Obliba nákupů přes internet nepřetržitě roste

12:12 | B Z | Diskuze

Tržby internetových a zásilkových obchodů rostou od roku 2000 a neovlivnila je ani hospodářská krize. Tempo růstu internetového prodeje v posledních letech navíc zrychluje. Vyplývá to z výsledků šetření Českého statistického úřadu.

Ilustrativní obrázek
Foto: W4T

V roce 2018 mělo v České republice 81 % domácností přístup k internetu, což je o 14 procentních bodů více než v roce 2013. Především s rozšířením chytrých telefonů se stalo internetové připojení v mobilní síti jednou ze základních služeb mobilních operátorů. To se projevilo také ve větší oblíbenosti nákupů prostřednictvím internetu.

„Internetovým prodejcům rostou počty zákazníků a s tím také tržby. V roce 2017 se v internetových obchodech prodalo zboží v hodnotě zhruba 85 mld. Kč, což představovalo 7,8 % celkových maloobchodních tržeb,“ říká Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ. Byl to téměř dvojnásobný podíl než v roce 2013, kdy se šetření o využití internetu v maloobchodě provádělo naposledy.

Největší objem tržeb za zboží prodané prostřednictvím internetu byl v roce 2018 za počítače a telefony, následovaný elektrospotřebiči a elektronikou. Jejich podíl na tržbách však ve srovnání s rokem 2013 nebyl tak výrazný. „Zatímco v roce 2013 představovaly počítače a elektronika dohromady takřka 60 %, v roce 2018 tvořily pouze 40 % celkových tržeb uskutečněných prodejem přes internet. Třetí místo připadá na kosmetiku, která tvořila přes 10 % tržeb z internetu,“ upozorňuje Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a informačních činností ČSÚ.

V maloobchodě prostřednictvím internetu nebo zásilkové služby podnikalo v roce 2017 na 3,9 tis. aktivních podniků a pracovalo v nich přes 13,5 tis. osob. Proti roku 2013 se počet aktivních podnikatelských subjektů v tomto odvětví zvýšil o téměř 1 tisíc a počet zaměstnaných osob se zdvojnásobil. Téměř 38 % podniků využívalo k obchodování více forem prodeje svého zboží. Nejčastěji se jednalo o kombinaci kamenné prodejny a prodeje přes internet. „Nejmenší zastoupení podniků prodávajících přes internet je v oblasti prodeje potravinářského zboží, ale právě v tomto sortimentu došlo v posledních letech k výraznému růstu podílu tržeb z internetového prodeje,“ říká Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.

Zdroj:Český statistický úřad
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

ROZHOVOR: Martin Dorotík: Dobrou firmu dělá láska k produktu

Ilustrativní obrázek

Provoz rodinných domů za pomocí solární energie bez klasické elektrické přípojky

Ilustrativní obrázek

Provoz rodinných domů za pomocí solární energie bez klasické elektrické přípojky

Ilustrativní obrázek

Odpovědi na základní otázky k zákonu o realitním zprostředkování

Ilustrativní obrázek

Rezidenční nemovitosti

Ilustrativní obrázek

Více než tři čtvrtiny společností nevyužívají růstové příležitosti v dodavatelském řetězci, zjistila nová zpráva Accenture



Čti více
Ilustrativní obrázek

Frankfurt otevřel oslabený

Ilustrativní obrázek

Asijské indexy převážně oslabují na pozadí obav z rychlého rozšíření koronaviru mimo Čínu

Ilustrativní obrázek

Americké indexy dnes klesly, S&P o 0,38%

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k vývoji cen pohonných hmot a ropy

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.