Německá ministryně životního prostředí: Německo musí více podporovat rozvoj elektromobilů

13:59 | Redakce W4T | Diskuze

Německo musí více podporovat rozvoj elektromobilů, pokud chce splnit cíle pro omezení emisí oxidu uhličitého (CO2), k nimž se zavázalo tento měsíc na konferenci v Paříži. V rozhovoru pro nejnovější vydání týdeníku Der Spiegel to řekla ministryně životního prostředí Barbara Hendricksová. Vyzvala také ke zpřísnění emisních norem pro spalovací motory.

Foto: Public Domain

 

 

Podle Hendricksové by Německo mělo do roku 2050 snížit své emise CO2 o 95 procent proti úrovni roku 1990. "Elektřina z obnovitelných zdrojů brzy bude tvořit páteř naší energetiky. Budeme se ale muset zasadit i o větší nasazení elektřiny v oblastech, kde se dosud využívají hlavně ropa a plyn, například v dopravě," uvedla ministryně.

Vyzvala ke stanovení přísnějších emisních limitů pro spalovací motory. "Současné hodnoty platí do roku 2020. A v dalším desetiletí bude samozřejmě horní hranice pro emise CO2 nižší," řekla.

Podle Hendricksové však stát musí usilovat o postupný odklon řidičů od klasických motorů a o větší rozšíření vozů s elektrickým pohonem. "Musíme elektromobilitu více podporovat, zavést nákupní pobídky pro tato auta," řekla. "Na jedné straně potřebujeme daňové zvýhodnění pro auta používaná ve firmách. A potřebujeme i nákupní prémie pro fyzické osoby," doplnila.

Na stanovení přesné výše nákupní prémie nebo daňového zvýhodnění se podle Hendricksové musí dohodnout ministerstva financí a dopravy. Sama navrhuje, aby lidé, kteří si elektromobil koupí, dostali od státu zpět zhruba 5000 eur (135.000 Kč).

Po německých silnicích v současnosti jezdí desítky tisíc aut s čistě elektrickým a kolem 100.000 vozů s hybridním pohonem. Podle odborníků už je prakticky vyloučeno, aby se podařilo naplnit vládní plán, podle něhož má být do roku 2020 v zemi provozováno milion elektromobilů.

Od nákupu elektrických vozidel Němce odrazuje především vysoká pořizovací cena aut. Například model Volkswagen Up! s čistě elektrickým motorem stojí 27.000 eur (730.000 Kč), zatímco v benzinové verzi je jeho cena třetinová.

Řidičům vadí i malá dojezdová vzdálenost elektrických aut, baterie vydrží v průměru na 150 kilometrů jízdy. V zemi navíc není dostatečně hustá síť dobíjecích stanic, problematická je situace zejména mimo velká města. V Německu se v současnosti nachází jenom stovka rychlonabíjecích míst pro elektrické vozy, kde je možné nabít baterie do jedné hodiny. Dalších zhruba 4800 nabíjecích stanic v zemi umožňuje výrazně pomalejší nabití baterií.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Události v EU - ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Ilustrativní obrázek

Ford říká, že do konce roku 2022 by měl podíl elektrovozů na jeho dodávkách do Evropy dosáhnout 55 %

Ilustrativní obrázek

MONETA Money Bank otevřela první veřejnou nabíjecí stanici pro elektromobily

Ilustrativní obrázek

Renault se chystá spolupracovat na elektromobilitě s čínskou společností JMEV

Ilustrativní obrázek

Lidl a Kaufland díky dohodě s VW nabídne nabíjení elektromobilů

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza posiluje ve středeční ráno



Čti více
Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k cenám pohonných hmot a ropy

Ilustrativní obrázek

Ozvěny trhu: Dolar kvůli Fedu slábne, ECB nekontruje

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k cenám pohonných hmot a ropy

Ilustrativní obrázek

Elliott Management je údajně proti plánovanému převzetí těžaře ropy Noble Energy společností Chevron

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS ke zlatu

Ilustrativní obrázek

Očekávaný růst ceny lithia i podpora ze strany EU může představovat pro Česko a ČEZ ohromnou investiční příležitost

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.