Merkelová: Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru

08:14 | fa ra | Diskuze

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí Phoenix. Připustila, že pochybila i německá vláda, když automobilkám možná příliš věřila a nenaléhala dost důsledně na přísnější emisní testy.

Ilustrační foto
Foto: Medienmagazin pro

Výrobci automobilů, kteří jsou ve spolkové republice považováni za páteř německého průmyslu, čelí v poslední době několika aférám. Vedle problému manipulací s emisemi dieselových motorů ze strany koncernu Volkswagen se nyní do popředí dostala i údajná dlouholetá kartelová ujednání německých automobilek Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche.

"Automobilový průmysl udělal těžké chyby a především přišel o důvěru," uvedla Merkelová. Na jednu stranu jde podle ní o protiprávní a trestné činy, na druhou stranu o to, že automobilky přistupovaly k testům emisí tak, aby při nich auta splnila jen minimální požadavky. Ve skutečném provozu pak drtivá většina dieselů produkuje výrazně více škodlivých emisí.

"Byli jsme možná příliš důvěřiví, když jsme domlouvali emisní testy," připustila dnes Merkelová i chyby na straně německé vlády. Berlín podle ní třeba nepožadoval dostatečně důsledně emisní testy ve skutečném provozu.

Automobilky nyní podle kancléřky musí převzít zodpovědnost a nabídnout klientům úpravy softwaru nebo prémie za vrácení starých a koupi nových vozů. Na takzvaném dieselovém summitu, který se uskutečnil začátkem srpna, se německé automobilky zavázaly, že upraví software u 5,3 milionu dieselových aut tak, aby v průměru o 25 až 30 procent snížily jejich emise oxidů dusíku. Podle německé kancléřky je to ale jen první krok. Někteří kritici považují závěry summitu za zcela nedostatečné.

V rozhovoru s časopisem Super Illu šéfka německé vlády poznamenala, že považuje za rozumné postupovat podobně jako některé další evropské země, které chtějí kolem let 2030 až 2040 přestat na silnice připouštět nové dieselové vozy. K přesnému termínu se ale vyjádřit nechtěla.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Automobilka PSA hodlá zákazníkům nabídnout od roku 2025 elektrickou verzi u každého modelu

Ilustrativní obrázek

Hyundai Motor plánuje masivní investice, najmout chce dalších 45 000 zaměstnanců

Ilustrativní obrázek

Koncern VW loni prodal nejvíce aut v historii, dopomohla ŠKODA

Ilustrativní obrázek

Volkswagen hlásí za rok 2017 zvýšené prodeje

Ilustrativní obrázek

Pesimistův průvodce roky 2018–2028. Co nejhoršího může investory potkat v příští dekádě a jak se připravit

Ilustrativní obrázek

Co nás čeká v odvětví prodeje aut? Zánik klasických prodejen a vzestup sdílené ekonomiky



Čti více
Ilustrativní obrázek

Analytici okomentovali včera zveřejněné kvartální zisky IBM

Ilustrativní obrázek

Cisco rozšiřuje vyšetřování o devět dalších produktů

Ilustrativní obrázek

Počet aktivních vrtů v USA v týdnu klesl o tři

Ilustrativní obrázek

Nebuďme přílišnými optimisty ohledně letošních tržeb Gilead

Ilustrativní obrázek

Tuzemský letecký dopravce Travel Service přepravil v loňském roce o 20 ptc víc pasažérů

Ilustrativní obrázek

Co musí Twitter udělat, aby nadchnul investory?

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.