Počet balíků se před Vánocemi více než zdvojnásobí a špička bude mezi 7. a 13. prosincem

14:14 | E V | Diskuze

Absolutně největší počet zásilek, zejména zásilek doručovaných na adresu, ale bude poslán až následující pondělí 14. prosince.

Ilustrativní obrázek
Foto: Balikobot

Poté se už bude objem zásilek snižovat. 

Přes Balíkobot projde každá desátá zásilka u nás. Jsme tak schopni porovnávat nárůst expedice napříč celým trhem. V každém roce byl nárůst ve vánočním období minimálně dvojnásobný, letos počítáme ještě s vyšším násobkem. Analyzovali jsme objem zásilek doručovaných u 2100 firem, které používají při expedici zásilek Balíkobot, a na základě dvou matematických modelů vypočítali prognózu vývoje na další měsíce. Z analýzy, vyplývá, že nejvyšší denní objem zásilek bude mezi 7. a 13. prosincem,“ říká Martin Šauer, CEO nezávislé služby Balíkobot.

 

Pondělí 7. 12. – 2. nejsilnější den

Pondělí 14. 12. – absolutně nejsilnější den v roce

Pondělí 21. 12. – také silný den, ale nepřesáhne předchozí dva pondělky

 

Pociťujete výrazné zvýšení objemu zasílaných zásilek v tomto období? A jak jste se připravovali na vánoční sezónu?

I letos očekáváme opět rekordní předvánoční sezonu. Obrat v segmentu e-commerce byl měl dosáhnout až 200 miliard korun s tím, že Zásilkovna z tohoto objemu převeze zboží ve výši přibližně 50 miliard korun. Letos pravděpodobně před Vánoci překonáme další magickou hranici naší desetileté historie, a to 500 000 přepravených zásilek za jediný den. To je číslo, které bude mít z ostatních přepravců jen málokdo. Ke zvládnutí předvánočních nákupů nám výrazně pomáhá také naše hustá síť našich výdejních míst. Na konci roku bychom jich měli mít více již než 3 800, čímž budeme disponovat největší sítí v České republice. Podobné ambice máme také na Slovensku, kde jsme se právě v těchto dnech dostali na počet 1 000 výdejních míst. V meziročním srovnání se průběžně pohybujeme ve 100% nárůstu.“ – Milan Šmíd, marketingový ředitel skupiny Packeta / Zásilkovna

Ano, už od srpna vidíme postupný nárůst počtu zásilek. Současné objemy se pohybují nad objemy ve stejném období loňského roku. Zvýšil se počet zásilek, které doručujeme na fyzické osoby (soukromé adresy) a těchto zásilek je ještě více než na jaře. Můžeme potvrdit zásadní nárůst i v mezinárodních zásilkách eCommerce, kde rovněž nabízíme klientům nadstandardní servis. DHL Express má aktualizovaný plán pro zvládnutí vánoční sezóny. Tento plán zajišťuje kapacity na všech mezinárodních trasách, jelikož jsou provázány informace na globální i lokální úrovni.“ – Jakub Tomšovský, obchodní ředitel DHL Express (Czech Republic) s.r.o.

Přípravy byly intenzivnější než v minulých letech, ale v podstatě ve standardních oblastech. Více kurýrů, manipulantů, posílení zákaznického servisu. Mírně pomáhá situace na trhu práce, některé pozice se daří obsadit rychleji. O některé je ale stále zájem nízký. V oblasti B2C pociťujeme nárůst o 100 % oproti loňskému roku, B2B je zhruba na úrovni loňského roku.“ – Milan Loidl, marketingový ředitel PPL CZ s.r.o.

Už v jarních měsících jsme překonali rekordy z loňských Vánoc a očekáváme, že letošní předvánoční maxima budou na dvojnásobném množství zásilek. Na vánoční sezónu se už tradičně připravujeme prakticky celý rok. Letos jsme posilovali kapacitu všech stávajících regionálních dep, například novostavba depa v Plzni umožnila navýšit jeho kapacitu na dvojnásobek. Rovněž jsme otevřeli nová depa v Moravských Budějovicích a Kadani a navýšili tak jejich počet na 25. Nově otevřená třídící kapacita v Praze ulehčí náporu na mezinárodní třídící centrum v Jihlavě. Investicí do dalších výměnných nástaveb jsme zvýšili kapacity hlavních linek a zavedli mj. i nové přímé linky na Slovensko, kam jsme nyní schopni z většiny republiky doručit balíky následující pracovní den. Počet GLS ParcelShopů vzrostl od jara o dalších 30 %.“ – Pavel Včela, Division Manager, General Logistics Systems Czech Republic s.r.o.

Česká pošta každoročně v předvánočním období navyšuje kapacity brigádníků a nejinak je tomu i v letošním roce. V loňském roce jsme poptávali zhruba 5 tisíc brigádníků a pro letošní rok je počet obdobný. Samozřejmě sledujeme vývoj v souvislosti s šířením koronaviru a poptávka po brigádnících se tak může dle potřeby změnit.“ – Česká pošta, s.p.

Zvýšení určitě pociťujeme. Nejvíce jej vnímáme v Maďarsku, Rumunsku, Německu nebo na Slovensku, kde se letošní růst pohyboval mezi 25-40 %. Naopak polský nebo rakouský trh rostl z našeho pohledu nepatrně. U polského trhu očekáváme nárůst koncem roku. Díky tomu, že je naší snahou nabízet klientům co nejméně omezení v přepravovaném portfoliu, vnímáme zde velké změny. Obrovský nárůst měl sortiment HOBBY, tedy objemnější a těžší zásilky. Jak jsem již zmínil ,,sezóna“ nám začala neplánovaně už v březnu. Všichni si uvědomujeme, že tato vánoční sezóna bude jiná, nevyzpytatelná. I z toho důvodu věnujeme velkou část energie k vybudování plné zastupitelnosti našich procesů a provozů. Letos jsme otevřeli nové depo v Maďarsku, posílili hlavní depa v Praze a Zlíně. Zároveň jsme duplikovali všechny provozy, abychom eliminovali případný neočekávaný dopad COVID-19.“ – Pavel Vyoral, CEO Pošta bez hranic

Pozorujeme zhruba dvojnásobné zvýšení počtu zásilek oproti létu. Již nyní však víme, že objemy přepravovaných zásilek budou narůstat více než je obvyklé touto dobou, což je způsobeno celou situací kolem Covid-19. Reálně pak může nastat situace, že celkově na trhu (u všech přepravců) bude chybět přepravní kapacita a kvalita doručování bude zhoršená.“ – Daniel Mareš, CEO WE|DO

Na nárůst objemu se připravujeme každý rok a letošní rok v tomto ohledu nebude jiný. Největší sezóna pro e-shopy je každoročně před Vánoci. S tím samozřejmě počítáme a v tomto období navyšujeme počet kurýrů ve všech depech. Nyní však nevíme, jaký další vývoj bude mít druhá vlna pandemie a do kdy nouzový stav potrvá. V případě, že by trval až do Vánoc, tak předpokládáme, že poptávka po doručení domů bude oproti uplynulým letům enormní a nad limity kapacity většiny přepravních společností na tuzemském trhu včetně nás. Ale nechceme nyní předbíhat a věříme, že se v průběhu listopadu situace zlepší a od prosince již nebude nutný nouzový stav.“ – Kateřina Ovesná, obchodní ředitelka MESSENGER a.s.

Zdroj:Ondřej Hampl, ACCEDO Czech Republic a Slovakia Communications s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

5 tipů pro motoristy - Praktické informace i novinky, které přinesl rok 2021

Ilustrativní obrázek

Předvánoční období bude pro obchod i logistiku zátěžovým testem

Ilustrativní obrázek

Logistika v době koronavirové. Čeká nás jen zvyšování cen?

Ilustrativní obrázek

Dopravci byli na druhou vlnu koronaviru dobře připraveni a vánoční špičku zvládnou

Ilustrativní obrázek

GLS podporuje seniory - ponechává platbu dobírky i v hotovosti



Čti více
Ilustrativní obrázek

Apple: Optimismus analytiků roste před blížícím se reportem výsledků

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza po otevření klesá

Ilustrativní obrázek

Asijské akcie ztrácely, lockdown v Hongkongu

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza po otevření roste

Ilustrativní obrázek

Asijské akcie převážně rostly, Čína uvalila sankce na USA

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza otevřela v mírných ziscích

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.