Nejvěrnější zákazníky mají v Česku internetové obchody, které prodávají knihy, hry a filmy

12:30 | fa ra | Diskuze

Každý čtvrtý zákazník e-shopů nakupuje pravidelně ve svém oblíbeném.

Foto: Web4Trader

Vyplývá to ze studie srovnávače cen Heureka.cz pro konferenci E-Bussiness Forum. Akční nabídky v e-shopech využívají Češi především při nákupu nábytku, vybavení pro zahradu a byt, nebo při nákupu kosmetiky a léků.

Muži jsou podle studie věrnější zákazníci než ženy. V oblíbených internetových obchodech jich nakupuje opakovaně 27 procent, žen pětina. "Ženy častěji než muži uváděly, že je pro ně důležitější cena nabídky než to, z jakého ji vyberou e-shopu," uvedl Tomáš Braverman z Heureka.cz.

Zajímavé rozdíly jsou navíc napříč kategoriemi. Přibližně třetina zákazníků opakovaně kupuje v oblíbených e-shopech filmy, knihy, hry, počítače, ale i módu, jídlo a nápoje. "To často souvisí s povahou sortimentu - čím častěji nákupy opakujeme, tím větší máme tendenci využívat své oblíbené e-shopy. Naopak nejméně věrní jsme při nákupu, vybavení pro dům a zahradu nebo dětského zboží," dodal Braverman.

Ze studie dál vyplývá, že jen třetina zákazníků, kteří si plánují v dané kategorii pořídit zboží, má jasnou představu o tom, který produkt a jaké značky zakoupí. Zbylé dvě třetiny se nechají ovlivnit reklamou nebo doporučením obchodníka. Nejjasnější představu o konkrétním zboží mají lidé při nákupu knížek nebo kosmetiky.

Čtvrtina uživatelů chodí do e-shopů jen hledat inspiraci. Nabídky z reklamních emailů e-shopů využívá 88 procent uživatelů. Nejlépe cílí newslettery obchodníci se zbožím z kategorie dům a zahrada, zde využívá slevy z newsletterů 92 procent uživatelů. Newslettery častěji odebírají zákazníci starší 50 let.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

V ČR se od 1.6. zavádí až tříměsíční volno na ošetřování blízkých

Ilustrativní obrázek

Řidiči se do Rakouska dostanou po dálnici nejdříve za deset let

Ilustrativní obrázek

Česká republika bude moci v letech 2021–2027 čerpat z kohezních fondů 17,8 miliardy korun

Ilustrativní obrázek

Reklamní trh v České republice vzroste do roku 2020 podle odhadů o 11 %

Ilustrativní obrázek

Evropská komise bude postupně zveřejňovat návrhy ve víceletém rozpočtu EU

Ilustrativní obrázek

Analýza: Dvě třetiny tuzemských e-shopů nejsou připraveny na GDPR



Čti více
Ilustrativní obrázek

Americké indexy uzavřely páteční seanci v mírném záporu

Ilustrativní obrázek

Německý DAX v závěru týdne stáhly do záporu banky

Ilustrativní obrázek

Moneta neočekává, že nová doporučení ČNB budou mít vliv na vývoj poskytovaných hypotečních úvěrů

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.