Pozdní proplacení faktury zažilo 89 procent podnikatelů. Pětina se setkala s neuhrazením faktury

13.09.2017 14:24 | fa ra | Diskuze

S pozdním proplacením faktury se setkalo 89 procent tuzemských podnikatelů. Každý pátý zažil situaci, kdy jeho faktura nebyla proplacena vůbec. Zhruba 35 procent z nich takovou situaci řeší žalobou a 17 procent se snaží o kompromisní dohodu. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos, jehož výsledky má ČTK k dispozici.

Ilustrační foto
Foto: W4T

Každý desátý respondent neuhrazené faktury kvůli právní komplikovanosti podle průzkumu vůbec neřeší a raději se smíří se ztrátou. "Z průzkumu vyplývá také to, že podnikatelé následnému vymáhání svých pohledávek věnují spoustu času a energie. Tři čtvrtiny podnikatelů kontaktují své odběratele telefonicky, 60 procent posílá upomínky e-mailem. Více než třetina je připravená obrátit se v případě problémů na právníky, což znamená další náklad," uvedl Tomáš Macků z Ipsosu.

Makléřská pojišťovací společnost Insia ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou nabízí od září pojištění proti nezaplacení transakcí, které podnikatelé považují za rizikové. Toto pojištění jednotlivých faktur, které je určeno především menším a středním podnikatelům a živnostníkům, dosud v ČR nebylo. Vztahuje se na nezaplacení faktury odběratelem z důvodu vyhlášení jeho úpadku, platební neschopnosti či neochoty fakturu zaplatit.

"Podnikatel si může pojistit pouze takové dodávky, které z jakýchkoli důvodů považuje za rizikové, případně ty, které by ho v případě neproplacení mohly existenčně ohrozit," uvedl generální ředitel společnosti Insia Ivan Špirakus. Pojistit faktury od 10.000 do 250.000 korun včetně DPH mohou odběratelé se sídlem v Česku a na Slovensku. Služba je zatím jen pro klienty ČSOB Pojišťovny, později by mohla být i na jejich doporučení. Otevřená pro všechny by mohla být do jednoho roku, bude ale záležet na vývoji škod, podotkl Špirakus.

Službu lze sjednat online na www.pojistenafaktura.cz. Klient zadá údaje o odběrateli, data o faktuře, vloží její kopii a zaplatí pojistné, které je od jednoho do dvou procent z hodnoty pojišťované faktury. Zákaznické centrum Insie sleduje platby a v případě neuhrazení faktury zahajuje do několika dnů po její splatnosti průběžné vymáhání. Pokud se platbu nepodaří vymoci, vyplatí pojišťovna plnění tři měsíce po splatnosti faktury. U pojištění faktur je spoluúčast 15 procent z celkové škody.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrační foto

Dlouhý vyzval odboráře, aby nepodněcovali nenávist vůči podnikatelům a neuráželi je

Ilustrační foto

Máslo od farmářů zažívá zlaté časy, lidem se před zdražením průmyslově vyráběného másla zdálo drahé

Ilustrační foto

Neschopnost držet krok s technologickými změnami a inovacemi je pro 87 % firem největší riziko do budoucna

Ilustrační foto

Mladí lidé se do podnikání nehrnou, mají strach z byrokracie a jsou pohodlní

Ilustrační foto

Obchodní společnosti v ČR působí na trhu v průměru 12 let, zatímco podnikatelé 16 roků

Ilustrační foto

Podnikatelé si oblíbili společnosti s ručením omezeným s nízkým základním kapitálem



Čti více

Ekvádor se podle resortního ministra podřídí rozhodnutí většiny členů OPEC

Podle Uniper žádná nabídková cena z Fortum dosud nepřišla

Italská UniCredit naznačila zájem fúzovat s německou Commerzbank

Akcie ve Spojených státech mírně posílily. K růstu jim pomohly finanční společnosti

ČNB varuje před nabídkou odkupu akcií

Akcie dodavatelů Apple oslabují kvůli problémům s chytrými hodinkami Watch a slabým objednávkám iPhone 8

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.