Německo uvažuje o mýtném pro všechna nákladní auta

10:16 | Redakce W4T | Diskuze

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble žádá o rozšíření mýtného pro nákladní auta i na vozy o hmotnosti menší než 7,5 tuny. Usiluje také o zrušení výjimky z placení mýtného, kterou nyní mají linkové dálkové autobusy. Je to nutné kvůli zajištění prostředků pro investice do dopravní sítě, uvedl Schäuble v připomínkovém řízení k novele zákona o provozu na pozemních komunikacích, kterou připravuje ministerstvo dopravy.

Foto: Public Domain

 

"Vzhledem k velké poptávce po investicích musíme mít společný zájem na tom, abychom odstranili současné výjimky z uživatelských poplatků za používání dálkových komunikací," uvedl Schäuble. "Je třeba prověřit možnost rozšíření mýtného i na malá nákladní auta a na dálkové autobusy," upřesnil.

V Německu je pro nákladní dopravu zpoplatněno všech 12.800 kilometrů dálnic a 2300 kilometrů silnic prvních tříd (takzvaných Bundesstrasse), které mají dva jízdní pruhy v obou směrech. Od loňského října na nich musí platit mýtné vozy o hmotnosti přes 7,5 tuny, do té doby se vztahovalo na nákladní auta od 12 tun. Výjimku z placení mýtného mají dálkové autobusy, protože Německo chce chránit tento trh hromadné dopravy jako mladé odvětví, které se začalo rozvíjet teprve v roce 2013.

Příjmy z mýtného ročně činí zhruba 380 milionů eur (10,3 miliardy Kč), peníze jsou účelové vázány na rozvoj dopravní infrastruktury. Ministerstvo dopravy chce od roku 2018 rozšířit mýtné na všech 41.000 kilometrů silnic první třídy v zemi, aby se řidiči nemohli vyhýbat placení mýtného tím, že budou dálniční úseky objíždět po těchto komunikacích. Zároveň ministerstvo dopravy očekává, že mu rozšíření mýtného přinese dodatečné prostředky na investice do silniční sítě.

Ministerstvo dopravy však zároveň chce zachovat současnou hranici hmotnosti 7,5 tuny pro placení mýtného. Podle úřadu by odstranění hmotnostní hranice poškodilo malé řemeslníky a náklady na výběr mýtného by byly ve srovnání s dodatečným příjmem příliš vysoké.

Německé ministerstvo dopravy chtělo zavést také dálniční mýtné pro osobní auta. Původně ho měli řidiči začít platit už letos, po sporu s Evropskou komisí však Německo odložilo zavedení poplatků pro osobní auta na neurčito. Evropská komise kritizovala, že by se německým řidičům snížila daň z vlastnictví motorového vozidla o výši ročního dálničního poplatku, takže by mýtné dopadlo pouze na cizince.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Očekávané události: Indexy výrobních cen (ČR), CPI (SRN), indexy importních cen (USA)

Ilustrativní obrázek

Tempo německého hospodářství se zpomalilo na 1,5 procenta

Ilustrativní obrázek

SRN: Tempo růstu HDP v Německu zpomalilo přesně dle očekávání, deficit VF na HDP se zvýšil na 1,7 %

Ilustrativní obrázek

Britští poslanci smlouvu o brexitu podle všeho napoprvé neschválí

Ilustrativní obrázek

Eurozóna: Index nákupních manažerů Markit v prosinci v souladu s odhady beze změny na 51,4

Ilustrativní obrázek

Očekávané události: Indexy nákupních manažerů (ČR, Německo, EMU, USA)



Čti více
Ilustrativní obrázek

Americké indexy v pátek v kladném teritoriu

Ilustrativní obrázek

Pražská burza zakončila týden růstově

Ilustrativní obrázek

V roce 2019 posílí česká koruna, zdraží komodity a uspějí nové startupy

Ilustrativní obrázek

Pražská burza v plusu

Ilustrativní obrázek

Asijsko - pacifické indexy posílily po nadějných zprávach ohledně vyjednávání mezi USA a Čínou

Ilustrativní obrázek

Americké indexy obrátily do zelených čísel.

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.