Maloobchody směřují na online, vlastní e-shop provozuje už třetina prodejen

20:14 | Redakce W4T | Diskuze

Už 30 % maloobchodních prodejen v České republice má vlastní internetový obchod. Vyplývá to z výsledků průzkumu přepravní společnosti GLS. Maloobchody podle ní přistupují k prodeji po internetu, aby si udržely konkurenceschopnost a vyšly vstříc pohodlí zákazníků.

Ilustrativní obrázek
Foto: Šjů

Spotřebitelé totiž stále častěji kupují online i malé věci denní potřeby, které si nechávají doručit až domů. E-shopům nahrává také rostoucí počet uživatelů internetu, včetně seniorů. Internetovým prodejcům navíc Češi důvěřují. Svědčí o tom fakt, že již každý třetí (34,5 %) za objednané zboží platí online platební kartou.

Digitalizace přináší konkurenční výhodu

České maloobchody už nespoléhají jen na kamenné pobočky a lokální klientelu. Třetina z nich (30 %) v průzkumu balíkového přepravce GLS uvedla, že provozuje i vlastní e-shop. Využívají tak trend pohodlného online nakupování a doručování zboží bez nutnosti fyzické návštěvy prodejny. „Průměrná váha balíků podle našich statistik postupně klesá, zatímco jejich množství roste. Tento trend svědčí o tom, že čeští spotřebitelé si zvykli přes internet kupovat i malé věci do domácnosti,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika. „Maloobchody si proto uvědomily, že bez vlastní strategie prodeje po internetu a oslovení většího počtu zákazníků skrz online kanály nemohou svou konkurenceschopnost do budoucna udržet,“ dodává.

České e-shopy se těší důvěře spotřebitelů

Počet internetových obchodů v České republice stoupá, v letošním roce překročil hranici 40 tisíc. V přepočtu na obyvatele jich má Česko dokonce nejvíce v rámci celé Evropy. „E-shopů rychle přibývá, stejně jako jejich zákazníků. Pro odbyt zboží je pro ně důležitý i výběr vhodného přepravce, kterého nebudou muset za půl roku složitě měnit,“ říká Pavel Včela a dodává: „Pro maloobchody proto nabízíme zapojení jejich provozoven do sítě ParcelShopů GLS.“ Rychlému zavádění e-shopů nahrává rostoucí počet aktivních uživatelů internetu, a to i mezi seniory. Podle Českého statistického úřadu loni internet používala celá třetina osob starších 65 let, tedy zhruba 660 tisíc lidí. Češi navíc internetovým obchodům důvěřují. Svědčí o tom častější placení kartou online než prostřednictvím dobírky. „Náš každoroční průzkum ukázal, že kartou na internetu platí 34,5 % nakupujících, zatímco dobírku využívá jen 28,7 % z nich. Pro provozovatele maloobchodů se proto e-shopy stávají logickým krokem v dalším rozvoji podnikání,“ dodává Pavel Včela.

Zdroj:GLS
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Až 11x větší nápor mohou očekávat české e-shopy v rámci letošní akce Black Friday

Ilustrativní obrázek

Polovina maloobchodů v posledních 10 letech změnila zásobování, nejvíce zboží zavážejí balíkoví přepravci

Ilustrativní obrázek

Průzkum Družstva CBA: Zboží ve velkých řetězcích je o více než 20 % dražší než v prodejnách tradičního trhu

Ilustrativní obrázek

Češi už nechtějí pouze nakupovat. Touží po příjemném zákaznickém zážitku

Ilustrativní obrázek

Češi v létě platili kartami v cizině o pětinu více než loni, naopak výběry z bankomatu stagnovaly

Ilustrativní obrázek

Polovina všech zákazníků na světě nakupuje v zahraničí. Proč nenakupují u českých obchodníků?



Čti více
Ilustrativní obrázek

Index DAX středeční seanci otevírá ztrátou

Ilustrativní obrázek

Asijské indexy ve středu na pozadí klesající ceny ropy smíšeně

Ilustrativní obrázek

Americké indexy uzavírají úterní seanci v červeném teritoriu.

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.