Mall.cz letos plánuje zdvojnásobit nabízený sortiment

11:11 | Redakce W4T | Diskuze

Druhý největší tuzemský e-shop Mall.cz čeká letos nárůst obratu meziročně o pětinu. Ve finančním roce 2014/2015 tržby Netretail Holding, mateřské firmy Mall.cz, stouply na 9,75 miliardy korun z 8,0 miliardy o rok dříve. Internetový obchod letos plánuje zdvojnásobit nabízený sortiment na více než 300.000 položek. Mall před dvěma týdny také vstoupil na chorvatský trh, jde o šestou zemi, kam expanduje. V rozhovoru s ČTK to dnes řekl výkonný ředitel Netretail Holding Vít Endler.

Foto: mall.cz

 

Internetový obchod chce letos navýšit počet položek v nabídce z nynějších 170.000 na více než 300.000. Posílit by měly například kategorie zboží jako nábytek, sportovní vybavení či móda. Velký potenciál je podle Endlera také u zboží v kategorii dům a zahrada. Největší nárůst poptávky byl loni v kategoriích foto, dům a zahrada, hračky či vybavení domácností.

Mall.cz vstoupil před dvěma týdny na chorvatský trh, v nabídce e-shopuMall.hr je v tříměsíčním testovacím režimu 10.000 produktů. "Tím pokračuje expanze v zemích bývalé Jugoslávie. Zatím Chorvatsko budeme obsluhovat přes náš slovinský tým, nebudujeme tam sklad," uvedl ředitel. Jde o šestou zemi, kam obchod vstoupil.

Podíl zahraničních trhů na celkovém obratu společnosti se každý rok zvyšuje. "Již loni se zahraniční pobočky vyrovnaly českému trhu. V letošním finančním roce se podíl ČR dostane pod 50 procent," řekl Endler. Nyní obchod kromě ČR působí v Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Slovinsku.

V Česku má nyní Mall.cz 18 kamenných prodejen, další by mohla vzniknout v Mladé Boleslavi. Do roku 2017 chce internetový obchod čtyřikrát zvýšit kapacitu svého distribučního centra u Prahy na 150.000 expedovaných kusů zboží za den. Loni to bylo průměrně 35.000 až 45.000 kusů, v rekordním dnu o Vánocích pak 57.000 kusů.

Společnost chce v budoucnu klást větší důraz na mobilní nakupování. Podíl návštěvnosti přes mobilní zařízení dosáhl loni 23 procent, na tržbách se nákupy přes mobily a tablety podílely z 16 procent. Letos e-shop očekává, že přes mobilní zařízení bude k webu přistupovat 30 až 35 procent zákazníků.

Mall.cz a srovnávač cen Heureka.cz koupila v lednu investiční skupina Rockaway. Obchod financují miliardáři Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a investiční skupina PPF. Transakci nyní posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Tlak Amazon Fresh na akcie Blue Apron pokračuje

Ilustrativní obrázek

Analytici JPMorgan očekávají, že Amazon dosáhne tržní kapitalizace 1 bilionu USD

Ilustrativní obrázek

Kauza kolem nafty uskladněné společností Viktoriagruppe stále není u konce. Insolvenční správce podal novou žalobu

Ilustrativní obrázek

Alza.cz otevře prodejnu budoucnosti. Nebudou v ní prodavači a bude otevřena nonstop

Ilustrativní obrázek

Akcie Alibaba budou v letošním roce dobrou koupí, tvrdí analytici Instinet

Ilustrativní obrázek

Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách loni poprvé překročil deset procent



Čti více
Ilustrativní obrázek

Stifel schvaluje změnu politiky firmy Facebook v oblasti kanálu novinek

Ilustrativní obrázek

Výsledky Goldman Sachs překonaly očekávání trhu

Ilustrativní obrázek

Bank of America překvapila analytiky v oblasti EPS, tržby zklamaly

Ilustrativní obrázek

Euro zaznamenalo po rekordním vzestupu pokles

Ilustrativní obrázek

Čínští mileniálové si oblíbili luxusní kosmetiku a kabelky – prodeje rostou

Ilustrativní obrázek

Volkswagen hlásí za rok 2017 zvýšené prodeje

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.