Pozdní proplacení faktury zažilo 89 procent podnikatelů. Pětina se setkala s neuhrazením faktury

14:24 | fa ra | Diskuze

S pozdním proplacením faktury se setkalo 89 procent tuzemských podnikatelů. Každý pátý zažil situaci, kdy jeho faktura nebyla proplacena vůbec. Zhruba 35 procent z nich takovou situaci řeší žalobou a 17 procent se snaží o kompromisní dohodu. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos, jehož výsledky má ČTK k dispozici.

Ilustrační foto
Foto: W4T

Každý desátý respondent neuhrazené faktury kvůli právní komplikovanosti podle průzkumu vůbec neřeší a raději se smíří se ztrátou. "Z průzkumu vyplývá také to, že podnikatelé následnému vymáhání svých pohledávek věnují spoustu času a energie. Tři čtvrtiny podnikatelů kontaktují své odběratele telefonicky, 60 procent posílá upomínky e-mailem. Více než třetina je připravená obrátit se v případě problémů na právníky, což znamená další náklad," uvedl Tomáš Macků z Ipsosu.

Makléřská pojišťovací společnost Insia ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou nabízí od září pojištění proti nezaplacení transakcí, které podnikatelé považují za rizikové. Toto pojištění jednotlivých faktur, které je určeno především menším a středním podnikatelům a živnostníkům, dosud v ČR nebylo. Vztahuje se na nezaplacení faktury odběratelem z důvodu vyhlášení jeho úpadku, platební neschopnosti či neochoty fakturu zaplatit.

"Podnikatel si může pojistit pouze takové dodávky, které z jakýchkoli důvodů považuje za rizikové, případně ty, které by ho v případě neproplacení mohly existenčně ohrozit," uvedl generální ředitel společnosti Insia Ivan Špirakus. Pojistit faktury od 10.000 do 250.000 korun včetně DPH mohou odběratelé se sídlem v Česku a na Slovensku. Služba je zatím jen pro klienty ČSOB Pojišťovny, později by mohla být i na jejich doporučení. Otevřená pro všechny by mohla být do jednoho roku, bude ale záležet na vývoji škod, podotkl Špirakus.

Službu lze sjednat online na www.pojistenafaktura.cz. Klient zadá údaje o odběrateli, data o faktuře, vloží její kopii a zaplatí pojistné, které je od jednoho do dvou procent z hodnoty pojišťované faktury. Zákaznické centrum Insie sleduje platby a v případě neuhrazení faktury zahajuje do několika dnů po její splatnosti průběžné vymáhání. Pokud se platbu nepodaří vymoci, vyplatí pojišťovna plnění tři měsíce po splatnosti faktury. U pojištění faktur je spoluúčast 15 procent z celkové škody.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Počet živnostníků se v roce 2017 zvýšil o 2,2 procenta

Ilustrativní obrázek

Většina studentů chce po škole do zaměstnání, dvě pětiny však preferují vlastní podnikání

Ilustrativní obrázek

Podnikatelé krachovali v lednu nejméně za poslední čtyři roky

Ilustrativní obrázek

Informační povinnost za rok 2016 dosud nesplnilo 69 procent tuzemských společností

Ilustrativní obrázek

Pětina vietnamských večerek porušuje zákon o EET, ukázala studie. Podnikatelé si stěžují, že regulace opět dopadla jen na ty poctivé.

Ilustrativní obrázek

Loni zahájilo podnikání 58 tisíc fyzických osob, naopak 48 tisíc živnostníků své podnikání ukončilo



Čti více
Ilustrativní obrázek

Toys 'R' Us chystá další uzavírání prodejen a hromadné propouštění

Ilustrativní obrázek

ČEZ prodává svá aktiva v Bulharsku společnosti Inercom

Ilustrativní obrázek

Evropská centrální banka zveřejnila zápis z posledního zasedání

Ilustrativní obrázek

Výhled na letošní rok tvůrce hry Angry Birds zklamal. Akcie oslabují

Ilustrativní obrázek

Zisk BAE za rok 2017 poklesl

Ilustrativní obrázek

Barclays vykázala za rok 2017 čistou ztrátu 2,7 miliardy dolarů

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.