Nenašli jste po příletu své zavazadlo? Nebojte se ozvat. Dostat můžete až 36 tisíc

16:16 | B Z | Diskuze

Ztracené zavazadlo je nepříjemná záležitost, která může zkazit třeba i celou dovolenou.

Ilustrativní obrázek
Foto: boening

Ztracené zavazadlo je nepříjemná záležitost, která může zkazit třeba i celou dovolenou. Letecké společnosti sice dělají, co mohou, přesto se ale každý rok ztratí až 25 milionů kufrů. Může se stát, že tato situace potká při cestování i vás. Zeptali jsme se proto odborníka, jak postupovat, abyste zvýšili šanci shledat se s věcmi co nejdříve. A co dělat v krajním případě, když se zavazadlo nenajde.

 

Jakmile po přistání zjistíte, že vaše zavazadlo nedorazilo, vyhledejte přepážku pro reklamaci zavazadel. Pokud na letišti není, vyhledejte zástupce letecké společnosti, se kterou jste letěli. Letecký dopravce je za vzniklou škodu odpovědný a musí vám ji nahradit, což je zaneseno v Montrealské úmluvě platné v podstatě po celém světě,“ vysvětluje Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz

 

Na přepážce vyplňte dokument označovaný jako PIR (Property Irregularity Report). Aby byly vaše šance na nalezení zavazadla co největší, měli byste u sebe mít číslo rezervace (najdete ho na letence), zavazadlový lístek, popis zavazadla, adresu a telefonní číslo, na kterém budete k zastižení a bankovní spojení. Po obdržení písemného potvrzení a referenčního čísla reklamace budete moci sledovat online, co se s vaším zavazadlem zrovna děje.

 

Většina leteckých společností i letišť má pro případy ztráty zavazadel připravenou takzvanou sadu na přenocování. Automaticky ji většinou ale nenabízejí, takže se nebojte ozvat. To platí i o úhradě výdajů souvisejících se zpožděním nebo ztrátou zavazadla. „Informujte se u přepážky i v reklamačním řádu dané letecké společnosti, co všechno a do jaké výše vám bude ochotná uhradit. Většinou vám potom zpětně proplatí přinesené účtenky. S trochou štěstí někdy můžete rovnou dostat i hotovost nebo poukaz na nákup v místním obchodě,“ radí Trejbal.

 

Nejčastější příčinou ztracených zavazadel je stržení či poškození zavazadlového štítku, bez kterého není možné zjistit, kam má být doručeno. „Letecké společnosti jsou v takovém případě schopny nasměrovat ztracené zavazadlo teprve až na základě popisu cestujících. Většina zavazadel se ke svým majitelům proto vrací do 48 hodin,“ uklidňuje Trejbal a dodává: „V krajní situaci, kdy se vaše zavazadlo nepodaří do 21 dnů najít a je prohlášeno za ztracené, můžete až do dvou let zažádat o odškodnění. V současnosti je maximální výše odškodnění na jedno zavazadlo 1445 EUR, což je zhruba 36 000 Kč.“

Zdroj:Veronika Sádovská, AMI Communications
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k růstu spotřebitelských cen

Ilustrativní obrázek

Jak létají děti samy bez doprovodu?

Ilustrativní obrázek

PEMA spolupracuje na testování dopravní techniky poháněné zkapalněným zemním plynem

Ilustrativní obrázek

Hyundai odhaluje osobní elektrickou koloběžku s dojezdem 20 km

Ilustrativní obrázek

Evropa by měla být pro elektromobily přívětivější

Ilustrativní obrázek

Letecká společnost United Airlines zahájila spolupráci s Enviromental Defense Fund



Čti více
Ilustrativní obrázek

Export švýcarského zlata do Velké Británie v srpnu dosáhl nového maxima

Ilustrativní obrázek

Dnes proběhne převážení indexů PX a CECE

Ilustrativní obrázek

Klidná seance pro asijské akcie, indické si připsaly 5 % po daňové reformě

Ilustrativní obrázek

Akcie na Wall Street zavřely smíšeně

Ilustrativní obrázek

Pražskou burzu vytáhla do plusu Erste Bank

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burze otevírá na zelené nule

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.