Mall.cz letos plánuje zdvojnásobit nabízený sortiment

11:11 | Redakce W4T | Diskuze

Druhý největší tuzemský e-shop Mall.cz čeká letos nárůst obratu meziročně o pětinu. Ve finančním roce 2014/2015 tržby Netretail Holding, mateřské firmy Mall.cz, stouply na 9,75 miliardy korun z 8,0 miliardy o rok dříve. Internetový obchod letos plánuje zdvojnásobit nabízený sortiment na více než 300.000 položek. Mall před dvěma týdny také vstoupil na chorvatský trh, jde o šestou zemi, kam expanduje. V rozhovoru s ČTK to dnes řekl výkonný ředitel Netretail Holding Vít Endler.

Foto: mall.cz

 

Internetový obchod chce letos navýšit počet položek v nabídce z nynějších 170.000 na více než 300.000. Posílit by měly například kategorie zboží jako nábytek, sportovní vybavení či móda. Velký potenciál je podle Endlera také u zboží v kategorii dům a zahrada. Největší nárůst poptávky byl loni v kategoriích foto, dům a zahrada, hračky či vybavení domácností.

Mall.cz vstoupil před dvěma týdny na chorvatský trh, v nabídce e-shopuMall.hr je v tříměsíčním testovacím režimu 10.000 produktů. "Tím pokračuje expanze v zemích bývalé Jugoslávie. Zatím Chorvatsko budeme obsluhovat přes náš slovinský tým, nebudujeme tam sklad," uvedl ředitel. Jde o šestou zemi, kam obchod vstoupil.

Podíl zahraničních trhů na celkovém obratu společnosti se každý rok zvyšuje. "Již loni se zahraniční pobočky vyrovnaly českému trhu. V letošním finančním roce se podíl ČR dostane pod 50 procent," řekl Endler. Nyní obchod kromě ČR působí v Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Slovinsku.

V Česku má nyní Mall.cz 18 kamenných prodejen, další by mohla vzniknout v Mladé Boleslavi. Do roku 2017 chce internetový obchod čtyřikrát zvýšit kapacitu svého distribučního centra u Prahy na 150.000 expedovaných kusů zboží za den. Loni to bylo průměrně 35.000 až 45.000 kusů, v rekordním dnu o Vánocích pak 57.000 kusů.

Společnost chce v budoucnu klást větší důraz na mobilní nakupování. Podíl návštěvnosti přes mobilní zařízení dosáhl loni 23 procent, na tržbách se nákupy přes mobily a tablety podílely z 16 procent. Letos e-shop očekává, že přes mobilní zařízení bude k webu přistupovat 30 až 35 procent zákazníků.

Mall.cz a srovnávač cen Heureka.cz koupila v lednu investiční skupina Rockaway. Obchod financují miliardáři Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a investiční skupina PPF. Transakci nyní posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Smlouva s Inercomem zůstává v platnosti, ČEZ paralelně jedná se společností India Power

Ilustrativní obrázek

Očekávané události: Indexy nákupních manažerů (ČR, SRN, EMU, USA); ISM ve výrobě (USA)

Ilustrativní obrázek

ČEZ: Vláda se přiklání k tomu, aby nové jádro stavěl sám ČEZ

Ilustrativní obrázek

Prodat nemovitost znamená najít kupce. Kde ho najít?

Ilustrativní obrázek

Polovina všech zákazníků na světě nakupuje v zahraničí. Proč nenakupují u českých obchodníků?

Ilustrativní obrázek

Internetové maloobchody mají v USA vybírat prodejní daně



Čti více
Ilustrativní obrázek

Americké indexy se obchodují v plusu

Ilustrativní obrázek

USA: Zásoby surové ropy podle EIA k 7. prosinci poklesly méně, než se očekávalo

Ilustrativní obrázek

Německý DAX ve středu solidně posílil

Ilustrativní obrázek

Pražská burza částečně redukovala ztráty z úvodu týdne

Ilustrativní obrázek

Akciový výhled

Ilustrativní obrázek

Německý DAX ve středu po startu posiluje

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.