Muddy Waters: Alibaba nafukuje metriky o prodaném zboží

21.11.2017 18:17 | Ne Ro | Diskuze

Analytici z Muddy Waters tvrdí, že údaje o prodaném zboží čínského internetového giganta Alibaba (BABA) během jeho každoroční akce „Singles Day“ (11. 11.) neodpovídají skutečnosti. Jsou prý totiž uměle nafouknuty.

Foto: leighklotz

Společnost Alibaba oznámila, že hrubé tržby z prodaného zboží vzrostly během akce Singles Day o 39 %. Analytici z Muddy Waters nicméně tvrdí, že do tohoto objemu Alibaba započítává i ty transakce, které ve finále nevedly k dodávce zboží či k uzavření obchodu. Prý je tato skutečnost dost dobře patrná především u neběžných artiklů, kupříkladu prodeji jachet, svazků ocelových trubek či pozemků v Estonsku apod. Ty byly taktéž započítány do prodaného zboží, ačkoli k jejich prodeji nakonec nedošlo. Analytici zkrátka tvrdí, že Alibaba nesděluje skutečné počty zboží, které se během citované akce prodalo. Zároveň odhadují, že skutečnost může být méně než třetina toho, co Alibaba oficiálně uvádí.

Zdroj:Barron's
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Investiční doporučení a cílová cena pro akcie Alibaba podle analytiků MKM Partners

Ilustrativní obrázek

Divize videa společnosti Alibaba podepisuje licenční dohody s NBC Universal a Sony

Ilustrativní obrázek

Akcie JD.com posilují v reakci na zvýšené investiční doporučení analytiků Stifel

Ilustrativní obrázek

Alibaba investuje 200 milionů USD do indického online prodejce Bigbasket

Ilustrativní obrázek

Ford Motor a Alibaba podepsaly dohodu o strategické spolupráci

Ilustrativní obrázek

Analytici ze Susquehanna pokryli akcie Alibaba



Čti více
Ilustrativní obrázek

LiveXLive snižuje velikost IPO

Ilustrativní obrázek

Akcie McKesson oslabily. Finanční ředitel opouští společnost

Ilustrativní obrázek

Polévkárna Campbell Soup kupuje společnost Snyder’s-Lance, aby expandovala v rostoucí oblasti křupek

Ilustrativní obrázek

BMW a společnost Solid Power se dohodly na společném vývoji pevných baterií pro elektromobily

Ilustrativní obrázek

Hitachi chce do roku 2021 dosáhnout dvojciferné marže

Ilustrativní obrázek

Tencent a JD.com investují do internetového prodejce Vipshop

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.