Německo uvažuje o mýtném pro všechna nákladní auta

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble žádá o rozšíření mýtného pro nákladní auta i na vozy o hmotnosti menší než 7,5 tuny. Usiluje také o zrušení výjimky z placení mýtného, kterou nyní mají linkové dálkové autobusy. Je to nutné kvůli zajištění prostředků pro investice do dopravní sítě, uvedl Schäuble v připomínkovém řízení k novele zákona o provozu na pozemních komunikacích, kterou připravuje ministerstvo dopravy.

Foto: Public Domain

 

"Vzhledem k velké poptávce po investicích musíme mít společný zájem na tom, abychom odstranili současné výjimky z uživatelských poplatků za používání dálkových komunikací," uvedl Schäuble. "Je třeba prověřit možnost rozšíření mýtného i na malá nákladní auta a na dálkové autobusy," upřesnil.

V Německu je pro nákladní dopravu zpoplatněno všech 12.800 kilometrů dálnic a 2300 kilometrů silnic prvních tříd (takzvaných Bundesstrasse), které mají dva jízdní pruhy v obou směrech. Od loňského října na nich musí platit mýtné vozy o hmotnosti přes 7,5 tuny, do té doby se vztahovalo na nákladní auta od 12 tun. Výjimku z placení mýtného mají dálkové autobusy, protože Německo chce chránit tento trh hromadné dopravy jako mladé odvětví, které se začalo rozvíjet teprve v roce 2013.

Příjmy z mýtného ročně činí zhruba 380 milionů eur (10,3 miliardy Kč), peníze jsou účelové vázány na rozvoj dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy chce od roku 2018 rozšířit mýtné na všech 41.000 kilometrů silnic první třídy v zemi, aby se řidiči nemohli vyhýbat placení mýtného tím, že budou dálniční úseky objíždět po těchto komunikacích. Zároveň ministerstvo dopravy očekává, že mu rozšíření mýtného přinese dodatečné prostředky na investice do silniční sítě.

Ministerstvo dopravy však zároveň chce zachovat současnou hranici hmotnosti 7,5 tuny pro placení mýtného. Podle úřadu by odstranění hmotnostní hranice poškodilo malé řemeslníky a náklady na výběr mýtného by byly ve srovnání s dodatečným příjmem příliš vysoké.

Německé ministerstvo dopravy chtělo zavést také dálniční mýtné pro osobní auta. Původně ho měli řidiči začít platit už letos, po sporu s Evropskou komisí však Německo odložilo zavedení poplatků pro osobní auta na neurčito. Evropská komise kritizovala, že by se německým řidičům snížila daň z vlastnictví motorového vozidla o výši ročního dálničního poplatku, takže by mýtné dopadlo pouze na cizince.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
My se snažíme hodně vytěžovat auta po celé EU od firmy https://autodopravasvoboda.cz/nase-sluzby/autodoprava/vytezovani/ vychází to pak na dopravě opravdu dobře. Jinak si je často najímáme i na klasickou přepravu, mají auto se skříní 50 m³
Vstoupit do diskuze


Související články
Ilustrativní obrázek

Gebrüder Weiss provozuje pravidelnou sběrnou železniční linku z Číny do ČR

Ilustrativní obrázek

5 tipů pro motoristy - Praktické informace i novinky, které přinesl rok 2021

Ilustrativní obrázek

Předvánoční období bude pro obchod i logistiku zátěžovým testem

Ilustrativní obrázek

Počet balíků se před Vánocemi více než zdvojnásobí a špička bude mezi 7. a 13. prosincem

Ilustrativní obrázek

Logistika v době koronavirové. Čeká nás jen zvyšování cen?



Čti více
Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza otevřela v zisku

Ilustrativní obrázek

Asie obchodovala smíšeně, výrobce čipů TSMC oznámil výsledky a očekává větší investice

Ilustrativní obrázek

Klíčové centrální banky tisknou peníze jako o závod

Ilustrativní obrázek

Německý DAX se drží nuly, SAP a Covestro zvýšily celoroční výhled

Ilustrativní obrázek

Asijský trh převážně v zeleném

Ilustrativní obrázek

Německá burza zahajuje mírným růstem

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.