Na Black Friday byly e-shopy osmkrát vytíženější než v jiné dny.

13:13 | E V | Diskuze

Na celosvětový nákupní svátek zvaný Black Friday, jehož slevové akce mnohdy trvají až do pondělí, zaznamenaly e-shopy osminásobnou aktivitu oproti normálu.

Ilustrativní obrázek
Foto: public

Kvůli koronavirovým opatřením se totiž předvánoční nákupy přesunuly do online prostředí. Návštěvníci e-shopů tak během prodlouženého víkendu udělali přes 180 milionů akcí spojených s nákupem produktů. Více než 24 milionů přitom bylo přímo spojeno s vyhledáváním produktů. Vyplývá to z dat 500 největších e-shopů, které používají nástroje na analýzu a optimalizaci vyhledávání od startupu Luigi's Box. Patří mezi ně například Electro World, Benu, Lékárna.cz, Astratex, O2, Košík.cz či Dedoles. 

"Ve srovnání s rokem 2019 jsme na e-shopech zaznamenali zhruba čtyřiceti pěti procentní nárůst aktivity. Nejvíce přitom zákazníci nakupovali v pátek, o něco méně v neděli. V sobotu a pondělí pak byla návštěvnost e-shopů asi o třetinu nižší," komentuje Gejza Nagy, CEO slovenského startupu Luigi's Box. Ten poskytuje e-shopům inteligentní vyhledávání a doporučení produktů pro zvýšení prodeje. Online nakupování tak 500 největším e-shopům, které jeho technologie využívají, přineslo přes 180 milionů událostí ve vyhledávací analytice. Činnosti vykonané návštěvníky e-shopů, mezi které spadají zobrazení stránek, použití vyhledávání, prokliky i dokončení nákupu, přitom pouhý týden před tím čítaly kolem 23 milionů.

 

Na Black Friday zákazníci ví, po čem jdou

Během nákupních dní také systémy Luigi's Box dodaly zákazníkům přes 24 milionů výsledků vyhledávání a pomohly v zadání správného názvu výrobku díky funkci takzvaného našeptávače. Ty například umí zjistit, jaká klíčová slova zákazníci zadávají, aby se dostali ke specifickému výrobku, i z jakého důvodu třeba objednávku nedokončili. Nástroje slovenského startupu tak umí zjistit, jak seřadit nejlépe výsledky ve vyhledávání nebo který produkt má systém nakupujícímu doporučit. 

Právě optimalizace vyhledávání je jednou z klíčových věcí, na které by se e-shopy měly zaměřit. A to platí zejména kvůli dním, jako je Black Friday či předvánoční prodeje. "Zákazníci nakupující v tyto dny přesně vědí, co chtějí. Jejich cesta k produktu tak vede přirozeně přes vyhledávání. Pokud ale vyhledávač e-shopu nefunguje správně, jednoduše se může stát, že zákazníci nenakoupí u vás, ale u konkurence," vysvětluje Nagy. Při správném nastavení skončí pouhých 2 až 5 procent vyhledávání bez výsledků, naopak u většiny webů, které optimalizaci neřeší, je to v průměru 20 až 40 procent. 

Nejčastějších důvodů, proč zákazníci nenajdou hledaný produkt, je přitom několik: překlep, použití cizojazyčného slova či zadání synonyma, k němuž nemá e-shop přiřazený výrobek. A všechny představují potenciální ztrátu zisku. Zákazníci totiž ne vždy hledají produkt přesně tak, jak ho má obchod uvedený na svých stránkách. "Třeba místo slova 'reproduktor' zadají pojem 'reprák', případně název hledají v množném čísle. Databáze by proto měla počítat i s takovými alternativami," vysvětluje spoluzakladatel startupu, jehož nástroje dokáží díky umělé inteligenci a strojovému učení tyto problémy vyřešit. Jsou dostupné pro všechny e-shopy běžící na libovolné platformě a pro platformu Shoptet dokonce na jediné kliknutí. 

Zdroj:Michal Šenkeřík, HustáKomunikejšn s.r.o.
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Češi si v pandemii zvykli na nákupy v e-shopech, čtyři z deseti lidí budou nakupovat převážně online i po návratu k normálu

Ilustrativní obrázek

Expandující české e-shopy už mají jen měsíc na změnu fakturace v Maďarsku.

Ilustrativní obrázek

Před Valentýnem se v e-shopech daří, online nákupy květin vzrostou až o třetinu

Ilustrativní obrázek

Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online

Ilustrativní obrázek

Obchody stále přijímají brigádníky na předvánoční prodej, nábor táhnou zejména e-shopy

Ilustrativní obrázek

Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy



Čti více
Ilustrativní obrázek

MONETA varuje před vlnou podvodných mailů

Ilustrativní obrázek

Frankfurtská burza otevřela v zisku

Ilustrativní obrázek

Asie obchodovala smíšeně, výrobce čipů TSMC oznámil výsledky a očekává větší investice

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.