Ilustrační foto, Greg Altmann
Očekává se, že první pondělí po Dni díkůvzdání bude mezi americkými spotřebiteli nejsilnějším nákupním dnem. Společnost Adobe odhaduje, že letos bude poprvé překonána hranice 3 miliard dolarů.
Celkově 79 % Američanů uvedlo v průzkumu prováděném americkou Národní federací maloobchodu (NRF), že mají v plánu podniknout v „kyberpondělí“ nějaký online nákup. Potenciálně může jít až o 183,8 milionů zákazníků.
Tento vývoj je v souladu s trendem sahajícím až do počátků online nakupování před deseti lety, kdy zákazníci, kteří měli doma k dispozici pouze pomalé vytáčené připojení, využívali rychlejší připojení v práci k online nákupům elektroniky a dalších dárků. Retailové společnosti jim proto nabízely různé akce ve snaze maximalizovat prodeje.
V současnosti má naprostá většina domácností přístup k širokopásmovému internetu a smartphony umožňují online nakupování kdekoli a kdykoli.
Rozsáhlá dostupnost přesto nepoložila Cyber Monday na lopatky. Všudypřítomný internet pouze rozšířil online nákupní hody na čtyři dny, od „černého pátku“ až po „kyberpondělí“.
Fenomén Cyber Monday vznikl na počátku druhého tisíciletí. Online nakupování již existovalo, ale mnozí spotřebitelé doma stále neměli přístup k internetu, či dokonce ani počítač.
"Kyberpondělí se vyvinulo od trendu 'nakupování v práci' k marketingové příležitosti pro maloobchodní prodejce, která nabízí spotřebitelům šanci ušetřit na nákupech na Vánoce," uvedl výkonný ředitel e-commerce softwarové společnosti ChannelAdvisor Scot Wingo.