Německé automobilky mají problém: Angela Merkelová je "naštvaná a rozčílená" kvůli jejich podvodům

12:30 | fa ra | Diskuze

Německá kancléřka Angela Merkelová (CDU) je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech, která se týkají měření emisí. Merkelová to dnes řekla v živě přenášeném rozhovoru s deníkem Bild.

Ilustrační foto
Foto: PD-USGov+redakce

Výrobci automobilů, kteří jsou ve spolkové republice považováni za páteř průmyslu, čelí v poslední době několika problémům. Jedním z nich je to, že drtivá většina jejich dieselových aut, včetně těch nových, produkuje ve skutečném provozu výrazně více emisí oxidů dusíku než při laboratorních testech - v některých případech i zhruba dvacetkrát tolik.

"Nečekala bych, že budou nejasnosti v emisních testech takovým způsobem využívány. To není v pořádku a jsem kvůli tomu také naštvaná a velmi rozčílená," řekla dnes Merkelová. I proto chce vůči automobilkám, které podle ní udělaly velké chyby a přišly o důvěru, postupovat tvrdě.

Na podzim by se tak měl uskutečnit druhý dieselový summit, na němž se prověří, jaké výsledky přinesly aktuální kroky německých automobilek. Ty se na prvním podobném summitu zavázaly, že upraví software u 2,8 milionu dieselových aut tak, aby v průměru až o 30 procent snížily jejich emise oxidů dusíku. Dalších 2,5 milionu vozů musí už na základě dřívějších rozhodnutí upravit koncern Volkswagen. Dohoda počítá i s příspěvky automobilového průmyslu do fondu vlády na udržitelnou mobilitu ve městech nebo s pobídkami pro nákup nových aut.

Merkelová, která se na rozdíl od prvního summitu toho druhého chystá zúčastnit, dnes také vyjádřila přesvědčení, že by nebylo spravedlivé, aby přední manažeři automobilek na konci roku dostali vysoké bonusy. Konečné rozhodnutí je podle ní ale na automobilkách.

Kritici německé kancléřky tvrdí, že vůči automobilkám měla postupovat tvrději mnohem dříve, ne až nyní, když je spolková republika uprostřed kampaně před parlamentními volbami. Byla to podle nich právě Merkelová, kdo ve Spojených státech i v Evropské unii v minulosti lobboval za mírnější emisní normy.

Nyní musejí auta emisní normy splňovat pouze v laboratoři. Emisními testy ve skutečném provozu budou nové modely vozů procházet až od letošního září.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

V Německu výrazně klesl prodej nových naftových aut

Ilustrativní obrázek

Evropská komise dnes udělila pokuty v objemu téměř 14 miliard korun za kartelové dohody

Ilustrativní obrázek

Volkswagen uzavřel dohodu s odboráři, od května zvýší mzdy o 4,3 procenta

Ilustrativní obrázek

Otevře německý soud cestu k zákazu jízdy naftových aut?

Ilustrativní obrázek

General Motors chce zachránit svá jihokorejská aktiva. Investuje miliardy dolarů a situaci řeší se Soulem

Ilustrativní obrázek

Audi zřídí v Maďarsku výzkumné a vývojové centrum za 6,15 miliardy forintů



Čti více
Ilustrativní obrázek

Czech Coal Pavla Tykače hodlá na evropském energetickém trhu investovat 25 miliard korun

Ilustrativní obrázek

Globální prodeje chytrých telefonů mají za sebou první čtvrtletní pokles

Ilustrativní obrázek

Akcie na pražské burze dnes odepsaly více jak čtvrt procenta

Ilustrativní obrázek

Člen představenstva Electronic Arts prodal akcie společnosti v hodnotě 900 000 USD

Ilustrativní obrázek

Trh s audioknihami v ČR vzrostl v minulém roce o 14 %

Ilustrativní obrázek

Zaplatili byste za předplatné sociální sítě Facebook?

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.