Nejvíce e-shopů v Česku vzniká v lednu, až dvaapůlkrát více než jindy

15:15 | E V | Diskuze

Podle údajů společnosti Shoptet, největšího českého poskytovatele e-shopových řešení, přibývá nejvíce nových internetových obchodů vždy začátkem roku.

Ilustrativní obrázek
Foto: buffaloo

A to zhruba dvaapůlkrát více než v jiných měsících. Mezi jejich zakladateli převažují muži nad ženami, jejich podíl činí 63 %. Nové e-shopy nejčastěji prodávají oblečení a doplňky (18 %). Za lednovým trendem mohou stát předsevzetí, vidina nového začátku i prolínání státních svátků.

Nový rok – nové já. Podle údajů společnosti Shoptet vyplývá, že podnikatelé považují podmínky začínajícího kalendářního roku za nejpříznivější pro založení nového e-shopu. Ze statistik vyplývá, že v lednu si zakládá e-shop zhruba dvaapůlkrát více lidí než v ostatních měsících. „Leden znamená pro zakladatele e-shopů start s čistým štítem a snazší plánování. Co do počtu nově vznikajících obchodů překonává i letní období, kdy mají majitelé nejlepší podmínky pro přípravu na předvánoční prodej,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

 

E-shopy častěji zakládají muži

Oproti období, kdy začínající e-shopaři nové obchody teprve testují, se jich ostrého spuštění dočká zhruba desetina. „Data pro jednotlivé měsíce dopočítáváme zpětně, protože založení e-shopu klientům trvá v průměru třicet až čtyřicet dnů,“ vysvětluje Miroslav Uďan. Ze statistik také mimo jiné vyplývá, že v zakládání internetových obchodů převažují muži oproti ženám, a to v 63 % případů.

 

Začátkem roku přibývá obchodů s oblečením

Obchody vznikající v lednu se nejčastěji specializují na prodej oblečení a doplňků. V přehledu letos nejčastěji založených e-shopů činí jejich podíl 18 %. Neobvyklé ale nejsou ani e-shopy se zaměřením na potřeby pro domácnost a zahradu (8 %), potraviny (8 %), anebo kosmetiku a parfémy (5 %). Mezi nejprodávanějšími produkty na internetu však zůstává spotřební elektronika.

 

V online nákupech vedou velká města

Z dat společnosti Shoptet za celý loňský rok také vyplývá, že téměř 70 % veškerého zboží prodávají e-shopy se sídlem v Praze. Po hlavním městě následuje Brno (8 %) s Ostravou (6 %), značný podíl online prodejů připadá také Jihočeskému kraji (3 %). „V uplynulém roce se množství e-shopů meziročně navýšilo o tři a půl procenta. Česká e-commerce je stále na vzestupu a nadále se rozvíjí, podobný nárůst proto očekáváme i v letošním roce,“ dodává Miroslav Uďan.

Zdroj:Roman Macháček, Dark Side a.s.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Výpadky v dodávkách zboží pociťuje 40 % českých e-shopů, některé evidují až třetinový pokles obratu

Ilustrativní obrázek

Jaké nástrahy čekají e-shopy při expanzi do zahraničí?

Ilustrativní obrázek

Trh e-commerce se sbližuje s offlinem.

Ilustrativní obrázek

Češi loni v e-shopech utratili rekordních 161 miliard

Ilustrativní obrázek

České e-shopy a Vánoce

Ilustrativní obrázek

Nespalte se při on-line nákupech



Čti více
Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifické indexy se vyvíjejí smíšeně při čtvrteční seanci

Ilustrativní obrázek

Index Dow Jones uzavírá středeční seanci ztrátou -4,44%

Ilustrativní obrázek

Německé akcie ztrácí přes 3 %

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.