Německé automobilky mají problém: Angela Merkelová je "naštvaná a rozčílená" kvůli jejich podvodům

21.08.2017 12:30 | fa ra | Diskuze

Německá kancléřka Angela Merkelová (CDU) je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech, která se týkají měření emisí. Merkelová to dnes řekla v živě přenášeném rozhovoru s deníkem Bild.

Ilustrační foto
Foto: PD-USGov+redakce

Výrobci automobilů, kteří jsou ve spolkové republice považováni za páteř průmyslu, čelí v poslední době několika problémům. Jedním z nich je to, že drtivá většina jejich dieselových aut, včetně těch nových, produkuje ve skutečném provozu výrazně více emisí oxidů dusíku než při laboratorních testech - v některých případech i zhruba dvacetkrát tolik.

"Nečekala bych, že budou nejasnosti v emisních testech takovým způsobem využívány. To není v pořádku a jsem kvůli tomu také naštvaná a velmi rozčílená," řekla dnes Merkelová. I proto chce vůči automobilkám, které podle ní udělaly velké chyby a přišly o důvěru, postupovat tvrdě.

Na podzim by se tak měl uskutečnit druhý dieselový summit, na němž se prověří, jaké výsledky přinesly aktuální kroky německých automobilek. Ty se na prvním podobném summitu zavázaly, že upraví software u 2,8 milionu dieselových aut tak, aby v průměru až o 30 procent snížily jejich emise oxidů dusíku. Dalších 2,5 milionu vozů musí už na základě dřívějších rozhodnutí upravit koncern Volkswagen. Dohoda počítá i s příspěvky automobilového průmyslu do fondu vlády na udržitelnou mobilitu ve městech nebo s pobídkami pro nákup nových aut.

Merkelová, která se na rozdíl od prvního summitu toho druhého chystá zúčastnit, dnes také vyjádřila přesvědčení, že by nebylo spravedlivé, aby přední manažeři automobilek na konci roku dostali vysoké bonusy. Konečné rozhodnutí je podle ní ale na automobilkách.

Kritici německé kancléřky tvrdí, že vůči automobilkám měla postupovat tvrději mnohem dříve, ne až nyní, když je spolková republika uprostřed kampaně před parlamentními volbami. Byla to podle nich právě Merkelová, kdo ve Spojených státech i v Evropské unii v minulosti lobboval za mírnější emisní normy.

Nyní musejí auta emisní normy splňovat pouze v laboratoři. Emisními testy ve skutečném provozu budou nové modely vozů procházet až od letošního září.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrační foto

Volkswagen zvýšil výhled očekávaných tržeb i zisku

Volkswagen v říjnu dodal zákazníkům 940.800 vozů

Ilustrační foto

Volkswagen čelil razii německých úřadů, zajímaly se o vysoké odměny pro šéfa odborů

Ilustrační foto

MAN bude modernizovat své továrny za 2,4 miliardy eur

Volkswagen plánuje investovat 653 milionů USD do argentinského závodu

Ilustrační foto

Škoda Karoq uspěla v testu bezpečnosti, od Euro NCAP získala pět hvězdiček



Čti více
Ilustrační foto

CPI nakoupila pozemky v Praze, plánuje výstavbu bytů

Ilustrační foto

Hackeři ukradli desítky milionů údajů zákazníků a řidičů Uberu

BlackRock dále snížila podíl v MONETA Money Bank

Amazon.com oznámil snížení ceny u služeb IoT AWS

Salesforce.com hlásí o 0,02 USD vyšší kvartální EPS

GameStop hlásí o 0,11 USD vyšší kvartální EPS

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.