Merkelová: Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru

15.08.2017 08:14 | fa ra | Diskuze

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí Phoenix. Připustila, že pochybila i německá vláda, když automobilkám možná příliš věřila a nenaléhala dost důsledně na přísnější emisní testy.

Ilustrační foto
Foto: Medienmagazin pro

Výrobci automobilů, kteří jsou ve spolkové republice považováni za páteř německého průmyslu, čelí v poslední době několika aférám. Vedle problému manipulací s emisemi dieselových motorů ze strany koncernu Volkswagen se nyní do popředí dostala i údajná dlouholetá kartelová ujednání německých automobilek Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche.

"Automobilový průmysl udělal těžké chyby a především přišel o důvěru," uvedla Merkelová. Na jednu stranu jde podle ní o protiprávní a trestné činy, na druhou stranu o to, že automobilky přistupovaly k testům emisí tak, aby při nich auta splnila jen minimální požadavky. Ve skutečném provozu pak drtivá většina dieselů produkuje výrazně více škodlivých emisí.

"Byli jsme možná příliš důvěřiví, když jsme domlouvali emisní testy," připustila dnes Merkelová i chyby na straně německé vlády. Berlín podle ní třeba nepožadoval dostatečně důsledně emisní testy ve skutečném provozu.

Automobilky nyní podle kancléřky musí převzít zodpovědnost a nabídnout klientům úpravy softwaru nebo prémie za vrácení starých a koupi nových vozů. Na takzvaném dieselovém summitu, který se uskutečnil začátkem srpna, se německé automobilky zavázaly, že upraví software u 5,3 milionu dieselových aut tak, aby v průměru o 25 až 30 procent snížily jejich emise oxidů dusíku. Podle německé kancléřky je to ale jen první krok. Někteří kritici považují závěry summitu za zcela nedostatečné.

V rozhovoru s časopisem Super Illu šéfka německé vlády poznamenala, že považuje za rozumné postupovat podobně jako některé další evropské země, které chtějí kolem let 2030 až 2040 přestat na silnice připouštět nové dieselové vozy. K přesnému termínu se ale vyjádřit nechtěla.

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

ABB nainstaluje na německých dálnicích 117 dobíjecích stanic pro elektromobily

Moody's očekává pokles prodejů automobilů ve Spojených státech

Na téměř 1000 se zvýšil počet lidí v ČR, kteří chtějí žalovat Volkswagen a Škodu Auto kvůli dieselgate

Ilustrační foto

Nošovická automobilka začala vyrábět svůj nejvýkonnější vůz Hyundai i30 N

Ilustrační foto

Škoda Auto a Volkswagen čelí žalobě dalších šesti stovek zákazníků z ČR

Ilustrační foto

Největší evropský autoklub ADAC požaduje miliardy po Volkswagenu kvůli dieselgate



Čti více

Akcie Anglo American posílily, když indický miliardář Anil Agarwal navýšil držený podíl

Ekvádor se podle resortního ministra podřídí rozhodnutí většiny členů OPEC

Podle Uniper žádná nabídková cena z Fortum dosud nepřišla

Italská UniCredit naznačila zájem fúzovat s německou Commerzbank

Odboráři Škody Auto budou při nadcházejícím kolektivním vyjednávání požadovat dvouciferný růst mezd

České Liftago plánuje expanzi do zahraničí

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.