Návštěvnost online lékáren násobně převyšuje nápor z Vánoc i Black Friday

12:35 | E V | Diskuze

Osobní návštěvy lékáren jsou v těchto dnech zdravotně rizikové.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

Zákazník se často musí potýkat s dlouhými frontami, a co je nejdůležitější, nedostatkem žádaného léku či tolik potřebné roušky nebo respirátoru. Nejen proto se drtivá většina Čechů uchyluje v těchto dnech k využití online lékáren. Celkový počet kliků (https požadavků) u největších online lékáren za den aktuálně roste o desítky milionů a většinou je i násobně vyšší než v období Vánoc a Black Friday.

České online lékárny doslova praskají ve švech. Za své hovoří i statistiky, které uveřejňuje datové centrum vshosting~, které provozuje 2 ze 3 největších online lékáren v České republice. “Největší tuzemské online lékárny zaznamenávají v průběhu roku průměrně několik stovek požadavků za sekundu pro jeden den. Mírně se to zvedá s příchodem zimního období a pochopitelně s nástupem například chřipkové epidemie” uvádí Damir Špoljarič, CEO společnosti vshosting~ a pokračuje: “Příchodem koronaviru do ČR se průměrná návštěvnost zvedla cca trojnásobně a na této hodnotě se drží již třetím týdnem.” Nápor na největší české lékárny v současné době převyšuje návštěvnost u celé řady velkých e-shopů v době jejich špičky, kterou zde představují zejména Vánoce, ale především nákupní horečka v podobě oblíbené akce Black Friday.

Příkladem je následující graf: 

Graf požadavků na server jedné ze tří největších českých online lékáren

Průměrný počet kliků (https požadavků) v období cca od ledna do listopadu činí u této lékárny zhruba 400 za vteřinu pro jeden den. K navýšení dochází v období Black Friday a Vánoc, kdy se hodnota zvýší na průměrných 550 kliků za vteřinu, což je nárůst o 37,5 %. Při současném provozu ovšem počty kliků dosahují téměř 1600 za vteřinu, což představuje trojnásobně vyšší provoz. To znamená, že počty kliků se aktuálně snadno vyšplhají i přes sto milionů denně.

Extrémní nápor na servery má ale společnost vshosting~ pojištěný a její klienti se bát nemusí. “V našich skladech jsme i na takové situace připraveni a disponujeme stovkami kusů hardware, v čele s náhradními servery. I přes to, že máme maximum našich procesů automatizovaných, v rámci třísměnného provozu máme neustále na příslušných místech administrátory a techniky schopné reagovat do 60 vteřin.“ zakončuje Špoljarič.

Zdroj:Martin Moc
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Komentář BHS k vývoji státního rozpočtu

Ilustrativní obrázek

Americké futures v zápor, kontrakt na S&P 500 ztrácí 3,2 %

Ilustrativní obrázek

Vláda se na nadcházející krizi nepřipravila dobře. Loni koncem roku zabředla do poměrně hlubokého schodku

Ilustrativní obrázek

Finanční ředitel Jakubík opouští představenstvo Kofoly, nahradí ho Martin Pisklák

Ilustrativní obrázek

Do května 14 000 nakažených. Odborníci tuší, kolik nakazí každý z nich lidí



Čti více
Ilustrativní obrázek

Německé akcie ztrácí přes 3 %

Ilustrativní obrázek

Asijské trhy s výjimkou Austrálie v záporu

Ilustrativní obrázek

Wall Street udělal tečku za nejhorším čtvrtletím od r. 1987, Dow Jones -23%!

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.