Německá ministryně životního prostředí: Německo musí více podporovat rozvoj elektromobilů

13:59 | Redakce W4T | Diskuze

Německo musí více podporovat rozvoj elektromobilů, pokud chce splnit cíle pro omezení emisí oxidu uhličitého (CO2), k nimž se zavázalo tento měsíc na konferenci v Paříži. V rozhovoru pro nejnovější vydání týdeníku Der Spiegel to řekla ministryně životního prostředí Barbara Hendricksová. Vyzvala také ke zpřísnění emisních norem pro spalovací motory.

Foto: Public Domain

 

 

Podle Hendricksové by Německo mělo do roku 2050 snížit své emise CO2 o 95 procent proti úrovni roku 1990. "Elektřina z obnovitelných zdrojů brzy bude tvořit páteř naší energetiky. Budeme se ale muset zasadit i o větší nasazení elektřiny v oblastech, kde se dosud využívají hlavně ropa a plyn, například v dopravě," uvedla ministryně.

Vyzvala ke stanovení přísnějších emisních limitů pro spalovací motory. "Současné hodnoty platí do roku 2020. A v dalším desetiletí bude samozřejmě horní hranice pro emise CO2 nižší," řekla.

Podle Hendricksové však stát musí usilovat o postupný odklon řidičů od klasických motorů a o větší rozšíření vozů s elektrickým pohonem. "Musíme elektromobilitu více podporovat, zavést nákupní pobídky pro tato auta," řekla. "Na jedné straně potřebujeme daňové zvýhodnění pro auta používaná ve firmách. A potřebujeme i nákupní prémie pro fyzické osoby," doplnila.

Na stanovení přesné výše nákupní prémie nebo daňového zvýhodnění se podle Hendricksové musí dohodnout ministerstva financí a dopravy. Sama navrhuje, aby lidé, kteří si elektromobil koupí, dostali od státu zpět zhruba 5000 eur (135.000 Kč).

Po německých silnicích v současnosti jezdí desítky tisíc aut s čistě elektrickým a kolem 100.000 vozů s hybridním pohonem. Podle odborníků už je prakticky vyloučeno, aby se podařilo naplnit vládní plán, podle něhož má být do roku 2020 v zemi provozováno milion elektromobilů.

Od nákupu elektrických vozidel Němce odrazuje především vysoká pořizovací cena aut. Například model Volkswagen Up! s čistě elektrickým motorem stojí 27.000 eur (730.000 Kč), zatímco v benzinové verzi je jeho cena třetinová.

Řidičům vadí i malá dojezdová vzdálenost elektrických aut, baterie vydrží v průměru na 150 kilometrů jízdy. V zemi navíc není dostatečně hustá síť dobíjecích stanic, problematická je situace zejména mimo velká města. V Německu se v současnosti nachází jenom stovka rychlonabíjecích míst pro elektrické vozy, kde je možné nabít baterie do jedné hodiny. Dalších zhruba 4800 nabíjecích stanic v zemi umožňuje výrazně pomalejší nabití baterií.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza posiluje ve středeční ráno

Ilustrativní obrázek

Frankfurtské akcie klesají

Ilustrativní obrázek

Předseda dozorčí rady Volkswagenu varuje před vysokou cenou elektromobility

Ilustrativní obrázek

Volkswagen bude v USA investovat 800 mil. USD do továrny na elektromobily

Ilustrativní obrázek

Investice VW ve výši 30bn EUR není dostatečná pro splnění emisních cílů EU

Ilustrativní obrázek

Volkswagen chce v roce 2026 přestat vyrábět vozy se spalovacími motory



Čti více
Ilustrativní obrázek

OPEC snížil prognózu poptávky po ropě v roce 2019

Ilustrativní obrázek

Ropa posiluje po incidentu v Ománském zálivu

Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k vývoji cen pohonných hmot a ropy 13.6.2019

Ilustrativní obrázek

Brouillete: USA budou držet celkovou produkci ropy kolem 12 mbd a možná ji navýší až na 13 mbd

Ilustrativní obrázek

Rusko masivně nakupuje zlato

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.