Maloobchody směřují na online, vlastní e-shop provozuje už třetina prodejen

20:14 | Redakce W4T | Diskuze

Už 30 % maloobchodních prodejen v České republice má vlastní internetový obchod. Vyplývá to z výsledků průzkumu přepravní společnosti GLS. Maloobchody podle ní přistupují k prodeji po internetu, aby si udržely konkurenceschopnost a vyšly vstříc pohodlí zákazníků.

Ilustrativní obrázek
Foto: Šjů

Spotřebitelé totiž stále častěji kupují online i malé věci denní potřeby, které si nechávají doručit až domů. E-shopům nahrává také rostoucí počet uživatelů internetu, včetně seniorů. Internetovým prodejcům navíc Češi důvěřují. Svědčí o tom fakt, že již každý třetí (34,5 %) za objednané zboží platí online platební kartou.

Digitalizace přináší konkurenční výhodu

České maloobchody už nespoléhají jen na kamenné pobočky a lokální klientelu. Třetina z nich (30 %) v průzkumu balíkového přepravce GLS uvedla, že provozuje i vlastní e-shop. Využívají tak trend pohodlného online nakupování a doručování zboží bez nutnosti fyzické návštěvy prodejny. „Průměrná váha balíků podle našich statistik postupně klesá, zatímco jejich množství roste. Tento trend svědčí o tom, že čeští spotřebitelé si zvykli přes internet kupovat i malé věci do domácnosti,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika. „Maloobchody si proto uvědomily, že bez vlastní strategie prodeje po internetu a oslovení většího počtu zákazníků skrz online kanály nemohou svou konkurenceschopnost do budoucna udržet,“ dodává.

České e-shopy se těší důvěře spotřebitelů

Počet internetových obchodů v České republice stoupá, v letošním roce překročil hranici 40 tisíc. V přepočtu na obyvatele jich má Česko dokonce nejvíce v rámci celé Evropy. „E-shopů rychle přibývá, stejně jako jejich zákazníků. Pro odbyt zboží je pro ně důležitý i výběr vhodného přepravce, kterého nebudou muset za půl roku složitě měnit,“ říká Pavel Včela a dodává: „Pro maloobchody proto nabízíme zapojení jejich provozoven do sítě ParcelShopů GLS.“ Rychlému zavádění e-shopů nahrává rostoucí počet aktivních uživatelů internetu, a to i mezi seniory. Podle Českého statistického úřadu loni internet používala celá třetina osob starších 65 let, tedy zhruba 660 tisíc lidí. Češi navíc internetovým obchodům důvěřují. Svědčí o tom častější placení kartou online než prostřednictvím dobírky. „Náš každoroční průzkum ukázal, že kartou na internetu platí 34,5 % nakupujících, zatímco dobírku využívá jen 28,7 % z nich. Pro provozovatele maloobchodů se proto e-shopy stávají logickým krokem v dalším rozvoji podnikání,“ dodává Pavel Včela.

Zdroj:GLS
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Týdenní zpráva z finančního trhu: Řešení rébusu brexitu stále v nedohlednu

Ilustrativní obrázek

Tržby společnosti Primark vzrostly o 4 %

Ilustrativní obrázek

Podíl tradičního trhu s potravinami je v Česku pod celosvětovým průměrem.

Ilustrativní obrázek

Costco Wholesale reportoval solidní růst tržeb, slabší marže ale posílají akcie v premarketu dolů

Ilustrativní obrázek

České e-shopy zaznamenaly při Black Friday průměrně pětinásobný nápor

Ilustrativní obrázek

Až 11x větší nápor mohou očekávat české e-shopy v rámci letošní akce Black Friday



Čti více
Ilustrativní obrázek

Společnost Hugo Boss zveřejnila předběžné výsledky za 4Q FY18, akcie rostou o 4,5 %

Ilustrativní obrázek

Zpráva z akciového trhu: Trump využil slabšího růstu čínského HDP k podpoře obchodní dohody

Ilustrativní obrázek

Zpráva z finančního trhu: T. Mayová chce i nadále dohodu o brexitu

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.