Nejvěrnější zákazníky mají v Česku internetové obchody, které prodávají knihy, hry a filmy

01.10.2016 12:30 | fa ra | Diskuze

Každý čtvrtý zákazník e-shopů nakupuje pravidelně ve svém oblíbeném.

Foto: Web4Trader

Vyplývá to ze studie srovnávače cen Heureka.cz pro konferenci E-Bussiness Forum. Akční nabídky v e-shopech využívají Češi především při nákupu nábytku, vybavení pro zahradu a byt, nebo při nákupu kosmetiky a léků.

Muži jsou podle studie věrnější zákazníci než ženy. V oblíbených internetových obchodech jich nakupuje opakovaně 27 procent, žen pětina. "Ženy častěji než muži uváděly, že je pro ně důležitější cena nabídky než to, z jakého ji vyberou e-shopu," uvedl Tomáš Braverman z Heureka.cz.

Zajímavé rozdíly jsou navíc napříč kategoriemi. Přibližně třetina zákazníků opakovaně kupuje v oblíbených e-shopech filmy, knihy, hry, počítače, ale i módu, jídlo a nápoje. "To často souvisí s povahou sortimentu - čím častěji nákupy opakujeme, tím větší máme tendenci využívat své oblíbené e-shopy. Naopak nejméně věrní jsme při nákupu, vybavení pro dům a zahradu nebo dětského zboží," dodal Braverman.

Ze studie dál vyplývá, že jen třetina zákazníků, kteří si plánují v dané kategorii pořídit zboží, má jasnou představu o tom, který produkt a jaké značky zakoupí. Zbylé dvě třetiny se nechají ovlivnit reklamou nebo doporučením obchodníka. Nejjasnější představu o konkrétním zboží mají lidé při nákupu knížek nebo kosmetiky.

Čtvrtina uživatelů chodí do e-shopů jen hledat inspiraci. Nabídky z reklamních emailů e-shopů využívá 88 procent uživatelů. Nejlépe cílí newslettery obchodníci se zbožím z kategorie dům a zahrada, zde využívá slevy z newsletterů 92 procent uživatelů. Newslettery častěji odebírají zákazníci starší 50 let.

Zdroj:čtk
Líbil se vám tento článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Standard & Poor's potvrdila ratingy České republiky

Česká republika by měla být spojnicí mezi V4 a EU

Izraelské znalosti úsporného využívání vody v zemědělství je možno aplikovat i v ČR

Šéf komise, co se zabývá Babišem a Přibilem: Svoboda médií už tu zase pokulhává. Svými vstupy dokonce možná narušují svobodnou politickou soutěž

Analytici z Goldman Sachs zvýšili doporučení pro akcie Wal-Mart Stores Inc.



Čti více

Dceřiná společnost amerického Wal-Mart má zájem o B&M

Ilustrační foto

Vanilka je nové zlato: Cena letí strmě nahoru, kuchaři jí přestávají používat

Ilustrační foto

Ropou znečištěná voda ovlivňuje chování ryb, ty pak činí hloupá rozhodnutí

Portál Web4Trader používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.