Mr. Doporučitel: Využíváme fenoménu osobního doporučení, lidé doporučují lidem přes Dinoprofit.com

12:09 | Redakce W4T | Diskuze

Hovořili jsme se zakladatelem a majitelem portálu Dinoprofit.com o tom, jak roste význam osobního doporučení od přátel a známých, a také o tom, jak mu změnila život účast v německém startupovém akcelerátoru :agile, kam se dostali jako první česká firma.

Foto: DINOPROFIT

Před rokem jste v rozhovoru pro časopis Strategie řekl, že s vaším startupem Dinoprofit.com chcete zamíchat s používanými systémy prodeje zboží a služeb u nás doma i ve světě. Jakou cestu jste za ten rok ušli?

V loňském se nám podařilo vybojovat vysněnou podporu pro náš projekt. Ta spočívala v možnosti aktivně se zúčastnit tříměsíčního akceleračního programu v německém startupovém akcelerátoru :agile v Düsseldorfu. Díky tomu jsme získali také jejich finanční podporu, tzv. seed investment. A to nás nakoplo rychle kupředu. Když si vás vezmou do parády zkušení mentoři a k tomu získáte finanční injekci, tak to jde všechno snadněji.

 

Dinoprofit.com je první český startup, který získal podporu německého akcelerátoru :agile. Co vám to dalo a co vám to vzalo?

Řekl bych to asi takto: Změnilo mi to celý můj život. Náročná příprava. Tříměsíční pendlování mezi Českem a Německem. Málo času na moji rodinu a koníčky. Ale také získání širšího rozhledu, know-how, vyzkoušení metodologie Lean Startup v praxi, navázání mnoha užitečných nových kontaktů v ČR i zahraničí. A nakonec to vyústilo v moje rozhodnutí odejít po 17 letech ze zaměstnání v nadnárodní korporaci působící v energetice, kde jsem se od marketingového specialisty vypracoval až na senior manažera strategie.

 

Zjistili jsme, že o doporučování toho víte opravdu hodně. Dalo by se říct, že jste expertem na osobní doporučení. Jak jste se k tomu vůbec dostal?

Dlouhá léta jsem se věnoval marketingu a zákazníkům. Přibližně před sedmi lety se na mě začali obracet moji známí nebo známí mých známých, kteří měli své firmy nebo tyto firmy na různých pozicích řídili, abych jim poradil a pomohl dělat lepší marketing, získávat více zákazníků, učinit zákazníky spokojenějšími. Při práci pro tyto firmy jsem si především z rozhovorů s manažery a obchodníky začal uvědomovat jeden důležitý fakt. A sice, že většina těchto lidí říká, že na základě osobního doporučení od přátel, známých, někoho z rodiny nebo obchodních partnerů získávají nejlepší zákazníky. A že cesta k získání těchto zákazníků je díky osobnímu doporučení mnohonásobně jednodušší a efektivnější. Začal jsem se tomuto tématu věnovat systematičtěji a ověřil jsem si, že osobní doporučení funguje v podstatě na všech trzích (B2C i B2B) a ve všech zemích světa.

 

A z tohoto vašeho poznání se zrodil nápad vytvořit projekt Dinoprofit.com?

Ano, přesně tak.

 

Zajímalo by mě, jaký může být rozdíl v doporučování v různých zemích na světě…

Globálně vzato, na základě průzkumů a studií jsem zjistil, že osobní doporučení má například větší váhu a je častěji používáno v jižnějších zemích, než severnějších. Neplatí to jen o Evropě, ale i o Americe či dalších kontinentech. Jako jeden z hlavních důvodů tohoto rozdílu vidím životní styl společnosti a tradice. V jižnějších regionech spolu lidé více udržují osobní kontakty, setkávají se. I když v severnějších regionech hraje osobní doporučení o něco menší roli, stále se jedná o velký význam. Celosvětově platí, že doporučení od lidí, se kterými se osobně znáte, je nejdůvěryhodnější reklamou a významným impulsem ovlivňujícím nákupní rozhodování.

 

Pro koho je určen Dinoprofit.com?

I v tomto je náš projekt zajímavý. Na jedné straně pracujeme pro naše partnery – firmy, které hledají nové zákazníky a nabízejí za jejich zprostředkování atraktivní odměnu. Partnerem se může stát pouze taková firma, kterou lidé rádi doporučí, a to nejen pro kvalitu produktu či služby, ale zejména pro její přístup k zákazníkům. Na druhé straně pracujeme pro naše doporučitele – lidi, kteří rádi doporučí svým známým a přátelům zajímavou nabídku od takové kvalitní a důvěryhodné firmy. Doporučitelé svým doporučením pomáhají svým přátelům a známým získat tu nejlepší nabídku od spolehlivého dodavatele. Navíc od nás tito doporučitelé získávají atraktivní provizi jako odměnu za úspěšné doporučení, na jehož základě náš partner získá nového zákazníka nebo zakázku.

 

To zní zajímavě. Kdo se může stát doporučitelem?

Doporučitelem se u nás může stát jakýkoli člověk, kterému se naše myšlenka líbí. Stačí se pouze zdarma zaregistrovat na našem webu. Mnoho lidí nám píše, že se jich stále někdo ze známých ptá, koho by mu doporučili pro to nebo ono. Vítají Dinoprofit.com, protože jim pomáhá usnadnit doporučování, a navíc mají možnost získat odměnu od několika set až po tisíce korun.

 

Co vám udělalo v poslední době radost, co se podařilo?

Daří se nám velmi dobře budovat vlastní síť doporučitelů. Na straně partnerů jsme se naučili efektivněji vybírat ty správné, které lidé rádi doporučí dalším lidem nebo firmám. Naučili jsme se i odmítnout, pokud jsme z referencí a dalších zdrojů zjistili, že dané firmě na zákaznících až tolik nezáleží. Je totiž proti našemu poslání podporovat firmy, které se nechovají férově. A dokonce už nás začali potenciální partneři sami kontaktovat s cílem dozvědět se více o „zákazníkovodu“, jak někteří našemu projektu říkají.

 

 

Tomáš Petrů (1975). Narodil se v Brně. Je ženatý a má dvě děti. Vystudoval manažersko-ekonomický obor na Mendelově univerzitě v Brně. Již v průběhu studií získával své první pracovní zkušenosti v telekomunikacích a direct marketingu. V roce 2000 začal pracovat v Jihomoravské energetice, která se po fúzi přejmenovala na E.ON. Věnoval se brand managementu, měl na starosti internetové projekty, nové marketingové a obchodní příležitosti. Z marketingového specialisty se vypracoval až na pozici senior manažera strategie. Nyní je jednatelem a spolumajitelem poradensko-realizační společnosti BRAVO CONSULTING, která je 100procentním vlastníkem společnosti DINOPROFIT.
Zdroj:Dinoprofit, Redakce
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Nejčastějšími důvody selhání start-upů jsou neexistující poptávka a špatně řízené cashflow

Ilustrativní obrázek

Britská fintechová společnost vstoupila na český trh

Ilustrativní obrázek

Ant Financial investuje do výrobce 3D senzorů Orbbec

Ilustrativní obrázek

Oracle koupí společnost se zaměřením na cílenou reklamu Grapeshot

Ilustrativní obrázek

Nejhodnotnějším byznysem v oblasti umělé inteligence je masové sledování lidí

Ilustrativní obrázek

Ministerstvo průmyslu nakonec nevytvoří fond na podporu začínajících firem



Čti více
Ilustrativní obrázek

Pražská burza zakončila týden bez výraznější změny

Ilustrativní obrázek

Asijsko-pacifické akciové indexy ukončily týden smíšeně

Ilustrativní obrázek

Akciový výhled

Ilustrativní obrázek

USA: Zásoby surové ropy podle týdenní statistiky EIA vzrostly k 9. listopadu o 10,27 mil. barelů

Ilustrativní obrázek

Zámořské akcie nakonec posílily

Ilustrativní obrázek

Negativní sentiment vrátil pražskou burzu k poklesům

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.