Pozdní proplacení faktury zažilo 89 procent podnikatelů. Pětina se setkala s neuhrazením faktury

13.09.2017 14:24 | fa ra | Diskuze

S pozdním proplacením faktury se setkalo 89 procent tuzemských podnikatelů. Každý pátý zažil situaci, kdy jeho faktura nebyla proplacena vůbec. Zhruba 35 procent z nich takovou situaci řeší žalobou a 17 procent se snaží o kompromisní dohodu. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos, jehož výsledky má ČTK k dispozici.

Ilustrační foto
Foto: W4T

Každý desátý respondent neuhrazené faktury kvůli právní komplikovanosti podle průzkumu vůbec neřeší a raději se smíří se ztrátou. "Z průzkumu vyplývá také to, že podnikatelé následnému vymáhání svých pohledávek věnují spoustu času a energie. Tři čtvrtiny podnikatelů kontaktují své odběratele telefonicky, 60 procent posílá upomínky e-mailem. Více než třetina je připravená obrátit se v případě problémů na právníky, což znamená další náklad," uvedl Tomáš Macků z Ipsosu.

Makléřská pojišťovací společnost Insia ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou nabízí od září pojištění proti nezaplacení transakcí, které podnikatelé považují za rizikové. Toto pojištění jednotlivých faktur, které je určeno především menším a středním podnikatelům a živnostníkům, dosud v ČR nebylo. Vztahuje se na nezaplacení faktury odběratelem z důvodu vyhlášení jeho úpadku, platební neschopnosti či neochoty fakturu zaplatit.

"Podnikatel si může pojistit pouze takové dodávky, které z jakýchkoli důvodů považuje za rizikové, případně ty, které by ho v případě neproplacení mohly existenčně ohrozit," uvedl generální ředitel společnosti Insia Ivan Špirakus. Pojistit faktury od 10.000 do 250.000 korun včetně DPH mohou odběratelé se sídlem v Česku a na Slovensku. Služba je zatím jen pro klienty ČSOB Pojišťovny, později by mohla být i na jejich doporučení. Otevřená pro všechny by mohla být do jednoho roku, bude ale záležet na vývoji škod, podotkl Špirakus.

Službu lze sjednat online na www.pojistenafaktura.cz. Klient zadá údaje o odběrateli, data o faktuře, vloží její kopii a zaplatí pojistné, které je od jednoho do dvou procent z hodnoty pojišťované faktury. Zákaznické centrum Insie sleduje platby a v případě neuhrazení faktury zahajuje do několika dnů po její splatnosti průběžné vymáhání. Pokud se platbu nepodaří vymoci, vyplatí pojišťovna plnění tři měsíce po splatnosti faktury. U pojištění faktur je spoluúčast 15 procent z celkové škody.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrační foto

Živnostníků letos přibylo, ovlivňují českou ekonomiku více než podnikatelé z jiných zemí EU

Ilustrační foto

EET: Živnostníci s obratem do 750 000 Kč by nemuseli podléhat EET

Ilustrační foto

Studie: V Česku přibývá firem s britskými vlastníky

Ilustrační foto

Základním požadavkem českých firem na novou vládu je setrvání v Evropské unii

Ilustrační foto

Zástupci podnikatelů očekávají brzké dosažení dohody politiků a sestavení silné vlády

Ilustrační foto

Mezinárodní agentura Moody´s pochválila ČR: Výsledek voleb je dobrý pro rozpočet i podnikatele



Čti více
Ilustrační foto

Koruna útočí na hranici 25,50 CZK/EUR

Akcie Signet přišly o svůj někdejší lesk

Narůstající přebytek zemního plynu ohrožuje ropný byznys v západním Texasu

Jak může dopadnout spor o zablokování fúze AT&T s Time Warner?

Analytici z HSBC zvýšili doporučení pro akcie T-Mobile US

Forex analytici z TD udělili rady k obchodování párů EUR/USD a USD/JPY

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.