Davů v nákupních střediscích letos ubylo a v obchodech byl o víkendu po Černém Pátku větší klid. Online nakupování, především v segmentu mobilních telefonů, však zaznamenalo nebývalý nárůst. Mnozí maloobchodní prodejci nabízeli tytéž akce i ve svých e-shopech. Zboží zde bylo často k dispozici dříve než v kamenných obchodech. Zákazníci si tak užívali pohodlí nákupů z domova.
Podle odhadů spotřebitelé ve čtvrtek a v pátek utratili asi 4,45 miliardy dolarů. Útrata na Černý Pátek narostla meziročně o 14 %. Vyplývá to z údajů společnosti Adobe Systems, která monitoruje provoz ve 4 500 amerických e-shopech. Adobe odhaduje, že více než polovina nákupů na Černý Pátek byla provedena z mobilních zařízení. Wal-Mart oznámil, že více než polovina objednávek v jeho e-shopu byla zaslána z mobilních zařízení, tj. téměř dvakrát více než v loňském roce, uvedl mluvčí Dan Toporek.
Zároveň se ukazuje, že nákupní rituál o Dni díkůvzdání celkově slábne a nákupní horečka se rozlévá rovnoměrně do období, které začíná před Halloweenem a pro některé zákazníky končí až několik hodin před Vánocemi.