Německá vláda údajně věděla o manipulaci s emisemi u Volkswagenu několik let

27.08.2016 20:42 | fa ra | Diskuze

S údaji o emisích naftových aut nemanipulovala pouze německá automobilka Volkswagen, ale i další výrobci. Německá vláda přitom byla na tyto manipulace upozorněna už v roce 2010.

Foto: Public Domain

Podle listu Süddeutsche Zeitung to tvrdí odborníci, které o stanovisko ke skandálu kolem emisí požádal německý parlament.

Denis Pöhler z univerzity v Heidelbergu například hovoří o manipulaci u téměř všech výrobců naftových aut. Upozorňuje, že nejpozději v roce 2010 bylo díky jedné tehdejší studii známo, že motory moderních naftových vozů jsou nastaveny tak, aby dodržovaly limity pro emise oxidů dusíku pouze při oficiálních měřeních v laboratorních podmínkách.

Podle Pöhlera muselo být německým úřadům po několik let "zjevné", že emise naftových vozů se v reálném silničním provozu výrazně liší od oficiálních údajů. To podle Süddeutsche Zeitung ukazuje, že stát v této záležitosti selhal.

Šéf technického centra německého autoklubu ADAC Reinhard Kolke ke svému stanovisku pro parlament přiložil dopis, který ADAC v červnu 2010 zaslal německému ministerstvu životního prostředí. Autoklub v dopisu důrazně varuje, že neustálé zpřísňování emisních limitů u naftových aut neplní svůj účel, protože motory jsou nastavovány tak, že při reálném provozu vypouštějí mnohem více škodlivin než při oficiálních měřeních.

"Obrázek, který odborníci vykreslují, je naprosto jasný," uvedl poslanec za Zelené Oliver Krischer. Odborníci podle něj potvrzují "organizované selhání státu". Krischer přitom již dříve kritizoval vládu za to, že léta tolerovala nadměrné hodnoty emisí a nic proti nim nepodnikla.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových automobilů, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Německo chce po aféře dieselgate zřídit nový úřad pro testování emisí

Ilustrační foto

Vedení Volkswagenu ustoupilo na Slovensku odborářům, výroba je obnovena

Ilustrační foto

Odbory a vedení bratislavské továrny Volkswagenu se dohodly, stávka končí

Ilustrační foto

Odbory a vedení bratislavské továrny Volkswagenu jsou blízko uzavření dohody

Ilustrační foto

Stávka v bratislavské továrně Volkswagenu pokračuje

VW se neodvolá proti dvěma rozhodnutím v německé kauze „dieselgate“



Čti více

Jakub Skryja z Verdi Capital: Kvůli levným penězům se dnes investuje do čehokoli a všichni nemohou uspět

Nejvyšší kanadský soud požaduje po Googlu celosvětovou deindexaci společnosti Datalink z vyhledávače

V Británii byly u Starbucks, Caffe Nero a Costa Coffee v ledu nalezeny fekální bakterie

Společnost Uber čelí dalšímu obvinění

Pražská burza dnes nepatrně posílila

Portugalsko může předčasně splatit dluh u MMF

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.