průzkumu vyplývá také to, že podnikatelé následnému vymáhání svých pohledávek věnují spoustu času a energie. Tři čtvrtiny podnikatelů kontaktují své odběratele telefonicky, 60 procent posílá upomínky e-mailem. Více než třetina je připravená obrátit se v případě problémů na právníky, což znamená další náklad," uvedl Tomáš Macků z Ipsosu.

Makléřská pojišťovací společnost Insia ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou nabízí od září pojištění proti nezaplacení transakcí, které podnikatelé považují za rizikové. Toto pojištění jednotlivých faktur, které je určeno především menším a středním podnikatelům a živnostníkům, dosud v ČR nebylo. Vztahuje se na nezaplacení faktury odběratelem z důvodu vyhlášení jeho úpadku, platební neschopnosti či neochoty fakturu zaplatit.

"Podnikatel si může pojistit pouze takové dodávky, které z jakýchkoli důvodů považuje za rizikové, případně ty, které by ho v případě neproplacení mohly existenčně ohrozit," uvedl generální ředitel společnosti Insia Ivan Špirakus. Pojistit faktury od 10.000 do 250.000 korun včetně DPH mohou odběratelé se sídlem v Česku a na Slovensku. Služba je zatím jen pro klienty ČSOB Pojišťovny, později by mohla být i na jejich doporučení. Otevřená pro všechny by mohla být do jednoho roku, bude ale záležet na vývoji škod, podotkl Špirakus.

Službu lze sjednat online na www.pojistenafaktura.cz. Klient zadá údaje o odběrateli, data o faktuře, vloží její kopii a zaplatí pojistné, které je od jednoho do dvou procent z hodnoty pojišťované faktury. Zákaznické centrum Insie sleduje platby a v případě neuhrazení faktury zahajuje do několika dnů po její splatnosti průběžné vymáhání. Pokud se platbu nepodaří vymoci, vyplatí pojišťovna plnění tři měsíce po splatnosti faktury. U pojištění faktur je spoluúčast 15 procent z celkové škody.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Papírovou evidencí tržeb se vracíme zpět, ke zbytečné ruční práci

Ilustrativní obrázek

Do deseti let se počet podnikatelů nad 60 let zdvojnásobí

Ilustrativní obrázek

Na 90 procent firem přijímá delší platební termíny, než jim vyhovuje

Ilustrativní obrázek

V 1. čtvrtletí v Česku přibylo 5444 obchodních společností

Ilustrativní obrázek

Tohle se Babišovi líbit nebude. Podnikatelé navrhují použít u EET zdravý rozum.

Ilustrativní obrázek

ČSOB: Optimismus firem je druhý nejvyšší od podzimu 2013



Čti více
Ilustrativní obrázek

Guvernér Fedu potvrdil před senátem postupné zvyšování sazeb

Ilustrativní obrázek

Předseda dozorčí rady Thyssenkrupp rezignuje, akcie reagují růstem

Ilustrativní obrázek

Netflix vydal výsledky za 2Q FY2018, počet předplatitelů vzrostl méně, než společnost očekávala

Ilustrativní obrázek

Johnson & Johnson zveřejnila výsledky za 2Q FY18, tržby a zisk překonaly očekávání

Ilustrativní obrázek

Powell v Senátu potvrdí, že USA jsou připraveny na další zvyšování sazeb

Ilustrativní obrázek

Zámořské akcie uzavřely první obchodní seanci nového týdne bez výrazných změn

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.