Německé automobilky mají problém: Angela Merkelová je "naštvaná a rozčílená" kvůli jejich podvodům

21.08.2017 12:30 | fa ra | Diskuze

Německá kancléřka Angela Merkelová (CDU) je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech, která se týkají měření emisí. Merkelová to dnes řekla v živě přenášeném rozhovoru s deníkem Bild.

Ilustrační foto
Foto: PD-USGov+redakce

Výrobci automobilů, kteří jsou ve spolkové republice považováni za páteř průmyslu, čelí v poslední době několika problémům. Jedním z nich je to, že drtivá většina jejich dieselových aut, včetně těch nových, produkuje ve skutečném provozu výrazně více emisí oxidů dusíku než při laboratorních testech - v některých případech i zhruba dvacetkrát tolik.

"Nečekala bych, že budou nejasnosti v emisních testech takovým způsobem využívány. To není v pořádku a jsem kvůli tomu také naštvaná a velmi rozčílená," řekla dnes Merkelová. I proto chce vůči automobilkám, které podle ní udělaly velké chyby a přišly o důvěru, postupovat tvrdě.

Na podzim by se tak měl uskutečnit druhý dieselový summit, na němž se prověří, jaké výsledky přinesly aktuální kroky německých automobilek. Ty se na prvním podobném summitu zavázaly, že upraví software u 2,8 milionu dieselových aut tak, aby v průměru až o 30 procent snížily jejich emise oxidů dusíku. Dalších 2,5 milionu vozů musí už na základě dřívějších rozhodnutí upravit koncern Volkswagen. Dohoda počítá i s příspěvky automobilového průmyslu do fondu vlády na udržitelnou mobilitu ve městech nebo s pobídkami pro nákup nových aut.

Merkelová, která se na rozdíl od prvního summitu toho druhého chystá zúčastnit, dnes také vyjádřila přesvědčení, že by nebylo spravedlivé, aby přední manažeři automobilek na konci roku dostali vysoké bonusy. Konečné rozhodnutí je podle ní ale na automobilkách.

Kritici německé kancléřky tvrdí, že vůči automobilkám měla postupovat tvrději mnohem dříve, ne až nyní, když je spolková republika uprostřed kampaně před parlamentními volbami. Byla to podle nich právě Merkelová, kdo ve Spojených státech i v Evropské unii v minulosti lobboval za mírnější emisní normy.

Nyní musejí auta emisní normy splňovat pouze v laboratoři. Emisními testy ve skutečném provozu budou nové modely vozů procházet až od letošního září.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

ABB nainstaluje na německých dálnicích 117 dobíjecích stanic pro elektromobily

Moody's očekává pokles prodejů automobilů ve Spojených státech

Na téměř 1000 se zvýšil počet lidí v ČR, kteří chtějí žalovat Volkswagen a Škodu Auto kvůli dieselgate

Ilustrační foto

Nošovická automobilka začala vyrábět svůj nejvýkonnější vůz Hyundai i30 N

Ilustrační foto

Škoda Auto a Volkswagen čelí žalobě dalších šesti stovek zákazníků z ČR

Ilustrační foto

Největší evropský autoklub ADAC požaduje miliardy po Volkswagenu kvůli dieselgate



Čti více

Ekvádor se podle resortního ministra podřídí rozhodnutí většiny členů OPEC

Podle Uniper žádná nabídková cena z Fortum dosud nepřišla

Italská UniCredit naznačila zájem fúzovat s německou Commerzbank

Odboráři Škody Auto budou při nadcházejícím kolektivním vyjednávání požadovat dvouciferný růst mezd

České Liftago plánuje expanzi do zahraničí

Google koupil část divize chytrých telefonů HTC

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.