Německé automobilky mají problém: Angela Merkelová je "naštvaná a rozčílená" kvůli jejich podvodům

12:30 | fa ra | Diskuze

Německá kancléřka Angela Merkelová (CDU) je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech, která se týkají měření emisí. Merkelová to dnes řekla v živě přenášeném rozhovoru s deníkem Bild.

Ilustrační foto
Foto: PD-USGov+redakce

Výrobci automobilů, kteří jsou ve spolkové republice považováni za páteř průmyslu, čelí v poslední době několika problémům. Jedním z nich je to, že drtivá většina jejich dieselových aut, včetně těch nových, produkuje ve skutečném provozu výrazně více emisí oxidů dusíku než při laboratorních testech - v některých případech i zhruba dvacetkrát tolik.

"Nečekala bych, že budou nejasnosti v emisních testech takovým způsobem využívány. To není v pořádku a jsem kvůli tomu také naštvaná a velmi rozčílená," řekla dnes Merkelová. I proto chce vůči automobilkám, které podle ní udělaly velké chyby a přišly o důvěru, postupovat tvrdě.

Na podzim by se tak měl uskutečnit druhý dieselový summit, na němž se prověří, jaké výsledky přinesly aktuální kroky německých automobilek. Ty se na prvním podobném summitu zavázaly, že upraví software u 2,8 milionu dieselových aut tak, aby v průměru až o 30 procent snížily jejich emise oxidů dusíku. Dalších 2,5 milionu vozů musí už na základě dřívějších rozhodnutí upravit koncern Volkswagen. Dohoda počítá i s příspěvky automobilového průmyslu do fondu vlády na udržitelnou mobilitu ve městech nebo s pobídkami pro nákup nových aut.

Merkelová, která se na rozdíl od prvního summitu toho druhého chystá zúčastnit, dnes také vyjádřila přesvědčení, že by nebylo spravedlivé, aby přední manažeři automobilek na konci roku dostali vysoké bonusy. Konečné rozhodnutí je podle ní ale na automobilkách.

Kritici německé kancléřky tvrdí, že vůči automobilkám měla postupovat tvrději mnohem dříve, ne až nyní, když je spolková republika uprostřed kampaně před parlamentními volbami. Byla to podle nich právě Merkelová, kdo ve Spojených státech i v Evropské unii v minulosti lobboval za mírnější emisní normy.

Nyní musejí auta emisní normy splňovat pouze v laboratoři. Emisními testy ve skutečném provozu budou nové modely vozů procházet až od letošního září.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Daimler snížil celoroční výhled; hlavním důvodem jsou čínská cla

Ilustrativní obrázek

Elon Musk: Umístit Gigafactory v Německu by mělo smysl

Ilustrativní obrázek

Volkswagen souhlasí s pokutou 1 mld. EUR od německé prokuratury kvůli emisnímu podvodu

Ilustrativní obrázek

Esúvečka válcují konkurenci. A bude to tak i dál

Ilustrativní obrázek

Americká cla se nás dotknou v segmentu železnic, uvedla mluvčí Třineckých železáren

Ilustrativní obrázek

Volkswagen v Rusku svolává kvůli tažnému oku vozy Polo a Rapid



Čti více
Ilustrativní obrázek

Americké akcie uzavřely poslední obchodní seanci týdne smíšeně

Ilustrativní obrázek

Americké banky zvládly první kolo stress testů Fedu

Ilustrativní obrázek

Kartel OPEC rozhodl. Ropa bude drahá

Ilustrativní obrázek

Skupina ČEZ rozhoduje o rozdělení zisku. Akcionáře potěší vysokou dividendou

Ilustrativní obrázek

Internetoví giganti kritizují Evropskou komisi

Ilustrativní obrázek

Internetové maloobchody mají v USA vybírat prodejní daně

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.