Nissan používá technologii NASA k řízení autonomních vozů

11.01.2017 11:30 | Miloš Kotek | Diskuze

Nejde sice o zcela autonomní vozy, ale funguje to. Nissan se domnívá, že nejrychlejším způsobem, jak se dobrat zcela autonomních vozidel je poskytnout jim lidskou podporu. A není tedy překvapením, že nejlepší je použít osvědčenou technologii NASA.

Foto: Public Domain

Nissan předvedl technologii autonomní mobility (SAM) na výstavě spotřební elektroniky v Las Vegas. Tato technologie zahrnuje i určitý stupeň vzdáleného řízení. Vozidla jsou schopna se pohybovat po většinu času zcela autonomně, ale lidský faktor „mobility manažer“ může vstoupit do řízení pomocí vzdáleného přístupu a převzít situaci pod kontrolu, pokud se vozidlo dostane do nepředpokládané situace.

„Autonomní systémy řízení nejsou jednoduché. Jde o velmi složitý technický roblém,“ říká Maarten Sierhuis, ředitel výzkumného centra Nissanu. „Musíte mít jistotu, že autonomní systém zvládne všechny situace kdykoli a kdekoli. Teprve v takovém případě můžete prohlašovat, že máte zcela autonomní systém řízení.“

Nissan vysílá signál pro svá auta ze svého sídla v Silicon Valley ze vzdálenosti 800 kilometrů od Las Vegas, kde samořiditelné vozidlo narazilo na stavební překážku. Vůz zastavil, zapnul výstražná světla a zaslal požadavek na asistenci pomocí LTE bezdrátové sítě mobility manažerovi do výstavní síně. Po obdržení potvrzení pak manažer pomocí satelitního vysílání převzal řízení vozu a objel překážku za pomoci programu na svém stolním počítači. Po překonání překážky vozidlo opět pokračovalo v cestě.

Vyřešení situace trvalo 90 sekund, a způsob řešení situace byl zároveň přenesen do vozidla, které se pohybovalo poblíž. Když druhé vozidlo zastavilo u překážky, aktivoval se způsob objetí a toto zpoždění již trvalo pouze 12 sekund.

Nissan vyvíjí tento systém ve spolupráci s NASA, která podobným způsobem ovládá vozítka na Marsu.

„Když vůz na Marsu zaznamená kámen, tak ho zanalyzuje a pošle nám výsledky,“ vysvětluje Eugene Tu, ředitel výzkumného centra NASA. „Když vůz zaznamená situaci, která mu není známá, přejde do bezpečného módu a čeká na další instrukce ze Země.“

Automobilový analytik Mark Boyadjis z výzkumné společnosti IHS Markit systém Nissanu velmi vítá. „Samořiditelné vozy jsou v podstatě již hotovy, nyní jde o to, zavést jejich používání v masovém měřítku.“

Zdroj:newscientist, redakce
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Lyft plánuje vyvíjet software i hardware pro samořízené automobily

Apple, Google a Facebook utrácejí za lobbing v nejvyšších patrech politiky USA rekordní sumy

Ilustrační foto

Které technologické akcie budou profitovat z revoluce samořízených aut?

Apple prý spolupracuje s CATL na bateriích pro elektromobily

6 věcí, které musí Elon Musk udělat, aby Tesla nesešla z té správné cesty

Microsoft se spojil s Baidu ve vývoji autonomního řízení



Čti více

Počet aktivních vrtů na ropu a zemní plyn v USA v tomto týdnu poklesl o 2

Americký dolar dnes oslabuje v reakci na výroky šéfa ECB

Stávka v dole na měď Grasberg společnosti Freeport potrvá čtvrtý měsíc, prohlašují odbory

Koruna dnes posílila na čerstvé pointervenční maximum

Co očekávají na měnovém páru AUD/USD forex analytici Nomura?

Cena ropy oslabuje v reakci na rostoucí objem těžby OPEC

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.