Německo uvažuje o mýtném pro všechna nákladní auta

10:16 | Redakce W4T | Diskuze

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble žádá o rozšíření mýtného pro nákladní auta i na vozy o hmotnosti menší než 7,5 tuny. Usiluje také o zrušení výjimky z placení mýtného, kterou nyní mají linkové dálkové autobusy. Je to nutné kvůli zajištění prostředků pro investice do dopravní sítě, uvedl Schäuble v připomínkovém řízení k novele zákona o provozu na pozemních komunikacích, kterou připravuje ministerstvo dopravy.

Foto: Public Domain

 

"Vzhledem k velké poptávce po investicích musíme mít společný zájem na tom, abychom odstranili současné výjimky z uživatelských poplatků za používání dálkových komunikací," uvedl Schäuble. "Je třeba prověřit možnost rozšíření mýtného i na malá nákladní auta a na dálkové autobusy," upřesnil.

V Německu je pro nákladní dopravu zpoplatněno všech 12.800 kilometrů dálnic a 2300 kilometrů silnic prvních tříd (takzvaných Bundesstrasse), které mají dva jízdní pruhy v obou směrech. Od loňského října na nich musí platit mýtné vozy o hmotnosti přes 7,5 tuny, do té doby se vztahovalo na nákladní auta od 12 tun. Výjimku z placení mýtného mají dálkové autobusy, protože Německo chce chránit tento trh hromadné dopravy jako mladé odvětví, které se začalo rozvíjet teprve v roce 2013.

Příjmy z mýtného ročně činí zhruba 380 milionů eur (10,3 miliardy Kč), peníze jsou účelové vázány na rozvoj dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy chce od roku 2018 rozšířit mýtné na všech 41.000 kilometrů silnic první třídy v zemi, aby se řidiči nemohli vyhýbat placení mýtného tím, že budou dálniční úseky objíždět po těchto komunikacích. Zároveň ministerstvo dopravy očekává, že mu rozšíření mýtného přinese dodatečné prostředky na investice do silniční sítě.

Ministerstvo dopravy však zároveň chce zachovat současnou hranici hmotnosti 7,5 tuny pro placení mýtného. Podle úřadu by odstranění hmotnostní hranice poškodilo malé řemeslníky a náklady na výběr mýtného by byly ve srovnání s dodatečným příjmem příliš vysoké.

Německé ministerstvo dopravy chtělo zavést také dálniční mýtné pro osobní auta. Původně ho měli řidiči začít platit už letos, po sporu s Evropskou komisí však Německo odložilo zavedení poplatků pro osobní auta na neurčito. Evropská komise kritizovala, že by se německým řidičům snížila daň z vlastnictví motorového vozidla o výši ročního dálničního poplatku, takže by mýtné dopadlo pouze na cizince.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Deutsche Bank plánuje zrychlit snižování svých nákladů, cílem pro 2019 je cost-income ratio na 70 %

Ilustrativní obrázek

Německo: Mezikvartální tempo růstu HDP ve 3Q dle předběžných dat poprvé po třech letech v záporu

Ilustrativní obrázek

Německé akcie zahajují páteční seanci záporně

Ilustrativní obrázek

Německý HeidelbergCement zveřejnil výsledky za 3Q a plán, jak bojovat s rostoucími cenami energie

Ilustrativní obrázek

Deutsche Telekom reportoval výsledky za 3Q a již potřetí navýšil výhled

Ilustrativní obrázek

Německo: Přebytek obchodní bilance v září vzrostl na 18,4 mld. euro



Čti více
Ilustrativní obrázek

Index DAX středeční seanci otevírá ztrátou

Ilustrativní obrázek

Asijské indexy ve středu na pozadí klesající ceny ropy smíšeně

Ilustrativní obrázek

Americké indexy uzavírají úterní seanci v červeném teritoriu.

Ilustrativní obrázek

Home Depot zveřejnil silné výsledky za 3Q a navýšil výhled

Ilustrativní obrázek

IQE, výrobce polovodičů a druhý nejvýznamnější dodavatel Apple, varuje před upadajícími zisky

Ilustrativní obrázek

OPEC snižuje svůj odhad růstu poptávky po ropě pro příští rok a varuje před převisem její nabídky

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.